แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Investigating Thai students English language autonomous learning

keyword: Autonomous learning
; Thai students
; Learner beliefs
; Learning behaviors
; Factors influencing English language learning
Abstract: Autonomous learning, which emphasizes learners taking charge of their learning, plays a vital role in effective English language learning. However, attempts to foster autonomous learning in the Thai context have faced many challenges. Therefore, this study aims to explore the autonomous English language learning of Thai students who learn English effectively to inform future attempts to foster autonomous learning about how autonomous learning thrives in the Thai context. The present study aims to investigate the autonomous learning of Thai students through three constructs suggested by the literature to reflect autonomous learning namely, learner beliefs, learning behaviors, and factors influencing English language learning. The study employed an exploratory sequential mixed methods approach, which began with a qualitative phase and was followed by a quantitative phase. The qualitative phase included interviews exploring the three constructs in English language learning experienced by fifteen Thai first-year undergraduate students, who were effective English language learners. The analysis of the qualitative findings guided the development of the questionnaire which was used in the quantitative phase. The questionnaire was completed by three hundred and ninety-six undergraduate students. The data obtained from the questionnaire were used to develop a Multiple Indicators Multiple Causes (MIMIC) model. Briefly, the findings revealed that the participants hold the belief that English is important. They reported exhibiting active and inactive learning behaviors in class and out of class. Their statements suggested they possess a wide range of metacognitive knowledge including person, strategic, and task knowledge. Internal and external factors influencing their English language learning were identified. Moreover, the findings unveil relationships between the factors influencing English language learning and the three constructs which suggest that the manipulation of these factors may help in fostering autonomous learning in the Thai context.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2023
Modified: 2025-11-21
Issued: 2025-11-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 334602Pitchayapa.pdf 9.25 MB
ใช้เวลา
0.030795 วินาที

Pitchayapa Wongyimyong
Title Contributor Type
Investigating Thai students English language autonomous learning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pitchayapa Wongyimyong
Kittitouch Soontornwipast
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kittitouch Soontornwipast
Title Creator Type and Date Create
Student\'s opinions towards the extensive reading program : an action resea
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Khattiyanant Nonthaisong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The problems of Thai teachers of English in using the learner-centered approach : a case study of Somkidjitwittaya School
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Supinya jitprawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey study on L2 learning strategies of science and technology students at Thammasat University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Waraporn Sumamarnkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The exposure of first-year students at civil aviation training institute to English media outside the classroom
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Napamat Warawieng
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of English I at the Faculty of Education at Silpakorn University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Smith Xutima
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the needs of Thai dance instructors in using the English language as a basis for course design
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Oranute Tatti
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of learning problems in students of grade 10 English program (2006) at Sacred Heart Convent School
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Sirigul Vorrawattanakijcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs assessment for English skills of ICCU nurses in a private hospital in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Yuwaree Tongvivat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey study of Thai teacher's problems in the English distance learning program at JPM Multimedia Co.Ltd.
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Banharn Kaewlue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Opinion of the air cadets on English learning at the Royal Thai Air Force Academy
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Sukanya Pinsuvan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey study of opinions of the Mattayom Suksa 5 students learning English via a distance learning system at Wangklaikangwon School, Prachuabkirikhun
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Waree Suansuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the correlation between cognitive test anxiety of Thai chemical technology students and their academic performance
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Nawarat Mueangkham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Problems in English listening and factors affecting listening abilities of third-year vocational certificate students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Teerachat Hoonngarm
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis in using English of hotel housekeepers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Chartchai Srikanchana
วิทยานิพนธ์/Thesis
An error analysis of modals in students' written tasks
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Yupaporn Juntha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Facilitating the learning of diverse students in English for marketing and banking
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Khacheenuj Chaovanapricha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The integration of implicit and explicit vocabulary instruction, project-based learning, multimedia, and experiential learning to improve thai EFL senior high school students vocabulary ability
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Satit Somjai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of task-based instruction using a digital game in a flipped learning environment (TGF) on English oral communication ability of Thai undergraduate nursing students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Suphatha Rachayon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of speaking instruction using authentic tasks on young learners speaking ability
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Ruengrin Inthisang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Interface between writing approaches and alternative assessment : an action research in EFL academic context
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Vorakorn Tuvachit
วิทยานิพนธ์/Thesis
A grounded theory study of Thai EFL student teachers lesson planning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast

วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing oral communication ability of economics undergraduates through the instruction of learning and communication strategies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Mintra Puripunyavanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai native teachers' experiences of using communicative language teaching in extended education schools
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Chuenjit Inprasit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Communication apprehension among Thai customs personnel at international airports in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Panyaporn Aneakpoonsinsuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
An intercultural analysis of officially used English coursebooks for secondary school students in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Thaniya Pinjinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Case study : language learning strategies utilized by the first-year legally blind students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Wittaya Kongklang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of Marzano's high yield strategies for teaching English vocabulary in the EAL classroom
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Isaree Narkpuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
An impact evaluation of a Master of Arts program in English for Careers, operating at a language institute in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Chuanpit Jindathip
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing an interactive web-based TOEIC tutoring course to improve English grammar proficiency
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Orabudh Mayanondha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an evaluation checklist for English major's textbooks in an EFL context : focus on intercultural communicative competence
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Lei, Wanrong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The integration of intensive and extensive reading instruction : its effects on Thai primary school students English reading ability
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Sasi-ampai Maipoka
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of English teacher education model in the south of Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Orada Opasrattanakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of flipped learning on Thai secondary students grammar ability
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Korkor Pisut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Lived experiences of Filipino teachers teaching English in a bilingual and English program in government schools of Thailand: a phenomenology inquiry
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Cabiladas, Rex Pedrosa
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey study of English reading comprehension problems as perceived by grade 6 students in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Jetiya Wonglao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing speaking abilities of Thai EFL learners through problem-based group discussion
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Napat Suphap
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of teachers experience with using scaffolding techniques
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Muanchan Utthavudhikorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing scientific oral presentation competence focusing on question-and-answer sessions of high ability science students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Arwae, Sophia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing listening skills and metacognitive awareness of undergraduate hospitality students through the listening strategy instruction incorporating intensive and extensive listening
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Poonlarp Prasongngern
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students\' lived experiences in English program in a Thai primary school: a phenomenological study
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Apapan Sailabada
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai EFL students willingness to communicate and teachers immediacy in online classrooms
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Patthaya Punyaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Thai students English language autonomous learning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Pitchayapa Wongyimyong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge, beliefs and practices of EFL university teachers in Thailand regarding project-based learning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Ratanawalee Wimolmas
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based vocabulary analysis of first-year undergraduate textbooks of an international program in economics
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Pongsathon Wasikarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of flipped learning integrated with role-play on oral communication performance of Thai EFL business English students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Kittitouch Soontornwipast
Pallapa Lertcharoenwanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,103
รวม 3,107 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 60,279 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 64 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 60,348 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101