แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Communication strategies for promoting squid game on Netflix us Tiktok

MeSH: Communication
LCSH: Marketing Communications
LCSH: Social media -- Marketing
LCSH: Game theory
Abstract: In the evolving landscape of digital promotion, understanding platformspecific strategies is paramount. This study aimed to elucidate Netflix's promotional tactics for Squid Game on TikTok. Using a mixed-methods approach, the research combined quantitative data analysis of engagement metrics with qualitative content analysis. The scope of the study was confined to TikTok, focusing on top-engaging posts related to Squid Game to ascertain the nature, content type, and strategic underpinnings of the promotion. The findings reveal a multifaceted content strategy rooted in humor, excitement, and emotional resonance, with short-form videos and memes emerging as predominant content types. Original sound integrations, strategic hashtag use, and a curated emotional spectrum were identified as core elements bolstering engagement. Based on these insights, recommendations include diversifying content formats, emphasizing user-generated content, and ensuring consistent posting cadence. Future research should consider a broader array of platforms and series to establish a comprehensive understanding of digital promotional paradigm.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2024
Modified: 2568-11-14
Issued: 2025-11-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Descipline: Communication Arts
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 YU TIEN CHEN.pdf 1.33 MB
ใช้เวลา
0.089622 วินาที

Yu Tien Chen
Title Contributor Type
Communication strategies for promoting squid game on Netflix us Tiktok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yu Tien Chen
Lucksana Klaikao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Lucksana Klaikao
Title Creator Type and Date Create
Communication strategies for promoting squid game on Netflix us Tiktok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Lucksana Klaikao
Yu Tien Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Uses and gratification of Goodbye, My Lover reality program of Chinese viewers
มหาวิทยาลัยรังสิต
Lucksana Klaikao
Shiting Song
วิทยานิพนธ์/Thesis
Audience study of male parenting observational reality tv shows : a case study of Daddy\'s Home
มหาวิทยาลัยรังสิต
Lucksana Klaikao
Jinyi Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A narrative and emotion appeal study of social care psas in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Lucksana Klaikao
Qiyao Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 21
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,989
รวม 2,010 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 351,818 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 1,195 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 780 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 288 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 77 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 9 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
รวม 354,182 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101