แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Guidelines on home-based learning for improving the body-mass index and achievement of International Primary School Students in Bangkok, Thailand

Organization : St.Theresa International College.Faculty of Education

Organization : St.Theresa International College.Faculty of Education
LCSH: Home schooling
LCSH: Academic achievement
LCSH: Body mass index
Abstract: Home-based learning (HBL) was widely implemented during the Covid pandemic, with limited research into its effects on students’ mental and physical wellbeing or academic performance. After two-years of HBL, 40% of the students from the study were classified as overweight based on their body-mass index (BMI). Academically, the number of ‘high achievers’ decreased by 30% on average, while ‘low achievers’ increased exponentially. The purpose of this research was to identify during HBL, if there was a correlation between increased BMI and academic performance, and to propose guidelines to improve HBL platforms. The research questions were to determine the average BMI and grade-point average (GPA) of students both prior to HBL and when they returned onsite, then identify if there was a correlation, and propose guidelines to mitigate risks in future scenarios. It was hypothesized that there was a significant relationship between the BMI and academic achievement. The research used quantitative methodology to gather and analyze objective data, including students’ height, weight, and grades. Correlational analysis was determined using a Chi-Square Test to measure the strength of the relationship between BMI and GPA, with results used to validate the necessity of guidelines to improve HBL. The research concluded that during HBL, students’ BMI increased 2.51 points while GPA data identified a 30% reduction in high-achievers and an exponential increase of low-achievers. Yet, the Chi-Square Test showed no significant relationship between students’ BMI and GPA. The results justify the need to implement guidelines to reduce risks associated with HBL. Due to the success of HBL platforms, they are more likely to be adapted in future scenarios, therefore it is essential that we evaluate their impact to ensure better results for students’ physical, mental and academic well-being.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Created: 2024
Modified: 2025-03-18
Issued: 2025-03-18
บทความ/Article
application/pdf
ISBN: 3027-6918
BibliograpyCitation : HRD journal. Vol 15, No 2 (Dec. 2024), p. 125-140
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 hrd15n2p125-140.pdf 7.62 MB
ใช้เวลา
0.035979 วินาที

Buchanan, Adam
Title Contributor Type
Guidelines on home-based learning for improving the body-mass index and achievement of International Primary School Students in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Buchanan, Adam;Montien Chomdokmai

บทความ/Article
Montien Chomdokmai
Title Contributor Type
The result of learning activities via smart screen as an assistive device for improving English reading skills for grade 10 students in the Demonstration School of Ramkhamhaeng University, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Uzamere, Ikponmwosa Michelle;Montien Chomdokmai;มณเฑียร ชมดอกไม้

บทความ/Article
Guidelines on home-based learning for improving the body-mass index and achievement of International Primary School Students in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Buchanan, Adam;Montien Chomdokmai

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6,926
รวม 6,927 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 103,816 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 19 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 103,849 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212