แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Developing the pragmatic competence of EFL learners throught pragmatics-oriented instruction model :a case study of Thai Air Force Cadets

LCSH: Kasetsart University -- Dissertations. Ph.D. (English as an International Language) 2018
Classification :.LCCS: PE1130.T35
LCSH: Kasetsart University. -- Department of Liberal Arts -- Dissertations
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: English language -- Study and teaching -- Foreign speakers
LCSH: Pragmatics
LCSH: Communicative competence
Abstract: In this research, a case study was selected to investigate EFL learners’ production of pragmatically appropriate speech acts, including the impact of pragmatics-oriented instruction (POI) model on EFL learners’ pragmatic awareness, their motivation in English language learning, and their perceptions about POI model before and after the implementation of the model instruction. The data collection instruments used in this research were the Multiple-Choice Discourse Completion Test (MDCT), the Mini-Attitude Motivation Test Battery (Mini-AMTB), role play activities, a teacher’s journal and interviews with participants (20 first year military cadets). The data revealed that the pragmatics-oriented instruction model did impact on the learners’ pragmatic awareness. The total mean awareness scores increased slightly after the POI model implementation (from 21.20 to 21.25). The mean score of the requesting speech acts increased to a greater degree (from 14.67 to 17.17) and the mean score of the apologizing speech acts to a lesser extent (from 13.00 to 13.67). After the POI model implementation, the participants were more concerned about social status and familiarity factors while delivering the speech acts. Furthermore, after completing the instruction, the participants’ overall motivation increased slightly, especially their cultural interest. The data also revealed that the participants gained more knowledge about speech acts and had a greater awareness of the many factors that affected the implementation of speech acts. Participants also learned how to use words differently with various interlocutors in diverse situations. In addition, they recommended that authentic materials (particularly movies and video clips) should be used when teaching pragmatics.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: Bangkok
Email: tdckulib@ku.ac.th
Role: Thesis Advisor
Created: 2018
Modified: 2025-07-03
Issued: 2025-07-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: https://www.lib.ku.ac.th/KUthesis/2561/wanicha-sir-all.pdf
CallNumber: PE1130.T35 .W36
eng
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 wanicha-sir-all.pdf 1.82 MB3 2025-12-11 10:08:49
ใช้เวลา
0.035043 วินาที

Wanicha Siraranghom
Title Contributor Type
Developing the pragmatic competence of EFL learners throught pragmatics-oriented instruction model :a case study of Thai Air Force Cadets
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Wanicha Siraranghom
Wisut Jarunthawatchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wisut Jarunthawatchai
Title Creator Type and Date Create
Developing the pragmatic competence of EFL learners throught pragmatics-oriented instruction model :a case study of Thai Air Force Cadets
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Wisut Jarunthawatchai
Wanicha Siraranghom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development second language writing competence in an English as an international language context
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Wisut Jarunthawatchai
Sirisuda Thongchalerm
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 58
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,502
รวม 3,560 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 206,842 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 900 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 873 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 118 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 72 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 13 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 12 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 7 ครั้ง
รวม 208,837 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101