แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Using Role-Playing Technique to Improve Comprehensive Ability in the History Course of Nursing Students

ThaSH: Nursing students -- Education
ThaSH: Role playing in education
ThaSH: Teaching methods
ThaSH: History -- Study and teaching
Abstract: The objectives of this research were 1) to use role-playing technique to improve comprehensive ability in the History course of nursing students. 2) to compare students' comprehensive ability in the History course before and after the implementation base on role-playing technique. Through cluster random sampling, 30 students in the first-year nursing students from Weifang Nursing Vocational College, Weifang City, China, in the second semester of academic year 2023. The research instruments involved 1) lesson plan based on role-playing technique and 2) comprehensive ability test of the History course. Data were statistically analyzed by mean, standard deviation, and t-test for dependent samples. The results revealed the followings: 1. Using role-playing technique to improve comprehensive ability in the History course of nursing students. Researcher synthesized the role-playing technique for 4 steps: 1) Preparation stage, 2) Role-playing stage, 3) Discussion and reflection stage, 4) Summary stage to be used in developing lesson plans to improve comprehensive ability in the History course: 1) Paris Peace Conference, 2) French Revolution, and 3) Westernization movement. The data analyzed the quality of the lesson plans by 3 experts, the results shown overall were the most suitable. After 30 nursing students have learned by using role-playing technique the average score before learning was 24.77, the average score after learning was 37.30. The comparison of students’ comprehensive ability in the History course score between before and after learning to use the role-playing technique of nursing students. The results were found that the comprehensive ability in the History course score of students after learning is higher than before learning statistically significant at the level .01. It showed that, after the implementation role-playing technique, the students' comprehensive ability in the History course has been improved obviously. Keywords: Role-Playing Technique, History Course, Comprehensive Ability
Bansomdejchaophaya rajabhat university. Office of Academic Resources and Information Technology
Address: Bansomdejchaophaya rajabhat university. Office of Academic Resources and Information Technology
Email: seubyos.si@bsru.ac.th
Role: adviser
Role: Co-advisor
Created: 2024
Issued: 2025
Modified: 2025-08-14
Issued: 2025-08-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: 610.73071 H874U 2024
eng
©copyrights Bansomdejchaopraya Rajabhat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Li_Huaying.pdf 13.81 MB1 2025-09-13 16:42:05
ใช้เวลา
0.017522 วินาที

Li Huaying
Title Contributor Type
Using Role-Playing Technique to Improve Comprehensive Ability in the History Course of Nursing Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Li Huaying
Supaporn Srihamee
Phenporn Thongkamsuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supaporn Srihamee
Title Creator Type and Date Create
Using Microteaching Method to Improve Basketball Technical Ability for Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Supaporn Srihamee ;Phenporn Thongkamsuk
Wang Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Role-Playing Technique to Improve Comprehensive Ability in the History Course of Nursing Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Supaporn Srihamee ;Phenporn Thongkamsuk
Li Huaying
วิทยานิพนธ์/Thesis
Phenporn Thongkamsuk
Title Creator Type and Date Create
Using Dalcroz Music Teching Method to improvethe Achievement of Music Course for NursingStudents
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Dr.Phenporn Thongkamsuk;Assistant Professor Dr.Supaporn Srihamee
ZHANG YANG
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of training course based on orff music teaching theory to improve musical rhythm skill of undergraduate students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Dr.Phenporn Thongkamsuk;Assoc.Prof.Dr.Jittawisut Wimuttipanya
Wang Liping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using problem based learning model to improve problem solving ability of medical students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assistant Professor Dr.Phatchareephorn Bangkhow;Dr.Phenporn Thongkamsuk
Jia Zhenzhen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of dance training course based on problem-based learning motel to improve dance ability of undergraduate students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Dr.Phenporn Thongkamsuk
Chen Hailing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using problem-based learning method to improve creative problem-solving ability of undergraduate students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assistant Professor Dr.Phatchareephorn Bangkhow;Dr.Phenporn Thongkamsuk
Hu Ling Feng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of training course based on nondirective teaching theory to improve visual communication design ability of undergraduate students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assistant Professor Dr.Supaporn Srihamee;Dr.Phenporn Thongkamsuk
Luo Sai
วิทยานิพนธ์/Thesis
แนวทางการจัดการเพื่อส่งเสริมคุณภาพการวิจัยทา วิทยาศาสตร์ ของมหาวิทยาลัยกุ้ยหยาง
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assistant Professor Dr.Supaporn Srihamee;Dr.Phenporn Thongkamsuk
Chen Ting
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Microteaching Method to Improve Basketball Technical Ability for Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Supaporn Srihamee ;Phenporn Thongkamsuk
Wang Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Cooperative Learning Model to Improve Mathematics Logic Ability for Senior High School Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Phenporn Thongkamsuk ;Supaporn Srihamee
Dong Juncan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Badminton Skills Improvements Through First Principles of Instruction of Vocational Students of Zhengzhou Vocational College of Finance and Taxation
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Phenporn Thongkamsuk;Jittawisut Wimuttipanya
Li Qian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Role-Playing Technique to Improve Comprehensive Ability in the History Course of Nursing Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Supaporn Srihamee ;Phenporn Thongkamsuk
Li Huaying
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a piano training course based on the task-driven method to improve piano playing skills for undergraduate students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Phenporn Thongkamsuk;Supaporn Srihamee
Chen Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,084
รวม 2,084 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 39,909 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 36 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 2 ครั้ง
รวม 39,959 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28