แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Re-orienting transnational masculinity and Queer visuality of shan male sexual commodification in Chiang Mai, Thailand
ความเป็นชายข้ามแดนที่ปรับแปลงใหม่และภาพสภาวะแบบเควียร์ ของเพศพาณิชย์ผู้ชายไทใหญ่ในเมืองเชียงใหม่ ประเทศไทย

LCSH: Shan (Asian people) -- Manners and customs
LCSH: Shan (Asian people) -- Social conditions
LCSH: Shan (Asian people) -- Chiang Mai
Abstract: This dissertation examines the interplay of masculinity, migration, and queer sexual commodification through an ethnographic study of Shan male migrants working in Chiang Mai's commercial sex industry. Grounded in long-term participant observation, visual ethnography, and reflexive engagement, this research investigates how Shan men navigate, perform, and reconfigure masculine identities within the transnational landscape of Thailand’s queer entertainment venues, while maintaining ties to their ethnic and cultural frameworks. The study is structured around three core research questions: How do Shan male migrants engage in sexual commodification, and how does this shape their gender and sexual self-understanding? How do these men enact and negotiate different expressions of masculinity in response to the spatial, temporal, and social demands of sex work? Moreover, how do the visual and performative dimensions of queer commercial sex shape and become reshaped by these workers? The research is anchored in Sara Ahmed’s concept of orientation, which provides a lens for understanding how masculinities are continuously reoriented as Shan men move through diverse spaces, social relations, and labor contexts. Rather than approaching masculinity as a fixed identity, the study highlights it as an adaptive and situated practice, deeply entangled with migration experiences, economic survival, and social belonging. Three key findings emerge from the research. First, bodily capital illuminates how Shan men commodify and manage their physical appearance as both a source of income and a means of constructing desirable masculinity. Second, the study reveals the significance of time and space in shaping masculine expressions: in queer commercial venues, men strategically adopt queered and commodified performances, while in leisure or ethnic community spaces, they reassert normative masculine roles. Furthermore, this research demonstrates how the border-crossing experiences of Shan men fundamentally reshape their relationship to time, space, and gender. As they navigate the nightlife economy of Chiang Mai, their trajectories reveal the entangled processes through which migration, labor, and masculinity are co-constructed. Bordercrossing is not merely a physical transition between Myanmar and Thailand but also a profound re-orientation that restructures their social and gendered self-understanding. Within new labor systems and social contexts, these men develop adaptive strategies to negotiate competing expectations. Leisure, in this sense, is not only a site of rest but becomes a strategic arena for the reaffirmation of normative masculinity after performing queered, commodified forms of gender in the workplace. Returning to family, romantic relationships, and Shan-specific social spaces entails an active “normalization process,” enabling them to maintain social legibility and navigate the contradictory demands of their transnational lives. Third, this dissertation advances the argument on cohabiting masculine modalities, demonstrating how Shan men sustain diverse and sometimes contradictory gender expressions simultaneously. These modalities are not singular or sequential but exist in parallel, offering both flexibility and agency in navigating the shifting terrains of queer labor markets and migrant social worlds. Alongside these core findings, the research also considers how transnational migration — especially shaped by political violence and economic precarity in Myanmar — alters Shan men’s gendered self-understanding and how tensions between competing masculine ideals foster negotiation rather than resolution. By combining ethnographic depth, self-reflexive positioning, and visual analysis, this dissertation offers insight into the layered and dynamic realities of masculinities among migrant sex workers. It contributes to debates in masculinity studies, queer theory, migration research, and labor anthropology while demonstrating how marginalized men actively negotiate identity, belonging, and economic survival across varied spatial, temporal, and social conditions.
Abstract: วิทยานิพนธ์ฉบับนี้ศึกษาปฏิสัมพันธ์ระหว่างความเป็นชาย การย้ายถิ่น และเพศพาณิชย์แบบเควียร์ผ่านการศึกษาทางชาติพันธุ์วรรณนาของแรงงานชายไทใหญ่ข้ามแคนที่เข้ามาทำงานในอุตสาหกรรมเทศพาณิชย์ในจังหวัดเชียงใหม่ ด้วยการสังเกตการณ์แบบมีส่วนร่วม ชาติพันธุ์วรรรณนาเชิงภาพ และการนำข้อมูลมาสะท้อนย้อนคิด เพื่อสำรวจว่า ชายไทใหญ่เหล่านี้เผชิญหน้า ปฏิบัติซ้ำและปรับเปลี่ยนการจัดการความเป็นชายของคนอย่างไร ภายใต้ภูมิทัศน์ข้ามชาติของสถานบันเทิง เควียร์ในประเทศไทย ในขณะที่พวกเขายังคงต้องต้องรักษาความเชื่อมโยงกับกรอบวัฒนธรรมและชาติพันธุ์ของตนเอง งานศึกษานี้ตั้งคำถามวิจัยหลักสามข้อ ได้แก่ ชายไทใหญ่ข้ามแดนเข้ามามีส่วนร่วมในกระบวนการเพศพาณิชย์อย่างไร และประ สบการณ์นี้ส่งผลต่อความเข้าใจในตัวตนทางเพศและความเป็นชายของพวกเขาอย่างไร? พวกเขาแสดงออกและต่อรองความเป็นชายในรูปแบบต่างๆ เพื่อตอบสนองต่อข้อกำหนดเชิงพื้นที่ เวลา และเงื่อน ไขทางสังคมของงานบริการทางเพศได้อย่างไร? และในมิติทางภาพและการปฏิบัติซ้ำในเพศพาณิชย์แบบเควียร์ได้ก่อรูปและถูกปรับปลี่ยนรูปร่างโดยแรงงานชายเหล่านี้อย่างไร? งานวิจัยนี้วางกรอบวิเคราะห์ด้วยแนวคิด "การปรับทิศทาง" ของ ซารา อาเหม็ด เพื่อช่วยให้เข้าใจว่า ความเป็นชายนั้นถูกจัดวางใหม่และปรับเปลี่ยนทิศทางอยู่เสมอ เพราะชายไทใหญ่เคลื่อนย้ายผ่านพื้นที่ ความสัมพันธ์ทางสังคม และบริบทของแรงงานที่หลากหลาย ทั้งนี้ แทนที่จะพินิจความเป็นชายในฐานะอัดลักษณ์ที่ตายตัว งานศึกษานี้เน้นให้เห็นว่าความเป็นชายคือปฏิบัติการเพื่อปรับตัวและเป็นไปตามสถานการณ์ ซึ่งเกี่ยวพันอย่างแนบแน่นกับประสบการณ์การข้ามแดน ความความอยู่รอด ทางเศรษฐกิจ และความรู้สึกเป็นส่วนหนึ่งของสังคมจากการศึกษานี้ได้ข้อค้นพบหลักสามประการ ประการแรก แนวคิดเรื่อง "ทุนทางเรือนร่าง" เผยให้เห็นถึงวิธีการที่ชายไทใหญ่ทำให้เรือนร่างตนเองกลายเป็นสินค้าและ จัดการูปลักษณ์ภายนอกทั้งในฐานะแหล่งรายได้และวิธีการสร้างความเป็นชายที่น่าปรารถนา ประการที่สอง งานศึกษานี้เผยให้เห็นถึงความสำคัญของเวลาและพื้นที่ในการก่อรูปการแสดงออกของความเป็นชาย ทั้งในพื้นที่เทศพาณิชย์แบบเควียร์ พวกเขาเลือกรับเอาการปฏิบัติซ้ำที่ถูกทำให้เป็นเควียร์และและเป็นสินค้าอย่างมีกลยุทธ์ในขณะที่ช่วงเวลาว่างหรือพื้นที่ชุมชนชาติพันธุ์ พวกเขาสามารถกลับไปเน้นย้ำบทบาทความเป็นชายในรูปแบบปกติตามบรรทัดฐาน นอกจากนี้ งานศึกษายังแสดงให้เห็นว่า ประสบการณ์การข้ามพรมแดนของชายไทใหญ่ส่งผลต่อความสัมพันธ์ที่ถูกปรับเปลี่ยนรูปร่างต่อมิติเวลา พื้นที่ และเทศสภาพอย่างลึกซึ้ง ในขณะที่พวกเขาทำงานและ คำรงอยู่ในเศรษฐกิจยามค่ำคืนของเชียงใหม่ เส้นทางชีวิตของพวกเขาได้เผยให้เห็นถึงความเกี่ยวข้องที่ร่วมกันสร้างขึ้นผ่านกระบวนการย้ายถิ่น แรงงาน และความเป็นชายถูกสร้างขึ้นและพันเกี่ยวกันอย่างซับซ้อน การข้ามพรมแดนไม่เพียงแต่การเปลี่ยนผ่านเชิงกายภาพระหว่างพม่าและไทย แต่ยังเป็นการปรับทัศนคติที่ลึกขึ้นเพื่อปรับโครงสร้างความเข้าใจทางสังคมและเพศสภาพภายในระบบแรงงานและบริบทททางสังคมใหม่ ชายไทใหญ่ได้ปรับกลยุทธ์ที่ช่วยให้พวกเขาต่อรองกับความคาดหวังที่ถูกตั้งไว้เวลาว่างจึงไม่ได้มีความหมายเพียงการพักผ่อน แต่ยังกลายเป็นพื้นที่เชิงยุทธศาสตร์สำหรับการขึ้นยันความเป็นชายตามแบบปกติ หลังจากที่ต้องปฏิบัติซ้ำที่ทำให้เป็นเควียร์และทำให้เป็นรูปแบบของสินค้าในที่ทำงางาน เมื่อได้กลับมาสู่ครอบครัว ความสัมพันธ์เชิงโรแมนติกและพื้นที่ทางสังคมที่เฉพาะของคนไทใหญ่เกี่ยวข้องกับเป็นกระบวนการ "ทำให้เป็นปกติ" ที่เกิดขึ้นอย่างต่อเนื่อง ทำให้พื้นที่เหล่านี้สามารถรักษาการมีอยู่ทางสังคมและรับมือกับความต้องการที่ขัดแย้งในชีวิตข้ามชาติของตนได้ ประการที่สาม วิทยานิพนธ์นี้เสนอข้อถกเถียงว่า การดำรงอยู่ร่วมกันของรูปแบบความเป็นชายที่หลากหลาย ชี้ให้เห็นว่าชายไทใหญ่สามารถจัดการกับการแสดงออกทางเพศที่หลากหลายและบางครั้งอาจขัดแย้งกันได้ในเวลาเดียวกัน รูปแบบเหล่านี้มิได้ดำเนินไปลักษณะเดี่ยวหรือเป็นลำดับลำคับ แต่ดำรงอยู่แบบคู่ขนาน เปิดพื้นที่ให้พวกเขาสาสามารถยืดหยุ่นเเละรับมือกับโลกของตลาดแรงงานเควียร์และโลกทางสังคมของแรงงานข้ามแดน นอกเหนือจากข้อค้นพบหลักเหล่านี้ งานวิจัยยังได้พิจารณาถึงผลกระทบของการข้ามแดนโดยเฉพาะอย่างยิ่งภายใต้บริบทของความรุนแรงทางการเมืองและความไม่มั่นคงทางเศรษฐกิจในพม่าได้เปลี่ยนแปลงความเข้าใจในตัวเองเกี่ยวกับเพศของชาวไทใหญ่ และความตรึงเครียดระหว่างอุดมคติชายที่ขัดแย้งกันด้วยการต่อรองมากกว่าหาออกร่วมกัน ดังนั้น การผสมผสานระเบียบวิธีงานชาติพันธุ์วรรณนา การสะท้อนคิดในเชิงตัวตน และการวิเคราะห์เชิงภาพ วิทยานิพนธ์ฉบับนี้ได้นำเสนอความเข้าใจใหม่ๆ เกี่ยวกับความซับซ้อนและพลวัดของความเป็นชายในกลุ่มแรงงานให้บริการทางเพศในกลุ่มแรงงานข้ามแดน งานศึกษานี้ยังได้ร่วมในข้อถกเถียงเชิงวิชาการในด้านการศึกษาความเป็นชาย ทฤษฎีเควียร์ การศึกษาการอพยพ และมานุษยวิทยาแรงงาน เน้นให้เห็นถึงวิถีปฏิบัติของชายที่ถูกผลักให้เป็นชายขอบในการต่อรองอัตลักษณ์ ความเป็นส่วนหนึ่งในชุมชน และการเอาชีวิตรอดทางเศรษฐกิจ ภายได้เงื่อนไขในเชิงพื้นที่เวลา และสังคม
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Role: Advisor
Modified: 2025-09-23
Issued: 2025-09-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Thailand
Spatial: Chiang Mai
Descipline: Social Sciences
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 620455902.pdf 3.07 MB
ใช้เวลา
0.021485 วินาที

Samak Kosem
Title Contributor Type
Re-orienting transnational masculinity and Queer visuality of shan male sexual commodification in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Samak Kosem
Amporn Jirattikorn
Maranatha Ivanova
Sant Suwatcharapinun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Amporn Jirattikorn
Title Creator Type and Date Create
Spaces of exception and shifting strategies of the Kokang Chinese along the Myanmar/China border
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ronald D. Renard;Suriya Smutkupt;Yos Santasombat;Amporn Jirattikorn
Myint, Myint Kyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Burmese migrant workers : tactics of negotiation among domestic workers in Chang Klan community, Chiang Mai Province, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suchart Setthamalinee;Amporn Jirattikorn;Chayan Vaddhanaphuti
Duangkamon Doncha-Um
วิทยานิพนธ์/Thesis
Living in Two Countries:|bMigration Life for Japanese Retirees
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Shigeharu Tanabe;Mukdawan Sakboon;Amporn Jirattikorn
Miwa Shibuya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Singing for survival in the highlands of Cambodia: Tampuan revitalization of music as mediation and cultural reflexivity
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Yves Goudineau;Chayan Vaddhanaphuti;Wasan Panyagaew;Prasit Leepreecha;Amporn Jirattikorn
Todd Wayne Saurman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Burmese-Muslim social neworks in the borderland : A Case study of Islam Bamroong Muslim Community in Mae Sot, Tak Province, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Soe Win Latt Sai;Amporn Jirattikorn;Chayan Vaddhanaphuti
Wahyu Kuncoro
วิทยานิพนธ์/Thesis
Spatio-temporal and political-economic construction of Mae Sai border town
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanokwan Manorom;Chusak Wittayapak;Jamaree Chiengthong;Amporn Jirattikorn;Wasan Panyagaew
Yuthpong chantrawarin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Body politics and affective performance of female flight attendants
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Varaporn Chamsanit;Apinya Fuengfusakul;Chusak Wittayapak;Amporn Jirattikorn;Mukdawan Sakboon
Arratee Ayuttacorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Asianization, imaination, fan culture and cultural capial of Vietnamese youth : a case study of K-pop cover dance grpups in Hanoi
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suriya Smutkupt;Amporn Jirattikorn;Wasan Panyagaew
Phan Thanh Thanh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Racing to the GMS Borderland: Viet Kieu and Vietnamese students at Rajabhat University in the northeast of Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sita Sumrit;Amporn Jirattikorn;Chayan Vaddhanaphuti
Tanasak Phosrikun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Regionalization through media consumption: the consumption of Thai and Filipino soap operas among Vietnamese audiences
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pimsen Buarapha;Amporn Jirattikorn;Alexandra Denes
Nguyen Thi Tu Anh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Violence against women in Shan Migrant communities in Chiang Mai and the role of NGOs in support of Victims
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jenifer Leehey;Amporn Jirattikorn;Rangsima Wiwatwongwana
Jessica Counsell
วิทยานิพนธ์/Thesis
Shan migrant entrepreneurship in Rotational Market Space in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kyoko Kusakabe;Amporn Jirattikorn;Prasit Leepreecha
Sai Kham Phu
วิทยานิพนธ์/Thesis
India’s Kaladan Transnational Development Project and the Response of Civil Society in Western Burma
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jennifer Leehey;Amporn Jirattikorn;Mukdawan Sakboon
Nilian Sang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Transnational Rohingyas in Southeast Asia and Beyond: Stateless Identity and Migration Experience
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jennifer Leehey;Amporn Jirattikorn;Chayan Vaddhanaphuti
Janina Straif
วิทยานิพนธ์/Thesis

มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Philip Hirsch;Ta-Wei Chu;Amporn Jirattikorn
Maw Thoe Myar
วิทยานิพนธ์/Thesis
Myanmar migrant workers in Japanese firms and the impact of human capital accumulation on migrants and their families: a case study of Thilawa special economic zone in Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kvoko Kusakabe;Amporn Jirattikorn;Ta-Wei Chu
Khant Khant Zar Nyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hmong dubbed series: the production and consumption of asian dreams among Hmong community in Lao PD
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jennifer Leehey;Amporn Jirattikorn;Prasit Leepreecha
Alounyang Yongye
วิทยานิพนธ์/Thesis
When the voiceless speak: Rohingya networks and the construction of Rohingya representation in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Kwanchewan Buadaeng;Ta-Wei Chu
Kunnawut Boonreak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese female writers production and female fans interpretation of Danmei novels
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Paiboon Hengsuwan;Ariya Svetamra
Su, Yiqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Gender inequality in higher education of engineering studies in Bangladesh
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Prasit Leepreecha
Nazmul Islam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Armed capitalism and livelihood insecurity of Kachin sugarcane contract farmers in the liminal zone of Kachin-China border
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Mukdawan Sakboon;Amporn Jirattikorn
Lashi Nu Ra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Local resistance against Chinese and Kachin joint-venture agribusiness investment on banana plantation: a case study of Mukchyik Village, Kachin State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Chu, Ta-Wei
Seng Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sustainable tourism in “Chiang Khong - one city two patterns” development model, Chiang Khong District, Chiang Rai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chusak Wittayapak;Amporn Jirattikorn
Worachet Potawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Community based tourism in Saw Lawng Village: Understanding and participation of local Chin Community in Chin State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Salai Vanni Bawi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Practices of reconciliation in the Anlong Veng Community, Cambodia
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Ta-Wei Chu
Sovann Mam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Women's social movement, sexual violence, and conflict in Kachin State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Rangsima Wiwatwongwana
Nang Htoi Rawng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Migrant entrepreneurship and social mobility: a case study of Shan Female Migrant Entrepreneurs in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Lee Kian Cheng
Sai Noom Kham
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Sunset years: German retirement migrants and their quest for a better life in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Mukdawan Sakboon
Mumoth, Denis
วิทยานิพนธ์/Thesis
Re-orienting transnational masculinity and Queer visuality of shan male sexual commodification in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Maranatha Ivanova;Sant Suwatcharapinun
Samak Kosem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Maranatha Ivanova
Title Creator Type and Date Create
Making kin in the Patchy Anthropocene, Capitalocene, and Plantationocene: narrative of the river women, algae, banana and more-than-human ruptured entanglements in the Multispecies World of Chiang Khong, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Maranatha Ivanova;Kengkij Kitirianglarp;Pasoot Lasuka
Maya, Dania
วิทยานิพนธ์/Thesis
Re-orienting transnational masculinity and Queer visuality of shan male sexual commodification in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Maranatha Ivanova;Sant Suwatcharapinun
Samak Kosem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sant Suwatcharapinun
Title Creator Type and Date Create
Feng Shui application and modern landscape design for architectural practice in Viet Nam
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ekkachai Mahaek;Apichoke Lekagul;Supagtra Suthasupa;Paisarn Tepwongsirirat;Sant Suwatcharapinun
Hai Van Thi Dinh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Preferences in the Aesthetics of the Environment in Front of the Hue Citadel, Vietnam
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Angunthip Srisuwan;Karuna Raksawin;Sant Suwatcharapinun;Supagtra Suthasupa
Pham, Manh Hung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring modern private houses and ways of living in relations to urban development in Phnom Penh in 1960's
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Angunthip Srisuwan;Pinai Sirikiatikul;Sant Suwatcharapinun
Sakona Loeung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Re-orienting transnational masculinity and Queer visuality of shan male sexual commodification in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Maranatha Ivanova;Sant Suwatcharapinun
Samak Kosem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,298
รวม 2,300 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 30,899 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 32 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 7 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 30,960 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124