แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The impact of corporate social responsibility on consumers purchase intentions of Apple

keyword: Independent Study
ThaSH: Decision making
Classification :.DDC: 658.83
; corporate social responsibility
ThaSH: Marketing -- Decision making
; consumer purchase intentions
ThaSH: Marketing
; Apple Inc
ThaSH: Green marketing
; environmental sustainability
; ethical labor practices
; recycled materials
; brand ethics
; community engagement
; carbon emissions
Abstract: The study examines the impact of Apple Inc.’s Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives on consumer purchase intentions. CSR has become a strategic priority for companies in modern business, particularly in the technology sector, where firms like Apple operate. The integration of CSR initiatives into business practices aims to influence consumer trust and foster brand loyalty. This research seeks to identify the key determinants of Apple’s CSR initiatives that affect consumer purchase intentions, assess how specific CSR actions impact consumer perceptions of brand ethics, and explore how Apple’s efforts in environmental sustainability, ethical labor practices, community engagement, carbon emission reduction, and use of recycled materials influence purchase behavior. A quantitative research design was employed, and data were collected through an online survey questionnaire distributed to a diverse sample of Apple consumers, resulting in 1,917 valid responses. The survey measured consumer awareness of Apple’s CSR activities and their impact on purchase intentions. Correlation and regression analyses were conducted using SPSS to explore the relationships between CSR initiatives, perceived brand ethics, and purchase decisions. The findings of the research indicated a substantial positive relationship between Apple’s Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives and consumer purchase intentions. Among the CSR elements, ethical labor practices emerged as the most influential, accounting for 58.5% of the variance in perceived brand ethics. Moreover, environmental sustainability and efforts toward carbon emissions reduction played critical roles in shaping consumer purchase intentions. These results underscore the increasing importance consumers place on ethical and environmental considerations, particularly within the technology sector, where CSR initiatives serve not only as a compliance measure but as a strategic driver of consumer loyalty and competitive advantage. The study concludes that Apple’s comprehensive CSR strategy, particularly its focus on ethical labor practices and environmental sustainability, plays a crucial role in shaping consumer perceptions and driving purchase intentions. For companies in the technology industry, integrating robust CSR activities is essential for fostering consumer trust, loyalty, and ensuring a long-term competitive advantage.
Siam University. Library and Information Resource Center
Address: BANGKOK
Email: library@siam.edu
Name: Qiu Chao
Role: Advisor
Created: 2567
Modified: 2025-05-16
Issued: 2568-05-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยสยาม
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 HanyuanXu.pdf 490.86 KB1 2025-10-19 14:55:53
ใช้เวลา
0.029852 วินาที

Hanyuan Xu
Title Contributor Type
The impact of corporate social responsibility on consumers purchase intentions of Apple
มหาวิทยาลัยสยาม
Hanyuan Xu
Qiu Chao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of corporate social responsibility on consumers purchase intentions of Apple
มหาวิทยาลัยสยาม
Hanyuan Xu
Qiu Chao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of corporate social responsibility on consumers purchase intentions of Apple
มหาวิทยาลัยสยาม
Hanyuan Xu
Qiu Chao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Qiu Chao
Title Creator Type and Date Create
A case study of the impact of blockchain technology adoption on cross-border trade efficiency of Tianlong Trading
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhao Baikang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The SWOT Analysis of TikTok in Vietnam
มหาวิทยาลัยสยาม
Assoc. Prof;Qiu Chao
Li Bo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of human resource management on innovative work behavior of Food Enterprises in China
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhuhan Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of corporate social responsibility on consumers purchase intentions of Apple
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Hanyuan Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of young consumers consumption satisfaction with smart home products a case study of Xiaomi smart home
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Yao Lingpei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of cultural diversity on the competitive advantage of multinational corporations
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Guo Yunxia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The financial strategies of Jiugang Group Based on the Corporate Life Cycle
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Liu Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing consumers purchase intentions on short video e-commerce platforms a case study of Tiktok shop
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Cui Lufei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors affecting the financial performance of Suning.Com
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Qiu Zhongjun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of international student satisfaction with management in higher vocational colleges in Shandong province
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Han Yewen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The teaching method of fable class based on Constructivism Theory in Xing an Primary School
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Liu Shuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of customer loyalty to supermarkets a case study of Dennis supermarket
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhao Jingjing
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of 4Ps the marketing strategy on Thai consumers purchasing decision of Panasonic air conditioning
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Liu Mingzhe
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of green supply chain management on corporate competitiveness of Byhealth Co., Ltd
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Shen Zhihua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the marketing strategy of MIXUE in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhu Chengfeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors of performance appraisal of small and medium-sized property management enterprises a case study of Huisheng Real Estate company
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Chen Fangping
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the impact of marketing strategies on international market expansion of Yamaha Motor company
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Gong Fei
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factors influencing the quality of classroom learning a case study of Kunming Medical University
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Qian Yunru
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of the Impact of cross cultural management on Alibaba s overseas business performance
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zeng Qinghui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of service quality on customer loyalty in the fast food industry a perspective of university students in Chengdu City, Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhang Yuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of Spring Airlines international market expansion based on the international business strategy theory
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Yu Jiali
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of brand experience of mobile smart devices on repurchase Intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Huang Xingqiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of emotional disposition of online comments on consumer purchase intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Huang Xiulan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of social presence on consumer purchase intention in e-commerce live streaming
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Huang Zongxiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of value perception of intangible cultural heritage handicraft products on consumers purchase intention
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Lu Haiqiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of consumer pre-purchase cognitive dissonance on purchase intention in social e-commerce
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zeng Jianxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of performance management of teachers in public universities : a case study of Sichuan University of Science and Engineering
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Xu Shiming
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of career adaptation of graduates of Beijing college of finance and commerce : a multidimensional perspective
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Xu Ning
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing strategy analysis of Grabfood in Thailand
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhu Wenbo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of human resource management on innovative work behavior of food enterprises in China
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Zhuhan Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of corporate social responsibility on consumers purchase intentions of Apple
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Hanyuan Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of corporate social responsibility on consumers purchase intentions of Apple
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Hanyuan Xu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the impact of consumer perception on purchase intention of new energy vehicles
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Miao Zhenzheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influencing factors of ideological and political education for students of Wuhan university of technology in the context of artificial intelligence
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Xiang Weilin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the influence of privacy concerns on users purchase intention in e-cmmerce environment
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Wang Zhen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of fintech service use behavior on quality of life: perspectives from university students in Jinan, Shandong province, China
มหาวิทยาลัยสยาม
Qiu Chao
Li Jingmin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,283
รวม 1,285 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,762 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,378 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 68,181 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124