แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Integrating the role-play in the flipped classroom to improve the korean reading ability and learning motivation of undergraduate students

Name: Jun Wang
keyword: Flipped classrooms
ThaSH: ห้องเรียนกลับด้าน
; Technology Study and teaching
ThaSH: เทคโนโลยี -- การศึกษาและการสอน
; Blended learning
ThaSH: การเรียนรู้แบบผสมผสาน
Abstract: The purpose of this study was to explore the effect of flipped classroom teaching mode on improving Korean reading ability and learning motivation of college students. Traditional classrooms often fall short of meeting today's students' needs, while flipped classrooms with role-play provides an innovative teaching method, enabling students to master knowledge before class and improve learning efficiency. This study focused on first-year undergraduate students majoring in Korean language at a university in Shandong. China 56 students were divided into two groups of 28. The control group adopted traditional face-to-face teaching, while the experimental group adopted role-play in flipped classroom teaching. The data was analyzed by independent sample t test. The average score of reading ability of the control group was 79.14 (SD=7.92), and that of the experimental group was 84.11 (SD=6.32) The independent sample t test showed that the different of reading ability average score between 2 groups was significantly different (p=0.012, t=-2.592). Thus, the reading ability of the experimental group was higher than that of the control group. The score of learning motivation in the experimental group was 4.42 (SD=0.068). The study motivation of the experimental group was measured by 5-Likert scale, and the result was very high. The results of this study show that flipped classroom teaching mode can effectively improve the reading ability and learning motivation of first-year Korean students. To achieve a better flipped classroom effect, a variety of teaching activities can be added in the classroom to simulate students’ learning motivation and at the same time, we can fully communicate with students to understand their learning experimental and feedback and continuously improve teaching methods
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. KMITL Lifelong Learning Center
Address: BANGKOK
Email: lifelong@kmitl.ac.th
Role: Thesis Advisor
Email : jirarat.si@kmitl.ac.th
Created: 2024
Modified: 2568-11-25
Issued: 2025-11-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Jun Wang.pdf 2.16 MB
ใช้เวลา
0.031446 วินาที

Jun Wang
Title Contributor Type
การพัฒนารูปแบบการจัดการธุรกิจร้านอาหารไทยในนครคุนหมิง มณฑลยูนนาน ประเทศสาธารณรัฐประชาชนจีน
มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Xuejun Wang
A
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating the role-play in the flipped classroom to improve the korean reading ability and learning motivation of undergraduate students
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jun Wang
Jirarat Sitthiworachart
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jirarat Sitthiworachart
Title Creator Type and Date Create
A medical reimbursement system :A medical reimbursement system : a case study of Thai Airways international public company limited
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Jirarat Sitthiworachart
Aphiradee Khamphoosaen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating the role-play in the flipped classroom to improve the korean reading ability and learning motivation of undergraduate students
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirarat Sitthiworachart
Jun Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The cloud study abroad perception of Chinese overseas students at Thai universities during the covid-19 pandemic
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Thanin Ratanaolarn;Jirarat Sitthiworachart
Xiaochen Jia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Create of feedback videos with screencast to enhance student learning achievement and satisfaction
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirarat Sitthiworachart
Jingyi Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The pad class interactive teaching mode in undergraduate oral english course: a case study in Lanzhou untversity of arts and science
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jirarat Sitthiworachart;John Morris
Lihong Ding
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of ubiquitous smart learning space based on stakeholders: a case study
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Sirirat Petsangsri;Jirarat Sitthiworachart
Lei Song
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 19
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,017
รวม 5,036 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 285,043 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 1,108 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 658 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 269 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 76 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 287,171 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101