แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

Chinese sports major college students' purchase intention of smart devices based on stimulus-organism-response model
เจตนารมณ์ในการซื้ออุปกรณ์อัจฉริยะของนักศึกษาสาขาวิชากีฬาชาวจีนบนพื้นฐานของแบบจำลอง สิ่งเร้า-กลไกการประมวลผล-พฤติกรรมการตอบสนอง

LCSH: College students -- Chinese
LCSH: Consumer behavior
LCSH: Electronic apparatus and appliances
Abstract: This study investigates the factors influencing Chinese sports major college students’ purchase intentions toward smart devices, grounded in the Stimulus-Organism-Response (SOR) theoretical model. It examines how seven external stimuli, product quality, social interactivity, price attitude, brand attitude, fashion perception, performance expectation, and expectation confirmation, affect consumer behavior through the mediating role of perceived value. A structured quantitative survey was conducted, collecting 695 valid responses. Regression analysis shows that all seven external stimuli significantly impact both perceived value (R² = 0.608, β = 0.225 for brand attitude) and purchase intention (R² = 0.637, β = 0.189 for price attitude). Furthermore, perceived value is a significant predictor of purchase intention (β = 0.639, R² = 0.408, p < 0.01) and partially mediates the relationship between the stimuli and behavioral response. This research contributes to consumer behavior theory by applying the SOR model to the context of smart device adoption among a specific demographic group sports major college students in China. It reveals their high sensitivity to price, brand, and perceived value in shaping their technology-related purchase decisions. The findings offer practical implications for product developers and marketers seeking to enhance design strategies, promotional efforts, and user satisfaction. The study also points to existing challenges in the smart device market, such as limited usage differentiation and product convergence, highlighting the need for innovation and targeted engagement in educational and athletic contexts.
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้ออุปกรณ์อัจฉริยะของนักศึกษาวิชาเอกพลศึกษาในประเทศจีนโดยอิงจากกรอบแนวคิดแบบกระตุ้น-สิ่งมีชีวิต-การตอบสนอง (Stimulus-Organism-Response: SOR) การศึกษานี้พิจารณาว่าปัจจัยกระตุ้นภายนอก 7 ด้าน ได้แก่ คุณภาพสินค้า การมีปฏิสัมพันธ์ทางสังคม ทัศนคติต่อราคา ทัศนคติต่อแบรนด์ การรับรู้ด้านแฟชั่น ความคาดหวังด้านประสิทธิภาพ และการยืนยันความคาดหวัง มีผลต่อพฤติกรรมผู้บริโภคผ่านบทบาทตัวกลางของคุณค่าที่รับรู้ได้อย่างไรมีการเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามเชิงปริมาณแบบมีโครงสร้างได้รับแบบสอบถามที่สมบูรณ์จำนวน 695ชุด ผลการวิเคราะห์การถดถอยพบว่า ปัจจัยกระตุ้นภายนอกทั้ง7ด้านมีผลอย่างมีนัยสำคัญต่อทั้งคุณค่าที่รับรู้ (R2=0.608, β=0.225สำหรับทัศนคติต่อแบรนด์) และความตั้งใจซื้อ (R2 =0.637, β=0.189 สำหรับทัศนคติต่อราคา) นอกจากนี้ คุณค่าที่รับรู้ยังเป็นตัวพยากรณ์ความตั้งใจซื้ออย่างมีนัยสำคัญ (R2=0.408, β=0.639,p < 0.01) และมีบทบาทเป็นตัวกลางบางส่วนระหว่างปัจจัยกระตุ้นและการตอบสนองเชิงพฤติกรรมงานวิจัยนี้มีส่วนช่วยพัฒนาทฤษฎีพฤติกรรมผู้บริโภคโดประยุกต์ใช้โมเดลSORกับบริบทของการยอมรับใช้งานอุปกรณ์อัจฉริยะในกลุ่มประชากรเฉพาะคือนักศึกษาวิชาเอกพลศึกษาในประเทศจีนผลการวิจัยเผยให้เห็นว่ากลุ่มตัวอย่างมีความไวต่อปัจจัยด้านราคาแบรนด์และคุณค่าที่รับรู้ในการกำหนดการตัดสินใจซื้อสินค้าที่เกี่ยวข้องกับเทคโนโลยีผลการวิจัยนี้มีนัยสำคัญในเชิงปฏิบัติสำหรับนักพัฒนาผลิตภัณฑ์และนักการตลาดที่ต้องการปรับปรุงกลยุทธ์การออกแบบสินค้า การส่งเสริมการขาย และความพึงพอใจของผู้ใช้งาน นอกจากนี้ งานวิจัยยังชี้ให้เห็นถึงความท้าทายที่มีอยู่ในตลาดอุปกรณ์อัจฉริยะ เช่น ความแตกต่างของการใช้งานที่จำกัดและแนวโน้มการรวมฟังก์ชันของผลิตภัณฑ์ ซึ่งสะท้อนถึงความจำเป็นในการนำนวัตกรรมและการมีส่วนร่วมแบบเจาะจงมาใช้ในบริบทของการศึกษาและกีฬา
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2025
Modified: 2025-11-14
Issued: 2025-10-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 662437804.pdf 2.6 MB2 2025-10-22 08:43:28
ใช้เวลา
0.026654 วินาที

Chen, Jingxian
Title Contributor Type
Chinese sports major college students\' purchase intention of smart devices based on stimulus-organism-response model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chen, Jingxian
Ahmad Yahya Dawod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ahmad Yahya Dawod
Title Creator Type and Date Create
Impact of ESG ratings on information efficiency in capital market for Chinese-listed companies
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim;Siva Shankar Ramasamy
Wan, Guochao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparison between capital market in Thailand and digital asset markets
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Chanaim;Ahmad Yahya Dawod
Kanyawut Ariya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Personal information protection based on blockchain technology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Zhao, Yinghong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Empowerment of Rural Revitalization Based on Functions, Challenges, and Recommendations
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Miao, Xun Cheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Education Technology (Edtech) Impact on Resilience, Relevance, and Recovery in Post-COVID China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Qianlian, Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tax collection management strategy based on blockchain technology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Yang, Baochao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of investor behavior on stock performance: Evidence from Chinese capital markets
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nathee Naktnasukanjn ;Ahmad Yahya Dawod ;Xuemei Zhang
Zhao, Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of digital entrepreneurial intelligence using Whole Brain Literacy (WBL) among secondary students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Piang-or Laohavilai ;Nopasit Chakpitak
Warinthrone Vasuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Intelligent recognition and classification of microseismic events based on machine learning techniques
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Shu, Hongmei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Data-driven consumer's demand prediction and contextual analysis to enhance agile marketing for halal food product trade between Thailand and China via E-Commerce platforms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pradorn Sureephong;Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim
Chaowapark Srikasem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of the Effectiveness of AI-powered Document Data Extraction in a Paraguayan Accounting Firm
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Fabian Oscar Guillen Insfran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multi-criteria decision analysis on Chinese investment in Chiang Mai property market based on belt and road initiative
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Somsak Chanaim;Naret Suyaroj
Zhai, Fan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hotel business entrepreneurs in Chiang Mai post-COVID-19 pandemic: adaptation of competitive strategies for applying a digital platform
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Natlita Suwonnasrie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers' Perceptions and Behaviors on Digital Payments Adoption Among Older Generation Z and Younger Millennials in Phnom Penh, Cambodia
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Siva Shankar Ramasamy;Ahmad Yahya Dawod;Nathee Naktnasukanjn
Pisey Leang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of culture on aspiring english teachers in post-epidemic China via hollywood in digital era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod;Thacha Lawanna;Somsak Chanaim
Li, Yanfei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding the key drivers in using mobile payment (m-payment) among generation z consumers in daily consumption scenarios
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod

วิทยานิพนธ์/Thesis
Live streaming sales on consumer decision-making behavior based on the AISAS model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Wang, Lingyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese sports major college students\' purchase intention of smart devices based on stimulus-organism-response model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ahmad Yahya Dawod
Chen, Jingxian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating user experience evaluation and user continual usage behavior in higher education online teaching during the post-pandemic era
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Siva Shankar Ramasamy;Yu, Xi;Ahmad Yahya Dawod
Wang, Mei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 18
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,976
รวม 3,994 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 174,388 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 277 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 265 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 63 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 175,002 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104