แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Digital mutelu : crafting strategic design guideline for digital spiritual practices of Thai generation Z
ดิจิทัลมูเตลู : การสร้างแนวทางการออกแบบเชิงกลยุทธ์สำหรับการปฏิบัติเกี่ยวกับความเชื่อทางดิจิทัลของคนไทยในเจเนอเรชั่นซี

keyword: Thai Generation Z
; Mutelu
; Beliefs
; Digital platform
Abstract: This research examines the burgeoning engagement of Thai Generation Z with Mutelu a form of spiritual and religious practice—within the realm of digital platforms. It seeks to unpack the digital manifestations of these Mutelu practices and how they cater to the unique proclivities of a generation that is increasingly intertwined with the virtual world. The study navigates through the lenses of cultural adaptation, technology integration, and user-centered design, presenting a nuanced exploration of how spiritual beliefs are recontextualized in the digital age. Employing a qualitative methodology, the research delves into the multifaceted experiences of Thai Gen Z individuals, assessing their interactions with various digital platforms that facilitate Mutelu practices. Through in-depth interviews and thematic analysis, the study captures the interplay between spiritual practices and modern-day technological affordances. The findings illuminate a landscape where spiritual practices meet modernity, revealing the design suggestions and user experience expectations of Thai generation Z that is at the vanguard of digital consumption. These insights contribute to the development of a strategic design guideline tailored for digital belief-related platforms, aimed at enhancing user engagement and satisfaction.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2025
Modified: 2025-10-30
Issued: 2025-10-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 333932Chawannuch.pdf 4.45 MB
ใช้เวลา
0.024238 วินาที

Chawannuch Muenram
Title Contributor Type
Digital mutelu : crafting strategic design guideline for digital spiritual practices of Thai generation Z
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Chawannuch Muenram
Akpan Thienthaworn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Akpan Thienthaworn
Title Creator Type and Date Create
The using of behavioural design to raise entrepreneur opportunity to sell sustainable design product
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Ativich Chewachamroen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of enhancing customer experience and differentiation in hostel business through service design
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Phatcharada Tramod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service design as an approach to improve consumer behavior toward healthy food in Thammasat University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Sakdinon Chavalitcheevin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of using design thinking as a tool for staff development and improving staff capability within information technology companies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Bouette, Martin
Ornicha Kiatteeratad
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of design thinking for improving employee performance in Bangkok specialty coffee shops
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Bouette, Martin
Jirateep Supachaisamanpun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A design guideline for a digital one-stop purchasing service to enhance the experience of k-pop fanclub in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Methawee Roongrattanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of service design to create car care services for elderly drivers in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Wasin Pattamaprapanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service design guideline to support business-to-business beverage companies in enhancing the purchasing experience of business customers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Nicharee Kulmaneewiwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The design framework guideline of brand identity developing to add value for popular music genres in generation Z
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Thanyadhorn Kaochairit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of behavioral design as a marketing tool to raise brand awareness towards filters on social media platform
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Apichaya Soonthonthai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Player-centered game design canvas for enhancing player loyalty: cases of MMORPG (massively multiplayer online role-playing games) users in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Chanon Setthapranai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of asynchronous communication to improve work productivity : the case of Thai design agency during COVID pandemic
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Natsinee Phocharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital mutelu : crafting strategic design guideline for digital spiritual practices of Thai generation Z
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Chawannuch Muenram
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6,551
รวม 6,554 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 39,378 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 39,403 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212