แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Relationship between the green marketing mix and purchase intention of cosmetic products

Address: Pathum Thani
Organization : Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Faculty of Business Administration. Program in General Management
keyword: Green marketing mix
ThaSH: Cosmetics
Classification :.LCCS: HF 5415
; Marketing strategy
ThaSH: Marketing
; Cosmetic products
Abstract: The purpose of this study was to investigate the relationship between green marketing mix dimensions and purchase intention for cosmetic products among young consumers in China. The sample group used in this study comprised 400 young consumers in China, recruited using a convenient random sampling method and data were collected using a standardized questionnaire. The statistics used to analyze data were descriptive statistics, mean comparison, one-way ANOVA, and Pearson’s correlation coefficient. The study results found that all four dimensions of green marketing, namely green product (0.163), green price (0.610), green promotion (0.699), and green place (0.412), had a statistically significant and positive correlation with consumers’ purchase intention. These results have significant implications for marketing managers and policy makers in the cosmetic industry, as they highlight the importance of implementing effective green marketing strategies to promote environmental conservation and increase purchase intention.
Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Office of Academic Resource and Information Technology
Address: PATHUM THANI
Email: elibrary@mail.rmutt.ac.th
Role: Faculty advisor
Role: Faculty advisor
Created: 2568
Modified: 2025-02-24
Issued: 2025-02-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: THE HF 5415 .M46
eng
Descipline: General Management
©copyrights Rajamangala Univetsity of Technology Thanyaburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTT-176178.pdf 1.64 MB
ใช้เวลา
0.024777 วินาที

Zhang Mengzhen
Title Contributor Type
Relationship between the green marketing mix and purchase intention of cosmetic products
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Zhang Mengzhen
Sukontip Wongpun
Sureerut Inmor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sukontip Wongpun
Title Creator Type and Date Create
Relationship between the green marketing mix and purchase intention of cosmetic products
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Sukontip Wongpun;Sureerut Inmor
Zhang Mengzhen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sureerut Inmor
Title Creator Type and Date Create
Relationship between the green marketing mix and purchase intention of cosmetic products
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Sukontip Wongpun;Sureerut Inmor
Zhang Mengzhen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,917
รวม 1,918 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 15,100 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 15,121 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28