แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An empirical study based on the influence of opinion leaders on online social platform on the behavior of Chinese young female consumers to buy beauty products : using the perceived value as the mediating variable
基于网络社交平台意见领袖对中国青年女性消费者 网络购买美妆产品行为影响的实证研究——以感知价值为中介变量

Name: Chen Lin
LCSH: Consumer behavior
LCSH: Consumer satisfaction
LCSH: Consumers -- Psychology
LCSH: Online social networks -- Economic aspects
Abstract: The rapid development and popularization of the Internet industry, the emergence of online opinion leaders on major social media platforms in an endless stream, and the consumption intensity of young female consumers cannot be ignored, making it particularly meaningful to study related topics. This study is based on previous scholars, combined with the actual development of online opinion leaders, and from the perspective of consumers, to study the needs of Chinese young female consumers for the characteristics of online opinion leaders when purchasing beauty products. It contains three independent variables of professionalism, interactivity and influence, and a mediating variable of emotional perceived value. This topic was studied through three research methods: literature analysis, questionnaire survey and data analysis. It is concluded that the professionalism, interactivity and influence of opinion leaders have a significant positive impact on consumers' emotional perceived value. Additionally, they have a significant positive impact on consumers' online purchase of beauty products. Moreover, consumers' emotional perceived value positively affects consumers' online purchasing behavior of beauty products.
Abstract: 互联网行业的快速发展与普及,各大社交媒体平台网络意见领袖层出不穷, 青年女性消费者不可忽视的消费力度,让研究相关课题显得尤有意义, 本研究在前人学者的基础上,结合网络意见领袖实际发展情况,从消费者的 角度出发,研究中国青年女性消费者在购买美妆产品时对网络意见领袖所表现特 质的需求。包含专业性、交互性和影响力三个自变量,情感感知价值一个中介变 量。通过文献分析法、问卷调查法和数据分析法三种研究方法对本课题进行研究。 最后得出意见领袖的专业性、交互性和影响力对消费者情感感知价值有显 著正向影响。意见领袖的专业性、交互性和影响力对消费者网络购买美妆产品 的行为有显著正向影响。消费者情感感知价值会正向影响消费者网络购买美妆 产品的行为。
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: PATHUM THANI
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2024
Modified: 2568-08-07
Issued: 2025-08-07
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CHEN LIN.pdf 576.3 KB
2 CHEN LIN.pdf 576.3 KB
ใช้เวลา
0.102464 วินาที

Chen Lin
Title Contributor Type
The relationship between Chinese consumers' exposure to Taobao live streaming of Thai brands and their purchase behavior
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chen Lin
Napawan Tantivejakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of consumers purchase intention on the Tian Mall International Cross-Border E-Commerce Platform
มหาวิทยาลัยสยาม
Chen Lingli
Jidapa Chollathanrattanapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An empirical study based on the influence of opinion leaders on online social platform on the behavior of Chinese young female consumers to buy beauty products : using the perceived value as the mediating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Chen Lin
Jin Maozhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of Nanchong city residents selection intention for smart elderly services in the aging era
มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ
Chen Lin
Rapassa Roung-onnam
Yu Yanyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jin Maozhu
Title Creator Type and Date Create
The impact of supply chain integration on companies performance amidst the COVID-19 pandemic COVID-19
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Liwei Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of business models on the performance of new retail enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Xingwen Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of the COVID-19 epidemic on accommodation customers atisfaction : case study of Chengjiang Xiaowan Residential Village, Yunnan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Zhengxi Hou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service marketing strategies applied by BYD automobile Nanchang Hongyun 4S store
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Ying Xiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of green supply chain management on the performance of China furniture production company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Jiantao Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis on the influencing factors of network integrated marketing on the sales of brand milk tea taking honey snow ice city as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Yang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the operation mode of Xi'an YR Agricultural Products Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yijie Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rresearch on development strategy of Sichuan HQ Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Jifen Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of it capability on the performance of retail enterprises in Kunming, China : the mediating role of organizational reform
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yue Chengxu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing strategies of art training industry under the double reduction policy : a case study of Z Art Training School
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Xiaofeng Zheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of Wechat marketing on the purchase intention of millennial consumers : the mediating role of customer trust
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yongji Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of fiscal subsidies on BYDs sales of new energy vehicles : take shanghai as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Weiyi Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of social media marketing strategy of Macau Tourism based on 4I theory
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Un Cheng Cheong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the correlation between communication satisfaction and job satisfaction of hotel employees
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Qinghan He
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimization of cold chain logistics distribution path based on improved genetic algorithm
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Linjuan Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the strategic development of R drama club in the post-epidemic era
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yuxuan Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of digital transformation strategies of AT Clothing Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Jinming Cao
วิทยานิพนธ์/Thesis
An empirical study on the impact of supply chain finance on the cost and performance of automobile enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Bowen Cen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of government subsidies on the technological innovation efficiency of new energy vehicle enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yingkai Ma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on rural tourism strategy of Zhaijiao Village in Hengzhou City
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yuan Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on customer satisfaction of y company\'s liquid milk products based on CCSI model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Shishi Qin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the employee compensation management of property company H
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yuan Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence on Xiaohongshu marketing strategy derived from content sharing
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Shang Luwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Empirical research on the relationship between dual-source innovation behavior, entrepreneurial bricolage, and business model innovation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Siwei Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the impact of consumer perceived value on the purchase intention of domestic cosmetics : using brand value as a mediation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Jiayu Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
An empirical study based on the influence of opinion leaders on online social platform on the behavior of Chinese young female consumers to buy beauty products : using the perceived value as the mediating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Chen Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on supply chain optimization of Tianfu convenience store
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Nanxuan Xian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,185
รวม 2,192 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 14,444 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 19 ครั้ง
รวม 14,463 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46