แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Corpus linguistics and English grammar instruction in Thai educational context

Organization : Rajabhat Rajanagarindra University.Faculty of Humanities and Social Sciences
keyword: Corpus linguistics
LCSH: English language -- Grammar
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Linguistics
Abstract: Teaching grammar is becoming a challenge for a language teacher. Grammar is a foundational component of language instruction which should be well-planned and delivered to the learners. Therefore, the teacher should carefully select teaching approach to enhance students’ grammatical competency. In Thai EFL context, English grammar has long been taught in a traditional way, where the teacher presents rules, followed by providing examples and translation exercises. Recently, corpus linguistics has been introduced as an alternative approach to teaching grammar, as it enables learners to discover and analyze complex patterns of language structures used in real-life situations. Through data-driven learning, grammar teaching can be updated, accurate, and aligned with the real-world usage of the English language. This article primarily aims to provide a comprehensive overview of corpus linguistics and its pedagogical implications in grammar instruction, particularly in Thai EFL classrooms. It begins with the importance of grammar in language learning and English grammar instruction. Then, the definitions of corpus linguistics and corpora are provided. Additionally, previous studies on the investigation of the corpus-based approach in grammar teaching conducted in Thai educational contexts are reviewed. Furthermore, the benefits and challenges of corpora in English grammar instruction are illustrated. The conceptual framework related to the topic is presented as the insights from the literature review. Finally, the paper suggests specific steps for implementing a corpus-based approach in English grammar pedagogy.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Created: 2568
Modified: 2025-07-21
Issued: 2025-07-21
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : e-Journal of Education Studies, Burapha University. ปีที่ 7, ฉบับที่ 2 (เม.ย.-มิ.ย. 2568), หน้า 1-21
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ejes7n2p1-21.pdf 279.96 KB
ใช้เวลา
0.032734 วินาที

Nuntiporn Raungsawat
Title Contributor Type
The effects of vocabulary self-collection strategy instruction on Thai EFL undergraduate students vocabulary knowledge, word consciousness, and perceptions
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nuntiporn Raungsawat
Tipamas Chumworathayee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Corpus linguistics and English grammar instruction in Thai educational context
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nuntiporn Raungsawat

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,151
รวม 4,156 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 177,113 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,380 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 1,009 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 206 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 18 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 5 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 179,748 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.63