แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A comprehensive comparative study on grammar learning between face to face and online methods

keyword: English as a foreign language
; Grammar teaching
; Online learning
; Thai EFL undergraduate students
Abstract: This study aims to compare the differences of pre and posttest scores of three groups of first year undergraduate students in a Thai public university who learn grammar with different modes of learning: online, face-to-face, and both online and face-to-face. The research design of the study is a mixed method research design. During the first phase, students were separated into groups and given a comprehensive pre-test consisting of all the grammar points. The second phase consisted of administering pre-tests of each grammar unit, providing grammar lessons, recording student activity in a teacher’s observation journal, and then administering the post-tests of the grammar units. In the third phase, students were given a comprehensive post-test of all grammar points as well as a questionnaire and an interview that was conducted with each group’s representative to find out students’ opinions regarding online and face-to-face grammar teaching. A total of 101 participants (N = 101) responded to the test and 73 participants provided replies for the questionnaire. Results showed that face-to-face grammar learning yielded the highest test results. Factors that contributed to face-to-face grammar learning being superior to its online counterpart include interaction with classmates, mandatory class participation, and not being dependent on the quality of internet connection and electronic devices. The results revealed that most students preferred face-to-face grammar learning while online learning was an unsatisfactory alternative in time of the global pandemic lockdown. The research’s findings can be used to solidify steps which are effective for grammar learning and raise awareness for institutes and policy makers as to adjustments, improvements, and support that must be provided to ensure the quality of online learning.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2024
Modified: 2025-11-21
Issued: 2025-11-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 334605Apakorn.pdf 2.34 MB
ใช้เวลา
0.024794 วินาที

Apakorn Chamavit
Title Contributor Type
A comprehensive comparative study on grammar learning between face to face and online methods
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Apakorn Chamavit
Vajjaganh Suriyatham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vajjaganh Suriyatham
Title Creator Type and Date Create
Investigating the English communication problems between Thai employees and non-native English speakers at a Japanese leasing company
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Vajjaganh Suriyatham
Pornpawee Kaoian
วิทยานิพนธ์/Thesis
English barriers and factors affecting communication among Thai software consultants working in a multinational IT company
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Vajjaganh Suriyatham
Kotchakorn Puapuntuma
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of Thai-English code-switching among Thai radio disc jockeys
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Vajjaganh Suriyatham
Thapparit Phiphutsiwaphong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of secondary school Thai ESL students English listening problems
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Vajjaganh Suriyatham
Paradee Thangpradit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of barriers and strategies towards English language communication of Thai staff working in Khon Kaen international marathon event
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Vajjaganh Suriyatham
Nittaya Ruangthum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enhancing primary students vocabulary retention by using song
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Vajjaganh Suriyatham
Tanyaporn Chaingam
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of English loan words of Thai people on Twitter Application
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Vajjaganh Suriyatham
Papitchaya Sangsarai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of learning English through a Netflix movie
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Vajjaganh Suriyatham
Pavita Vachanaratna
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comprehensive comparative study on grammar learning between face to face and online methods
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Vajjaganh Suriyatham
Apakorn Chamavit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,420
รวม 3,431 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 187,757 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 103 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 77 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 13 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 13 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 187,964 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104