แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Influence on Xiaohongshu marketing strategy derived from content sharing
内容分享对小红书营销策略的影响

LCSH: Marketing strategy
LCSH: Consumer behavior
LCSH: Marketing -- Management -- Case studies
Abstract: Innovation and entrepreneurship are regarded as one of the core issues in economic and social development. Supported by dualism theory, resource-based theory, and entrepreneurial process theory, this paper constructs a research framework that includes the following elements: dual-source innovation behavior, entrepreneurial bricolage, environmental uncertainty, and business model innovation. This research framework helps to dissect the influence of different factors on the entrepreneurial and innovation process, thus providing an in-depth understanding and analysis. A theoretical model is established based on the four variables, study their interrelationships. Through distributing survey questionnaires, empirical analysis was conducted on the collected data samples. The research findings of this paper present several discoveries: 1) Dual-source innovation behavior positively affects the business model. 2) Entrepreneurial bricolage acts as a mediating variable, positively influencing the relationship between dual-source innovation behavior and business model innovation. 3) Environmental uncertainty exerts a positive moderating effect on the relationships among dual-source innovation behavior, business model innovation, and entrepreneurial bricolage. The research results suggest that entrepreneurs can enhance their business model innovation capabilities by relying on dual-source innovation behaviors, and how to undertake entrepreneurial bricolage in dynamic competition, offering practical considerations and recommendations for businesses.
Abstract: 创新创业被视作经济社会发展的核心问题之一。基于双元理论、资源基础 理论和创业过程理论的支持,本文构建了一个研究框架,其中包括以下要素: 双元创新行为、创业拼凑、环境不确定性、商业模式创新这个研究框架有助于 解析不同因素对创业和创新过程的影响,从而提供了深入的理解和分析。建立 了四个量为基础,研究四者关系的理论模型。 通过发放调查问卷,对获取的数据样本进行实证分析。本文研究结果呈现 了以下几点发现:1)双元创新行为正向影响商业模式。2)创业拼凑作为中介 变量正向影响双元创新行为与商业模式创新。3)环境不确定性对双元创新行为 、商业模式创新和创业拼凑的关系产生了正向调节作用。 研究结果指出,创业者可以通过依托双元创新行来提升商业模式创新能力 ,如何在动态竞争中进行创业拼凑,结合实际环境考量给企业提供一定参考和 建议。
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: PATHUM THANI
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2568-08-07
Issued: 2025-08-07
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 SHANG LUWEI.pdf 733.09 KB
2 SHANG LUWEI.pdf 733.09 KB
ใช้เวลา
0.096391 วินาที

Shang Luwei
Title Contributor Type
Influence on Xiaohongshu marketing strategy derived from content sharing
มหาวิทยาลัยรังสิต
Shang Luwei
Jin Maozhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jin Maozhu
Title Creator Type and Date Create
The impact of supply chain integration on companies performance amidst the COVID-19 pandemic COVID-19
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Liwei Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of business models on the performance of new retail enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Xingwen Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of the COVID-19 epidemic on accommodation customers atisfaction : case study of Chengjiang Xiaowan Residential Village, Yunnan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Zhengxi Hou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service marketing strategies applied by BYD automobile Nanchang Hongyun 4S store
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Ying Xiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of green supply chain management on the performance of China furniture production company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Jiantao Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis on the influencing factors of network integrated marketing on the sales of brand milk tea taking honey snow ice city as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Yang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the operation mode of Xi'an YR Agricultural Products Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yijie Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rresearch on development strategy of Sichuan HQ Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Jifen Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of it capability on the performance of retail enterprises in Kunming, China : the mediating role of organizational reform
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yue Chengxu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing strategies of art training industry under the double reduction policy : a case study of Z Art Training School
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Xiaofeng Zheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of Wechat marketing on the purchase intention of millennial consumers : the mediating role of customer trust
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yongji Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of fiscal subsidies on BYDs sales of new energy vehicles : take shanghai as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Weiyi Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of social media marketing strategy of Macau Tourism based on 4I theory
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Un Cheng Cheong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the correlation between communication satisfaction and job satisfaction of hotel employees
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Qinghan He
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimization of cold chain logistics distribution path based on improved genetic algorithm
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Linjuan Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the strategic development of R drama club in the post-epidemic era
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yuxuan Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of digital transformation strategies of AT Clothing Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Jinming Cao
วิทยานิพนธ์/Thesis
An empirical study on the impact of supply chain finance on the cost and performance of automobile enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Bowen Cen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of government subsidies on the technological innovation efficiency of new energy vehicle enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yingkai Ma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on rural tourism strategy of Zhaijiao Village in Hengzhou City
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yuan Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on customer satisfaction of y company\'s liquid milk products based on CCSI model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Shishi Qin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the employee compensation management of property company H
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Yuan Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence on Xiaohongshu marketing strategy derived from content sharing
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Shang Luwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Empirical research on the relationship between dual-source innovation behavior, entrepreneurial bricolage, and business model innovation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Siwei Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the impact of consumer perceived value on the purchase intention of domestic cosmetics : using brand value as a mediation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Jiayu Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
An empirical study based on the influence of opinion leaders on online social platform on the behavior of Chinese young female consumers to buy beauty products : using the perceived value as the mediating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Chen Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on supply chain optimization of Tianfu convenience store
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jin Maozhu
Nanxuan Xian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,970
รวม 2,979 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 187,358 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,660 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 106 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 189,201 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28