แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Curriculum evaluation of bachelor's degree in network engineering at Sichuan university of science

Address: Pathum thani
Organization : Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Faculty of Technical Education. Program in Curriculum Development and Instructional Innovation
keyword: CIPPI model
ThaSH: Engineering – Curricula
Classification :.LCCS: LB 2361
; Curriculum evaluation
ThaSH: Engineering -- study and teaching
; Decision-making approach
Abstract: This research aimed to evaluate the curriculum of the bachelor’s degree in Network Engineering at Sichuan University of Science and Engineering by using the CIPPI model based on Stufflebeam’s decision-making approach focusing on context, input, process, and outcome. The research samples consisted of 353 people, selected by purposive sampling and divided into 5 groups: 19 administrators, 24 instructors, 230 students, 40 undergraduates, graduates, and 40 employers. The instruments used to collect data were questionnaires. Mean, standard deviation, and percentage were used for data analysis. The findings were as follows: 1) The opinions of the administrators, instructors, students, graduates, and employers towards the curriculum of the bachelor’s degree in Network Engineering at Sichuan University of Science and Engineering were at a high level in all aspects and were ranked from the highest mean as follows: process ( x̅ =4. 12) , input ( x̅ =4. 02), product (x̅ =4.01), and context (x̅ =3.97). 2) When each aspect was examined, it was found that: (2.1) All aspects of the context were at a high level, ranked from the highest mean as follows: subject content, curriculum composition, curriculum construction, and curriculum objectives, respectively. (2.2) All input aspects were at a high level, ranked from the highest mean as follows: budget and facilities, administrators, learning materials, instructors, and curriculum objectives, respectively. (2.3) All process aspects were at a high level, ranked from the highest mean as follows: measurement, evaluation, and learning management, respectively. (2.4) All product aspects were at a high level, ranked from the highest mean as follows: knowledge, emotions, attitudes, values, and skills, respectively.
Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Office of Academic Resource and Information Technology
Address: PATHUM THANI
Email: elibrary@mail.rmutt.ac.th
Role: Faculty advisor
Created: 2568
Modified: 2025-03-31
Issued: 2025-02-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: THE LB 2361 .X52
eng
©copyrights Rajamangala Univetsity of Technology Thanyaburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTT-176147.pdf 2.78 MB
ใช้เวลา
0.024741 วินาที

Nanyang Xiang
Title Contributor Type
Curriculum evaluation of bachelor\'s degree in network engineering at Sichuan university of science
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Nanyang Xiang
Rossarin Jermtaisong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rossarin Jermtaisong
Title Creator Type and Date Create
The learning management through the student team achievement division combined with mind mapping techniques to develop learning achievement for 1st year of secondary vocational students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Rossarin Jermtaisong
Xiaoling Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The learning management through the direct instruction model to improve vocal music skills for secondary 5 (Grade 11) students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Rossarin Jermtaisong
Limin Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Curriculum evaluation of bachelor\'s degree in network engineering at Sichuan university of science
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Rossarin Jermtaisong
Nanyang Xiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The learning management using the virtual reality technology to improve learning achievement for secondary 5 (Grade 11) students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Rossarin Jermtaisong
Heng Tao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The learning management through the scaffolding teaching to improve learning achievement for 1st year of secondary vocational students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Rossarin Jermtaisong
Jing Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 19
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,553
รวม 3,572 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 215,249 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 305 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 240 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 97 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 73 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 31 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 7 ครั้ง
รวม 216,013 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46