แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A Study of Behavior of Applying Knowledge of Learners from the Course SIID 529 Effective Clinical Teaching of Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University

Address: 333 Moo1, Thasud, Muang, Chiang Rai 57100
Organization : School of Medicine, Mae Fah Luang University
Email : library@mfu.ac.th

keyword: Clinical teaching
ThaSH: Medicine
; Learner
ThaSH: Medicine -- Study and teaching
; Knowledge application
ThaSH: Medical students
; Resident
ThaSH: Residents (Medicine)
Abstract: Background: SIID 529 is a course at Siriraj Hospital, Mahidol University, designed to enhance clinical teaching skills among medical residents. This study evaluates how learners apply teaching knowledge in practice through self- and peer-assessments. The results aim to inform future instructional strategies and educational policies. Objective: To assess and compare learners’ knowledge application behavior following participation in SIID 529 using self-assessment and peer-assessment tools. Materials and Method: The study involved 840 participants, including medical residents, fellows, and their colleagues. Two validated questionnaires assessed knowledge application across four domains: clinical supervision, ward rounds, giving feedback, and teaching on the run. A total of 268 self-assessments and 240 peer assessments were collected (response rates: 31.40% and 28.54%). Data were analyzed using descriptive and non-parametric comparative statistics. Results: Overall knowledge application was rated at a high level (Self-assessment: equation = 3.73; Peer-assessment: equation = 3.77). Statistically significant differences (p < 0.05) were observed based on academic year, study status, academic performance, and learning environment. The highest application levels were found among graduates and fellows, especially those from the academic year 2021, while current residents in 2023 reported lower application. Learners with an A+ grade and those in supportive environments showed significantly higher behavior scores. Conclusion: The SIID 529 course has a substantial impact on enhancing physicians’ teaching behaviors. Institutions should support knowledge application by providing structured training opportunities, reducing teaching barriers, and fostering environments that encourage clinical education. These findings support the importance of faculty development for medical educators and suggest areas for future improvement in training programs.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Centre
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Modified: 2025-07-25
Issued: 2025-07-25
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : GMS Medicine Journal. Vol.5, No.3 (September - December 2025) : p.137-148
GMS Medicine Journal. Vol.5, No.3 (September - December 2025) : p.137-148
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 2025-v05-no3-p.137-148.pdf 821.06 KB
ใช้เวลา
0.018086 วินาที

Pattaraporn Naknagraed
Title Contributor Type
A Study of Behavior of Applying Knowledge of Learners from the Course SIID 529 Effective Clinical Teaching of Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Pattaraporn Naknagraed;Arisara Thongnopphakhun

บทความ/Article
Arisara Thongnopphakhun
Title Contributor Type
A Study of Behavior of Applying Knowledge of Learners from the Course SIID 529 Effective Clinical Teaching of Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Pattaraporn Naknagraed;Arisara Thongnopphakhun

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,723
รวม 1,731 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 338,147 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 378 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 308 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 123 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 73 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 37 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 339,085 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46