แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Impact of cordierite partial flow particulate filter on a light-duty diesel vehicle thermal efficiency and partide emission

LCSH: Motor vehicles -- Motors(Diesel)
LCSH: Motor vehicles -- Fuel consumption
Abstract: The stringent emission regulations raise significant concerns regarding harmful gases and particles emitted from diesel vehicle exhaust, adversely affecting human health and the environment. This study investigates the impact of a cordierite partial- flow diesel particulate filter (P-DPF) on a light-duty diesel vehicle's thermal efficiency and emission characteristics. The evaluation utilizes commercial fuel BIO and biodiesel B100 to assess the feasibility of P-DPF for an aged untreated diesel vehicle. The filter’s microstructure is inspected using scanning electron microscopy to better understand the characteristics of its substrate. Subsequently, two test setups are conducted on chassis dynamometers: steady-state engine conditions and the new European driving cycle (NEDC) to compare the results with and without P-DPF. The initial test involves testing the vehicle to assess fuel flow rate, brake thermal efficiency, and exhaust emissions at three engine speeds: 1500, 2000, and 2500 rpm, corresponding to four loads: 84, 112, 140, and 160 Nm. The second test evaluates emission factors of regulated pollutants under the NEDC. Analysis shows that the filter's substrate is made of cordierite with a porosity of 66%, while the catalyst material is ceria-zirconia oxide. The pore sizes range mainly from 3-20 pm, with a mean pore size of 14 pm. Installation of P-DPF has a minimal impact on the fuel flow rate due to low backpressure, increasing by 1.6% and 0.5% with B10 and B100, respectively Meanwhile, brake thermal efficiency decreases no more than 0.7%. A significant reduction in smoke intensity is observed when P-DPF is installed, with a decrease of over 57% for both fuels. Analysis of NO, C02, 02, and exhaust gas temperature suggests that simultaneous trapping and passive soot oxidation may occur inside the P-DPF through reactions of N02 and 02 with soot at appropriate temperatures. Particulate matter is significantly reduced when P-DPF is installed under NEDC. In particular, particulate number is reduced by 36%, while particulate mass is reduced by 59%. These reductions are attributed to the filtration mechanism of P-DPF that partially traps particulate matter inside the porous walls while allowing the remaining flow through the open channels. Moreover, the catalytic coating within P-DPF reduces CO by up to 20% and total HC by 22%. Installation of P-DPF demonstrates a practical approach to reducing harmful and toxic emissions in older diesel vehicles that lack an after-treatment system with minimal modifications
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. KMITL Lifelong Learning Center
Address: BANGKOK
Email: lifelong@kmitl.ac.th
Role: Thesis Advisor
Role: Thesis Co-Advisor
Role: Thesis Co-Advisor
Modified: 2025-10-02
Issued: 2025-10-02
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Dang Quang Huy.pdf 11.68 MB
ใช้เวลา
0.020073 วินาที

Dang Quang Huy
Title Contributor Type
Impact of cordierite partial flow particulate filter on a light-duty diesel vehicle thermal efficiency and partide emission
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Dang Quang Huy
Mek Srilomsak
Sompong Srimanosaowapak
Hidenori Kosaka
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mek Srilomsak
Title Creator Type and Date Create
Design of a new test system for evaluation and optimization of operating parameters affecting proton exchange membrane fuel cell performance
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Mek Srilomsak;Visarn Lilavivat;Shuichiro Hirai
Pham Dinh Thao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sintered composites produced from diffusion-bonded powders mixed with SiC ceramic
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Mek Srilomsak;Ruangdaj Tongsri;Kazuaki Inaba
Aung Zaw Myo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of cordierite partial flow particulate filter on a light-duty diesel vehicle thermal efficiency and partide emission
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Mek Srilomsak;Sompong Srimanosaowapak;Hidenori Kosaka
Dang Quang Huy
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sompong Srimanosaowapak
Title Creator Type and Date Create
Microstructure and mechanical properties of high strength dual phase steels
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sompong Srimanosaowapak
Thipwipa Sirinakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of Interface Bonding and Foam Core Strength on Crushing Response of Aluminium Foam-Filled Tubes
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Jakrapop Wongwiwat;Sompong Srimanosaowapak
Thein Htay Hlaing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mechanical Characteristics of Thermoplastic-Matrix Based Carbon Fiber-Titanium Laminates Influenced by Interfacial Bond Strength
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Vitoon Uthaisangsuk;Sompong Srimanosaowapak
Yok Nusom
หยก หนูสม
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of cordierite partial flow particulate filter on a light-duty diesel vehicle thermal efficiency and partide emission
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Mek Srilomsak;Sompong Srimanosaowapak;Hidenori Kosaka
Dang Quang Huy
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hidenori Kosaka
Title Creator Type and Date Create
The impact of ceria-coated partial-flow particulate filter on diese engine combustion and emission characteristics using B20
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Preechar Karin;Peerawat Saisirirat;Hidenori Kosaka
Myat Hsu Thin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of cordierite partial flow particulate filter on a light-duty diesel vehicle thermal efficiency and partide emission
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Mek Srilomsak;Sompong Srimanosaowapak;Hidenori Kosaka
Dang Quang Huy
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,230
รวม 3,243 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 103,731 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,485 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 234 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 51 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
รวม 105,530 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212