แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Academic Administration Guidelines of Mental Health Education for Left-behind Children of Xiangzhou Junior High School, China

Name: Lu Shan
keyword: Academic Administration
; Mental Health Education
; Left-behind Children
; Dhonburi Rajabhat University
Abstract: The objectives of this research were: 1) to investigate needs and problems of mental. health education for left-behind children, and 2) to construct an academic administration guidelines of mental health education for left-behind children. The respondents in this research were 196 students and 40 teachers obtained through stratified random sampling at Xiangzhou Junior High School, China. The research instrument employed in this study was a questionnaire with 20 questions for 5 rating scales. The instrument quality was evaluated for the Index of item-objective congruence scores by the 3 specialists. The information and data collected were analyzed through the quantitative research method and presented in terms of percentage, mean, and standard deviation. The findings indicated that: 1) problems of mental health education for students were at the middle level. 2) problems for teachers teaching mental health courses were at the high level. 3) Students' mental health education needs were at the high level. 4) needs for teachers teaching mental health courses were at the high level. The Academic administration guidelines of mental health education for left-behind children has comprised of 4 parts; namely, 1) Strengthen mental health education 2) Strengthen the construction of mental health education teachers 3) Carry out mental health monitoring, and 4) Strengthen cooperation between families and schools. All of the 4 parts were evaluated by the 3 specialists and possessed the IOC values at 1.00 that meant the academic management guideline was reliable and valid, and could be used as an academic management guidelines for students and teachers at Xiangzhou Junior high School
มหาวิทยาลัยราชภัฏธนบุรี. สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ
Address: กรุงเทพมหานคร
Email: arc.dru@dru.ac.th
Role: Adviser
Created: 2024
Modified: 2025-06-23
Issued: 2025-06-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
Dhonburi Rajabhat University
eng
©copyrights Dhonburi Rajabhat university
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Thesis.pdf 4.5 MB1 2025-11-18 18:23:50
ใช้เวลา
0.040359 วินาที

Lu Shan
Title Contributor Type
Academic Administration Guidelines of Mental Health Education for Left-behind Children of Xiangzhou Junior High School, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏธนบุรี
Lu Shan
Supeerapat Pimmas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supeerapat Pimmas
Title Creator Type and Date Create
Academic Administration Guidelines of Mental Health Education for Left-behind Children of Xiangzhou Junior High School, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏธนบุรี
Supeerapat Pimmas
Lu Shan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 57
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,424
รวม 5,481 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 209,977 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 671 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 384 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 171 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 211,219 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101