แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Research on the influence of interactive experience mode on customer behavior of online music application : taking perceived value as moderating variables
互动体验模式对在线音乐应用的顾客行为影响研究-以感知价值作为调节变量

Name: Rui Hu
LCSH: Customer behavior
LCSH: Interactive marketing
LCSH: Music -- Social aspects
Abstract: With the development of Internet technology, digital music has become an indispensable part of people's life, helping people relax their mind and body, reducing stress, and promoting communication among people. At present, there are various online music platforms, the more well-known ones are QQ Music, NetEase Cloud Music, Kugou Music, etc. Different music platforms have different user scales, which may be related to the functions and content of the platforms themselves. This study mainly analyzes the impact of interactive experience mode on customer behavior of online music applications and discusses the moderating role of perceived value in it. This study first describes the research background, research significance, online music application and interactive experience mode, and the current research status. Then, literature analysis is conducted, including Chinese music market and online music application, followed by discussion on interactive experience mode, and discussion on perceived value. The studied variables are then analyzed, while models are constructed, and hypotheses are formulated. After that the relevant data are analyzed through descriptive statistics, regression analysis, correlation analysis, etc. Finally, the complete research is summarized, and some suggestions are proposed. Through the analysis, this study found that the interactive experience model positively affects customer behavior; the interactive experience model positively affects the customer's perceived value; the perceived value plays a moderating role between the interactive experience model and customer behavior. Therefore, for music platforms, there should be a focus on improving the perceived value of customers, so as to encourage them to actively use online applications and pay for them
Abstract: 随着互联网技术的发展,数字音乐已成为人们生活中必不可少的一部分,能 够帮助人们舒缓身心,减少压力,也可促进人们之间的交流。目前,在线音乐有 多种平台,比较知名的主要有QQ 音乐、网易云音乐、酷狗音乐等,不同的音乐 平台有着不同的用户规模,这可能与平台自身的功能、内容等因素相关。本文则 主要分析互动体验模式对在线音乐应用的顾客行为影响,并探讨感知价值在其中 所起到的调节作用。 本文首先阐述研究背景、研究意义、在线音乐应用和互动体验模式以及现在 的研究现状。然后进行文献分析,包括中国音乐市场及在线音乐应用情况、互动 体验模式探讨、感知价值探讨等。之后对研究变量进行分析,构建模型,并提出 假设。接着对相关数据进行分析,包括描述性统计、回归分析、相关性分析等。 最后则对全文进行总结,并提出一些建议。 通过分析,本文发现互动体验模式正向影响顾客行为;互动体验模式正向影 响顾客的感知价值;感知价值在互动体验模式和顾客行为间起调节作用。因此, 对于音乐平台而言,应注重提升顾客的感知价值,这样才能促使其更加主动应用 在线应用,并为此进行付费
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: PATHUM THANI
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2568-07-30
Issued: 2025-07-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RUI HU.pdf 1.01 MB
ใช้เวลา
0.093223 วินาที

Rui Hu
Title Contributor Type
Knowledge Management of the Chinese Tourists Marketing Mixed Strategy for Chiang Mai Hotel Accommodation
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Rui Huang
Phoomhiphat Mingmalairaks
Acrapol Nimmolrat
Danaitun Pongpatcharatrontep
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of interactive experience mode on customer behavior of online music application : taking perceived value as moderating variables
มหาวิทยาลัยรังสิต
Rui Hu
Yang Shuchen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yang Shuchen
Title Creator Type and Date Create
Innovative marketing strategy forfurniture company : the case of Mengzhen Rredwood Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Jian Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating the service quality of the thire party logistics enterprise from the IPA model : the case of M Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Jiani Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of enterprise innovation and reform on employee turnover rate with employee satisfaction as the mediator variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang ShuChen
Lijian Feng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the relationship between brand value enhancement and customer satisfaction in the soft drink industry : based on brand identity perspective
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Wanting Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Corporate social capital and corporate performance of listed companies : taking commercial credit as an mediating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Yani Liang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customers' emotional experience on customers' repurchase : a case study of taking multimedia restaurants
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Ling Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on the management of new generation employee separation in state-owned commercial banks : take X bank as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Huangrongshang Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of e-commerce development on enterprise management strategies : a case study of Cofco Thailand Branch
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Jiasi Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of work connectivity behavior after-hours on employees' withdrawal behaviors : the mediating role of work stress
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Peishan Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of consumer perceived value and involvement degree on purchase intention in the context of live streaming E-commerce
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Zongze Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of customer perceived value on consumption behavior under catering O2O model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Wu Yinye
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of interactive experience mode on customer behavior of online music application : taking perceived value as moderating variables
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Rui Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research factors affecting the intention to buy consumer products by Lazada applications under the COVID-19 crisis in Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Paveeruk Korwisetpichit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of feeling trusted by supervisors on employees\' job burnout
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Yixin Peng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of e-commerce platform shopping experience on online marketing performance of clothing enterpris : the role perceived value as an intermediary
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Enzhuo Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact mechanism of agricultural product short videos on consumers\' purchase intention research
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Huihua Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the impact of information sharing and the degree of goal consistency in the SAP system on supplier trust : a case study of Cofco Group\'s Thailand branch
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Li Yanhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social media marketing of SY commercial realestate company based on Sicas model applied research
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Yibo Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Building sales channels for new tire brands using strategic management theory : a case study of brand A
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Weiguo Yan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship among store image, perceived price, perceived value and customer experience on purchase intention (the case of traditional retail stores, Phranakhon Si Ayutthaya Province, Thailand)
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shuchen
Yiying Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน -23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9,344
รวม 9,321 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 5,908 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 5,910 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104