แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Research on the impact of online marketing on the consumer purchase intent of museum cultural creative products
网络营销对博物馆文化创意产品消费者购买意愿影响研究

Name: Shiqi Lyu
LCSH: Online market
LCSH: Consumer behavior
LCSH: Purchase intention
Abstract: With the development of the internet, the marketing model for museum cultural creative products is gradually shifting towards online marketing. Consumers, as a crucial part of marketing, have a significant influence on it. This research focuses on how online marketing affects the consumer purchase intent for museum cultural creative products. Based on the S-O-R (Stimulus-Organism-Response) model, this study constructed a model for the purchase intent of consumers of museum cultural creative products. It employed perceived culture, perceived design, perceived innovation, and perceived interactivity as independent variables, perceived value as an intermediary variable, and consumer purchase intent as the dependent variable. The research results indicated that the perceived aspects positively influenced consumer purchase intent; perceived aspects positively influenced perceived value, while perceived value positively influenced consumer purchase intent. In addition, perceived value acted as a mediator between the perceived aspects and consumer purchase intent. Finally, this study provides corresponding recommendations based on the research findings.
Abstract: 随着互联网的发展,博物馆文化创意产品营销模式逐渐向网络营销模式发展, 而消费者作为营销中重要的部分,对营销有着重要影响,而网络营销如何对博物 馆文化创意产品消费者购买意愿产生影响是本文探析的重点。 本文基于 S-O-R 模型,以感知文化、感知设计、感知创新、感知互动性作 为自变量,将感知价值作为中介变量,将消费者购买意愿作为因变量构建博物馆 文化创意产品消费者购买意愿模型。通过数据研究结果表明,感知层面正向影响 消费者购买意愿;感知层面正向影响感知价值;感知价值正向影响消费者购买意 愿;感知价值在感知层面与消费者购买意愿中呈中介作用。最后就研究结果提出 相应建议
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: PATHUM THANI
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2568-08-06
Issued: 2025-08-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 SHIQI LYU.pdf 975.77 KB
ใช้เวลา
0.088063 วินาที

Shiqi Lyu
Title Contributor Type
Research on the impact of online marketing on the consumer purchase intent of museum cultural creative products
มหาวิทยาลัยรังสิต
Shiqi Lyu
Jiang Haiyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jiang Haiyue
Title Creator Type and Date Create
A study on the attraction of frontier tourism in Fangchenggang City, Guangxi, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Hong Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the causes of the stagnation of innovation of Chinese state-owned enterprises a case of a Stateowned Enterprises in Baoji City
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Wangzhi Jun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of family members participation on enterprise innovation in family enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Danyang Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employees satisfaction towards welfare benefits and turnover intention internet finacial companies a case study of company P
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Dianxiang Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between servant leadership and employee silence
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yushuang Tan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of credit risk of Chinese small and medium-sized foreign trade enterprises in overseas market development : Case Study of X group
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Liang Fabin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on green hotel management and cost management
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shixiang Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of apparel e-commerce companies corporate social responsibility on customer spurious loyalty : the mediating role of perceived risks
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Ziqiu Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of interactive marketing of webcast platform on users' willing to buy - intermediated by perceived information quality
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
An Changyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of consumer perceived value on the purchase intention of new energy vehicle consumers taking the degree of involvement as the moderating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Tao Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of entrepreneurs front stage behaviors on consumers loyalty in the new media environment
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Xi Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of Chinese tourists' satisfaction with Thailand's internet celebrity tourist attractions
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Guo Shiqin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of inclusive leadership style on the work performance of the new generation employees : taking employee happiness as the mediator
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Haowei Ou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of influencing factors of Thai consumers e-book purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Manatsawee Amonsetthakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing by regional dairy companies on consumer brand loyalty
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhiyin Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing on the consumer purchase intent of museum cultural creative products
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shiqi Lyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of the factors influencing consumer purchasing behavior in the unmanned retail industry : the mediating role of brand trust
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yue Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of job autonomy on job redesign behavior : the mediating role of psychological capital
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhendong Song
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,893
รวม 2,893 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 57,746 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 861 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
รวม 58,611 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46