แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A Model of international education project management : A case study of Sino Thai project in Yunnan province, China
แบบจําลองการจัดการโครงการการศึกษานานาชาติ : กรณีศึกษาโครงการไทย-จีนในมณฑลยูนนาน ประเทศจีน

Name: Yao Yuan
Organization : Nakhon Ratchasima Rajabhat University. Educational administration.
keyword: Cross-Cultural Project Management
; Sino-Thai Educational
; Collaborations
; Yunnan Province
; Educational Institutions
; China-Thailand Partnerships
; Project Management Model
; การจัดการโครงการข้ามวัฒนธรรม
; ความร่วมมือทางการศึกษาจีน-ไทย
; มณฑลยูนนาน
; สถาบันการศึกษา
Abstract: The research aimed were: (1) to investigate the requisites of international education project Management: A case study of Sino Thai Project in Yunnan Province, China; (2) to construct a model specifically designed of international education project Management: A case study of Sino Thai Project in Yunnan Province, China ; and (3) to assess a model of international education project Management: A case study of Sino Thai Project in Yunnan Province, China. The research was multiphase mixed methods research in which questionnaires, focus group discussion form and assessments were used for data collection. A sample was selected from 23 presidents and 400 s in Universities in Yunnan Province, China. Mean, Standard Deviation and Priority Needs Index modified were used for data analysis. The results of the study were as follows: 1.The value of Priority Needs Index modified (PNImodified) sorted from most to least were 0.18-0.22 as follows: Initiation and Planning (PNImodified = 0.22), Execution (PNImodified =0.21), Closure refers (PNImodified =0.21), Monitoring & Controlling and post-implementation review refers to (PNImodified = 0.18). 2.The model of international education project Management: A case study of Sino Thai Project in Yunnan Province, China was a system-based which was composed of four components, namely Inputs, Process, Outputs, and feedback. Important inputs of the projects were (1) Institution Potentials, (2) Staff Quality, (3) Offering Location, and (4) Expenses. The process included (1) Need Assessment and Plan, (2) Communication and Collaboration, (3) Monitoring and Controlling, and (4) Project Revision. Outputs were (1) Effective Project Operation, (2) Collaborative Staff Efforts, and (3) Project Success. The feedback was the information linkage mechanism between the project outputs to the inputs for the project revision. 3.The assessment of a model of international education project Management: A case study of Sino Thai Project in Yunnan Province, China found that the overall Appropriateness, Feasibility, and Effectiveness was at highest level งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาข้อกำหนดของการจัดการโครงการการศึกษา นานาชาติ: กรณีศึกษาโครงการไทย-จีนในมณฑลยูนนาน ประเทศจีน; (2) จัดทำแบบจำลอง ที่ออกแบบมาโดยเฉพาะสำหรับการจัดการโครงการการศึกษานานาชาติ: กรณีศึกษาโครงการ ไทย-จีนในมณฑลยูนนาน ประเทศจีน; และ (3) ประเมินแบบจำลองการจัดการโครงการ การศึกษานานาชาติ: กรณีศึกษาโครงการไทย-จีนในมณฑลยูนนาน ประเทศจีน การวิจัยนี้เป็นการวิจัยแบบผสมผสานหลายขั้นตอน โดยใช้แบบสอบถามแบบสนทนา กลุ่ม และแบบประเมินในการรวบรวมข้อมูล ตัวอย่างถูกเลือกจากประธาน 23 คนและ 400 คน ในมหาวิทยาลัยในมณฑลยูนนาน ประเทศจีน โดยใช้ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และดัชนี ความต้องการลำดับความสำคัญที่ปรับเปลี่ยนแล้วในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการศึกษามีดังนี้: 1. ค่าดัชนีความต้องการลำดับความสำคัญที่ปรับเปลี่ยนแล้ว ( (PNlmodified) เรียงลำดับ จากมากที่สุดไปหาน้อยที่สุดคือ 0.18-0.22 ดังนี้ การเริ่มต้นและการวางแผน (PNlmodified= 0.22), การดำเนินการ (PNimodified=0.21), การปิดโครงการ (PNimodified=0.21), การติดตาม และควบคุม และการตรวจสอบหลังการดำเนินการ (PNimodified=0.18) 2. รูปแบบการจัดการโครงการการศึกษานานาชาติ กรณีศึกษาโครงการ Sino Thai ในมณฑลยูนนาน ประเทศจีน เป็นแบบจำลองที่อิงระบบ ซึ่งประกอบด้วยองค์ประกอบ 4 ประการ ได้แก่ ปัจจัยนำเข้า กระบวนการ ผลลัพธ์ และข้อเสนอแนะ ข้อมูลป้อนเข้าที่สำคัญ ของโครงการ ได้แก่ (1) ศักยภาพของสถาบัน (2) คุณภาพของเจ้าหน้าที่ (3) สถานที่ตั้ง และ (4) ค่าใช้จ่าย กระบวนการนี้ประกอบด้วย (1) การประเมินความต้องการและแผน (2) การสื่อสารและความร่วมมือ (3) การติดตามและควบคุม และ (4) การแก้ไขโครงการ ข้อมูล ป้อนเข้า ได้แก่ (1) การดำเนินการโครงการอย่างมีประสิทธิภาพ (2) ความพยายามของ เจ้าหน้าที่ร่วมกัน และ (3) ความสำเร็จของโครงการ ข้อมูลป้อนเข้าคือกลไกการเชื่อมโยงข้อมูล ระหว่างข้อมูลป้อนเข้าของโครงการกับข้อมูลป้อนเข้าสำหรับการแก้ไขโครงการ 3. การประเมิน รูปแบบการจัดการโครงการการศึกษานานาชาติ กรณีศึกษาโครงการจีน-ไทยในมณฑลยูนนาน ประเทศจีน พบว่าความเหมาะสม ความเป็นไปได้ และประสิทธิผลโดยรวมอยู่ในระดับสูงสุด
; ความร่วมมือจีน-ไทย
; รูปแบบการจัดการโครงการ
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา. สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ.
Address: นครราชสีมา
Email: library@nrru.ac.th
Role: Advisor
Role: Co-advisor
Created: 2024
Modified: 2025-12-01
Issued: 2568-11-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Yao-Yuan.pdf 3.09 MB
ใช้เวลา
0.033283 วินาที

Yao Yuan
Title Contributor Type
The Interface Design of Wechat Applet for Historical Museums Based on the User Experience
มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงราย
Yao Yuan
Tian Shangfei
Kasira Phiwongkun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between individual learning capability and cynicism toward organizational change : a case study of the Semiconductor Industry in the Yangtze River Delta, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Yao Yuan
Chaiyanant Panyasiri
Jun Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of international education project management : A case study of Sino Thai project in Yunnan province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา
Yao Yuan
Winai Thongpuban
Saman Asawapoom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Winai Thongpuban
Title Creator Type and Date Create
Approach to enhance Chinese students competency of basic education
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา
Winai Thongpuban;Saman Asawapoom
Zhang Yudan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of international education project management : A case study of Sino Thai project in Yunnan province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา
Winai Thongpuban;Saman Asawapoom
Yao Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of post Covid-19 pandemic learning management for secondary schools in Shanxi Province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา
Winai Thongpuban;Saman Asawapoom
Wang Jie
งานวิจัย/Research report
Saman Asawapoom
Title Creator Type and Date Create
Approach to enhance Chinese students competency of basic education
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา
Winai Thongpuban;Saman Asawapoom
Zhang Yudan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of international education project management : A case study of Sino Thai project in Yunnan province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา
Winai Thongpuban;Saman Asawapoom
Yao Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of post Covid-19 pandemic learning management for secondary schools in Shanxi Province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา
Winai Thongpuban;Saman Asawapoom
Wang Jie
งานวิจัย/Research report
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,173
รวม 5,175 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 41,841 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 18 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 41,872 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104