แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Consumer intention to buy products from a country in war zone

keyword: Country-of-origin
; Product congruence
; War zones
Abstract: This study investigates the influence of country-of-origin (COO) and product congruence on consumer purchase intentions, focusing on products from countries involved in conflicts or wars. Through a series of experimental studies, the research examines consumer behavior in scenarios comparing aggressor versus defended countries, as well as war-torn versus stable countries. The findings reveal that consumers exhibit a strong preference for products from defended and stable countries. Furthermore, product congruence significantly enhances purchase intentions, emphasizing the importance of aligning product attributes with the expertise associated with its origin. The study provides valuable insights for marketers in crafting strategies that address consumer sensitivities to conflict and ethical concerns, while also contributing to academic discussions on the evolving complexities of consumer decision-making in politically charged contexts. These findings have implications for global business strategies and ethical marketing practices.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2024
Modified: 2025-05-19
Issued: 2025-05-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Chalisa.pdf 1.76 MB
ใช้เวลา
0.029229 วินาที

Chalisa Prateepkongcharoen
Title Contributor Type
Consumer intention to buy products from a country in war zone
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Chalisa Prateepkongcharoen
Alisara Charinsarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Alisara Charinsarn
Title Creator Type and Date Create
The effect of promotional message framing on consumer response : price discount vs cashback
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Chanattha Pornvanitchakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of scarcity and popularity messages on purchase intention, purchase acceleration and in-group and out-of-group word of mouth
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Pongpijak Hinchiranan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Message framing impact on green behavior : the decision to pay more for biodegradable packaging in food application context
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Theemaporn Lourungreungdej
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of the price partition of food and delivery fee on consumer perception and decision to purchase food via online food application
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Chanikarn Hinkaengkraeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer intention to buy products from a country in war zone
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Alisara Charinsarn
Chalisa Prateepkongcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,549
รวม 5,549 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 116,595 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 116,629 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212