แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Commodification of education in Myanmar’ Chin State under the shadow education system
กระบวนการทำให้การศึกษากลายเป็นสินค้าภายใต้ระบบการศึกษาเงาในรัฐชิน ประเทศเมียนมา

LCSH: Education, Higher -- Myanmar
LCSH: Minorities in higher education -- Myanmar
LCSH: Minorities -- Education, Higher
Abstract: The matriculation passing rate of Chin State has always been the lowest amongst other states and regions in Myanmar. Hakha, the capital of Chin State saw the emergence of boarding class as alternative schooling alongside government high schools from the early 1990s. The rise of boarding class as shadow education provision has been constantly associated with failures in the government education system. Since its emergence in Hakha, Chin State, Myanmar, there is a rapid growth in the number of boarding classes, reaching more than 15 to date. They emerged with advertised objectives of assisting students to pass the university entrance examination called matriculation examination, which will consecutively upgrade Chin State' matriculation result. Parents and students alike expect boarding class guaranteeing successful academic results. Considered as the only solution, boarding classes win enormous popularity with more than 90% students joining them. Hence, the objective of this qualitative, ethnographic study is to investigate boarding class in its relationship with students' academic results. Concepts of "schooling and commodified education" are employed to analyze schooling prevalent in the research area. The main questions of this study are: 1) What are the implications of shadow education system in the form of boarding class on parents, students, teachers and boarding class administrators? ; 2) To what extent do these Boarding Classes fulfill (if any) students' learning outcome and who are the most benefitted out of them?: 3) How do Boarding Classes become institutions which manifest commodified education? This study found out that boarding class in Hakha, while not alleviating the passing rate of students in Chin State over twenty years of its emergence - the overall passing rate in the periods of four-year times at the selected boarding classes continued to be lower than 50%, it also constructs implications on teachings-learning at government schools and often results in social stratifications - assisting few high performance students while paying less attention to weak students, while also creates financial burden on parents of poor students who became in debt sending their children to the boarding class. It creates more burdens to students who have to study in both boarding class and government schools - study hard, less sleep, no recreation. Positive outlooks, however, come from boarding class operators and students passing matriculation examination. To persuade parents and students, commodification of education is strengthened with boarding classes' advertising techniques such as big billboards at main intersections in big cities and advertisement in the local media in Chin State to increase people' hope in matriculation achievement. As a consequence, academic performance is treated as a commodity, result in education being commodified. In the meanwhile, it is these boarding classes that receive economic benefits from the few propitious students as well as from unpromising students alike.
Abstract: รัฐชิน ประเทศเมียนมา มีอัตราการสอบผ่านเข้าศึกษาต่อในระดับอุดมศึกษา หรือที่เรียกว่า Matriculation Examination ต่ำที่สุดเมื่อเทียบกับรัฐอื่น ๆ ในประเทศ ตั้งแต่ต้นทศวรรรษที่ 1990 เป็นต้นมา ในเมืองฮักกา (Hakha) เมืองหลวงของรัฐชิน เริ่มมีการขยายตัวของระบบการศึกษาเงาในรูปแบบของห้องเรียนประจำกวดวิชา (boarding class) ควบคู่ไปกับโรงเรียนรัฐ เพื่อเป็นทางเลือกในการศึกษาการเกิดขึ้นของห้องเรียนประจำกวดวิชานี้ มีความสัมพันธ์เชื่อมโขงกับปัญหาความล้มเหลวในระบบการศึกษาในโรงเรียนรัฐ โดยรวม เฉพาะในเมืองหลวงของรัฐชิน มีจำนวนห้องเรียนประจำเพื่อกวดวิชาเพิ่มขึ้นอย่างมาก นับกว่า 15 แห่งในปัจจุบัน ห้องเรียนเหล่านี้มีการโฆษณาวัตถุประสงค์ของการก่อตั้งว่า เพื่อช่วยเหลือให้นักเรียนสามารถสอบเอ็นทรานซ์เข้าเรียนต่อในมหาวิทยาลัยได้ ซึ่งจะทำให้อัตราการสอบผ่านดังกล่าวในรัฐชินสูงขึ้น ทำให้ทั้งผู้ปกครองและนักเรียนคาดหวังว่าห้องเรียประจำเพื่อกวดวิชานี้ จะเป็นหนทางเดียวที่ช่วยให้นักเรียนประสบผลสำเร็จในการสอบผ่านเพื่อเข้าศึกษาต่อในระดับมหาวิทยาลัยได้ ทำให้ห้องเรียนประจำกวดวิชาได้รับความนิยมเป็นอย่างมากนักเรียนส่วนใหญ่กว่า 90% ต่างก็ลงทะเบียนเพื่อเข้าเรียนในห้องประจำกวดวิชา งานวิจัยเชิงคุณภาพโดยใช้แนวทางชาติพันธุ์วรรณนานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาห้องเรียนประจำกวดวิชา และผลสัมฤทธิ์ในการสอบผ่านเพื่อเข้าศึกษาต่อในระดับอุดมศึกษา โดยมีแนวคิดหลักในการศึกษาวิเคราะห์คือ ระบบการศึกษาในโรงเรียน (schooling) และการทำให้การศึกษากลายเป็นสินค้า (commodified education) โดยมีคำถาถามหลักของการวิจัยคือ 1) ระบบการศึกษาเงาในรูปแบบของห้องเรียนประจำกวดวิชา ส่งผลกระทบต่อผู้ปกครอง นักเรียน ครูผู้สอน และผู้บริหารห้องเรียนฯอย่างไรบ้าง 2) ห้องเรียนประจำกวดวิชา ได้มีส่วนช่วยผลการเรียนรู้ของนักเรียนอย่างไร หรือไม่ และใครเป็นผู้ได้รับประโยชน์มากที่สุด 3) ห้องเรียนประจำกวดวิชา เป็นสถาบันที่ทำให้การศึกษากลายเป็นสินค้าได้อย่างไรผลการศึกษาพบว่า ห้องเรียนประจำกวดวิชาในเมืองฮักกา ไม่ได้ช่วยแก้ปัญหาอัตราการสอบผ่านเข้าศึกษาต่อที่อยู่ในระดับต่ำที่สุดของประเทศของนักเรียนในรัฐชินแต่อย่างใด จากข้อมูลในช่วง 4 ปีที่ผ่านมาของห้องเรียนประจำกวดวิชาที่งานวิจัยนี้เลือกทำการศึกษา พบว่า ยังคงต่ำกว่า 50 % นอกจากนี้ห้องเรียนประจำกวดวิชา ยังสร้างผลกระทบต่อการเรียนการสอนในโรงเรียนรัฐ และสร้างการแบ่งแยกทางสังคมอีกด้วย โดยการมุ่งส่งเสริมนักเรียนจำนวนน้อยที่มีผลการเรียนดีถึงระดับที่สามารถสอบผ่านเข้าศึกษาต่อได้อยู่แล้ว ในขณะที่ละเลยนักเรียนที่เรียนอ่อน นอกจากนี้ยังทำให้พ่อแม่ของนักเรียนที่มีฐานะยากจน ต้องไปกู้หนี้ยืมสินมาเพื่อส่งลูกเข้าเรียนในห้องเรียนประจำกวดวิชา ในส่วนของนักเรียนนั้นพบว่า มีการะเพิ่มขึ้นจากการที่ต้องเรียนทั้งในโรงเรียนรัฐและในห้องเรียนประจำกวดวิชา พวกเขาเรียนหนัก โดยแทบไม่มีเวลาพักผ่อนนอนหลับ หรือทำกิจกรรมสันทนาการใดๆ อย่างไรก็ตาม ผู้บริหารห้องเรียนประจำกวดวิชาและนักเรียนที่สอบผ่านเข้าศึกษาต่อในมหาวิทยาลัยต่างให้ความเห็นเชิงบวกต่อห้องเรียนประจำกวดวิชา ในส่วนของการทำให้การศึกษากลายเป็นสินค้านั้น พบว่าผู้ประกอบกิจการห้องเรียนประจำกวดวิชาได้ดำเนินการโฆษณาโดยผ่านช่องทางต่าง ๆ ทั้งป้ายโฆษณาใหญ่ ๆ ตามสี่เเยกเส้นทางการสัญจรที่สำคัญ รวมทั้งการลงโฆษณาสื่อมวลชนทั้งวิทยุ หนังสือพิมพ์ และสถานีโทรทัศน์ท้องถิ่นในเมืองฮักกา เพื่อเป็นการชักจูงใจผู้ปกครองและนักเรียน เป็นการสร้างความหวังและความเชื่อมั่นว่าห้องเรียนประจำกวดวิชาจะช่วยให้นักเรียนประสบความสำเร็จในการสอบเข้าศึกษาต่อ ทำให้ผลสัมฤทธิ์ทางการศึกษากลายเป็นสินค้า และการศึกษาเองกลายเป็นสินค้าที่ถูกโฆษณาเพื่อการขายดังนั้นจะเห็นว่าผู้ที่ได้ประโยชน์โดยตรงคือผู้ประกอบธุรกิจการค้าการศึกษาในรูปแบบห้องเรียนประจำกวดวิชานั่นเอง เพราะได้รับประโยชน์จากทั้งนักเรียนที่มีผลการเรียนดี และนักเรียนที่มีผลการเรียนอ่อน
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2020
Modified: 2568-02-16
Issued: 2025-01-12
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
Descipline: Social Sciences
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 610435812.pdf 2.51 MB
ใช้เวลา
0.021638 วินาที

Sui Meng par
Title Contributor Type
Commodification of education in Myanmar’ Chin State under the shadow education system
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sui Meng par
Mukdawan Sakboon
Prasit Leepreecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mukdawan Sakboon
Title Creator Type and Date Create
Livelihood adaptation in resettlement project of urban development : a case study of Pattana Village, Pakse District, Champasak Province, Lao People's Democratic Republic
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suriya Smutkupt;Mukdawan Sakboon;Prasit Leeprecha
Lakoung Douangkaisone
วิทยานิพนธ์/Thesis
Living in Two Countries:|bMigration Life for Japanese Retirees
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Shigeharu Tanabe;Mukdawan Sakboon;Amporn Jirattikorn
Miwa Shibuya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Body politics and affective performance of female flight attendants
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Varaporn Chamsanit;Apinya Fuengfusakul;Chusak Wittayapak;Amporn Jirattikorn;Mukdawan Sakboon
Arratee Ayuttacorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cross-Border Higher Education, Social Capital Accumulation and Everyday Life Practice: A Case of Cambodian Students in Hanoi, Vietnam
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Peter Vail;Amporn Jirattikom;Mukdawan Sakboon
Pichmolika Dara
วิทยานิพนธ์/Thesis
Political ecology of rangeland protection on the Tibetan Plateau : A Case study of Sanjiangyuan Eco-Resettlement Community, Qinghai province, P.R. China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Lebel, Louis;Chusak Wittayapak;Mukdawan Sakboon
Ka, Ji Jia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Community networking and remittances as social capital for rural community development, Chin State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Naruemon Thabchumpol;Mukdawan Sakboon;Kwanchewan Buadaeng
Cung, Lian Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pregnancy caring practices and family relations of displaced Karen women in a refugee camp, Northwestern Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Romyen Kosaikanont;Kwanchewan Buadaeng;Mukdawan Sakboon
Saw Keh Doe
วิทยานิพนธ์/Thesis
Bride price negotiation among chin women in Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Christopher Lyttleton;Pinkaew Laungaramsri;Mukdawan Sakboon
Flora Bawi Nei Mawi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Village in transition: development and socio-economic, and cultural change in Mae Kampong Village, Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wasana La-orngplew;Mukdawan Sakboon;Prasit Leepreecha
Kodai Harada
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning to be happy: gross national happiness policy and pedagogical practices in Bhutan
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suchart Setthamalinee;Mukdawan Sakboon;Prasit Leepreecha
Thinley Namgay
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social Suffering and Coping Strategies of the Widows at Mawchi Mine in Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paul T. Cohen;Kwanchewan Buadaeng;Pinkaew Laungaramsri;Mukdawan Sakboon;Anan Ganjanapan
Naw Paw Lar Say
วิทยานิพนธ์/Thesis
India’s Kaladan Transnational Development Project and the Response of Civil Society in Western Burma
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jennifer Leehey;Amporn Jirattikorn;Mukdawan Sakboon
Nilian Sang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Migrants and Social Remittance as an Agent of Change in Traditional Festivals’ Practices in Za Yet Pyin Village, Rakhine State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suchart Setthamalinee;Mukdawan Sakboon;Prasit Leepreecha
San Yin Yin Tun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ethnic Khmers’ Negotiation with Modernist Development: A Case Study of Focal Area Development in Southern Laos
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wasana La-orngplew;Chusak Wittayapak;Mukdawan Sakboon
Vilaykone Chalernesouk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Beyond the Assumptions of ‘Peace’ and ‘Return’: Mobility, Agency and Political Inclusion Among Karen IDPs in Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasert Rangkla;Chayan Vaddhanaphuti;Mukdawan Sakboon
Elliot Lodge
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Genealogy of the Constitution and Development of Catholic Missions Among Minorities in British Burma
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Micah Morton;Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon;Panadda Boonyasaranai;Kwanchewan Buadaeng
Anita Agostini
วิทยานิพนธ์/Thesis
Constructing Knowledge Space of Indigenous Knowledge Education in Northern Thai Public Schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasert Trakansuphakon;Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Lee, Ana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mother tongue-based education in Hmong ethnic schools in Phu Chi Fah area
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ian Baird;Prasit Leepreecha;Nongyao Nawarat;Mukdawan Sakboon;Yos Santasombat
Ju-Hong Yun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Foraging for northern Thailand political mushroom: precarious economies, social change, and contested environmentalism
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Mukdawan Sakboon;Chayan Vaddhanaphuti;Olivier Evrard
Lodge, Elliot
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mission strategies in the making: Protestant missionaries in the Chiang Mai City
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon;Kwanchewan Buadaeng
Chang, Lee Soo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Armed capitalism and livelihood insecurity of Kachin sugarcane contract farmers in the liminal zone of Kachin-China border
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Mukdawan Sakboon;Amporn Jirattikorn
Lashi Nu Ra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Alluvial lifeworlds and land access in the context of Agrarian transition in Sitkone Village, Magway, Central Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chusak Wittayapak;Mukdawan Sakboon
Zar Chi Oo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pa-O migrant women's accessibility and acquisition of family planning knowledge, and its impacts on their choice of method and practice in Chiang Mai, Northern Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Worland, Shirley;Mukdawan Sakboon
Nan San Thidar Ohn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kachin indigenous education in Northern Shan State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Hawng Tsai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Role of local governments in the land acquisition process in Kyu Yone Village, Shan State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Mukdawan Sakboon;Chu, Ta-Wei
Khun Maung Song
วิทยานิพนธ์/Thesis
“We are not Thai Muslim”: The negotiation of Malay muslim identity with Thai national identity in Thailand’s deep south
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chu, Ta-wei;Mukdawan Sakboon
Muhammad Khalid Wardana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Affective economy of ethnic Co Tu’s hand-weaving and craftivism in ZoRa Village, Nam Giang District, Quang Nam Province, Vietnam
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Arratee Ayuttacorn;Mukdawan Sakboon
Duong Thi Thu Lan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Community based tourism in Saw Lawng Village: Understanding and participation of local Chin Community in Chin State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Salai Vanni Bawi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Commodification of education in Myanmar’ Chin State under the shadow education system
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Mukdawan Sakboon;Prasit Leepreecha
Sui Meng par
วิทยานิพนธ์/Thesis
The 2020 election in Myanmar: The NLD supporters and Facebook
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ta-Wei Chu;Mukdawan Sakboon
Khin Nway Nway Hlaing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mother-tongue education among the Saho ethnic group in Eritrea
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Mahmud Mohammed Ahmed
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multicultural education in The Xavier learning community, Chiang Rai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Cuong Nguyen Phu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Negotiating co-management in a fishing community on the coastal area of Cambodia
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anan Ganjanapan;Mukdawan Sakboon
Yeath Yong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tai Migrants\' access to land and their livelihood security in Loi Khur Village, Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Mukdawan Sakboon; Prasit Leepreecha
Nan, Mya Oo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Sunset years: German retirement migrants and their quest for a better life in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Mukdawan Sakboon
Mumoth, Denis
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prasit Leepreecha
Title Creator Type and Date Create
Negotiating authenticity : cultural economy of the ethnic tourist market in White Tai Villages, Northwest Upland of Vietnam
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Anan Ganjanapan;Wattana Sugunnasil;Aree Wiboonpongse;Michaud, Jean
Achariya Choowonglert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Singing for survival in the highlands of Cambodia: Tampuan revitalization of music as mediation and cultural reflexivity
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Yves Goudineau;Chayan Vaddhanaphuti;Wasan Panyagaew;Prasit Leepreecha;Amporn Jirattikorn
Todd Wayne Saurman
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Village in transition: development and socio-economic, and cultural change in Mae Kampong Village, Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wasana La-orngplew;Mukdawan Sakboon;Prasit Leepreecha
Kodai Harada
วิทยานิพนธ์/Thesis
Shan migrant entrepreneurship in Rotational Market Space in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kyoko Kusakabe;Amporn Jirattikorn;Prasit Leepreecha
Sai Kham Phu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning to be happy: gross national happiness policy and pedagogical practices in Bhutan
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suchart Setthamalinee;Mukdawan Sakboon;Prasit Leepreecha
Thinley Namgay
วิทยานิพนธ์/Thesis
Migrants and Social Remittance as an Agent of Change in Traditional Festivals’ Practices in Za Yet Pyin Village, Rakhine State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suchart Setthamalinee;Mukdawan Sakboon;Prasit Leepreecha
San Yin Yin Tun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Genealogy of the Constitution and Development of Catholic Missions Among Minorities in British Burma
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Micah Morton;Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon;Panadda Boonyasaranai;Kwanchewan Buadaeng
Anita Agostini
วิทยานิพนธ์/Thesis
Constructing Knowledge Space of Indigenous Knowledge Education in Northern Thai Public Schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasert Trakansuphakon;Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Lee, Ana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cultural citizenship construction in Thailand – Lao PDR border school
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Surichai Wun\' gaeo;Nongyao Nawarat;Kwanchewan Buadaeng;Prasit Leepreecha
Wasan Sapphasuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hmong dubbed series: the production and consumption of asian dreams among Hmong community in Lao PD
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jennifer Leehey;Amporn Jirattikorn;Prasit Leepreecha
Alounyang Yongye
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mother tongue-based education in Hmong ethnic schools in Phu Chi Fah area
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ian Baird;Prasit Leepreecha;Nongyao Nawarat;Mukdawan Sakboon;Yos Santasombat
Ju-Hong Yun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Politics of space: A Study of spatial practice and social movement of the Hmong in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Yos Santasombat;Aranya Siriphon;Prasit Leepreecha
Yutthapong Suebsakwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of art teaching management for student teachers based on culturally responsive teaching
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nannaphat Saenghong;Nongyao Nawarat;Prasit Leepreecha
Saipin Sungkitsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Coffee and ethnic entrepreneurship at Doi Chang in Chiang Rai province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha
Geng, Xixi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing participatory teaching materials to promote multicultural learning for primary school classroom
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kessaree Ladlia;Nannaphat Saenghong;Nongyao Nawarat;Prasit Leepreecha;Monnapat Manokarn
Natcha Promsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multicultural teaching and learning in an ethnically diverse school in Xishuangbanna Dai Autonomous Prefecture, Yunnan, China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nannaphat Saenghong;Nongyao Nawarat;Prasit Leepreecha
Yang, Jianlin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategy against eviction and livelihoods of the Akuarium neighborhood in Jakarta's transformation
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha
Khudi, Achmad Firas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Gender inequality in higher education of engineering studies in Bangladesh
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Prasit Leepreecha
Nazmul Islam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mission strategies in the making: Protestant missionaries in the Chiang Mai City
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon;Kwanchewan Buadaeng
Chang, Lee Soo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Commodifying nature and culture for tourism in Mae Klang Luang Karen village, Chiang Mai
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha
Matahari Irandiputri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Politics of commoditizing ethnic culture in Chiang Rai Flower Festival
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Chusak Wittayapak;Nongyao Nawarat
Songkran Jantakad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cultivating global citizenship in Migrant Learning Centers on Thailand-Myanmar borders
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nongyao Nawarat;Prasit Leepreecha;Pisith Nasee
Wanida Lertvorapreecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
State’s land formalization, mixed land tenure and accumulation multi-ethnic naga self-administrative zone, Northern Sagaing, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chusak Wittayapak;Prasit Leepreecha
Khin Pyae Sone
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kachin indigenous education in Northern Shan State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Hawng Tsai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Community based tourism in Saw Lawng Village: Understanding and participation of local Chin Community in Chin State, Myanmar
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Salai Vanni Bawi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pedagogy of the Karen: Indigenous education as self-determination
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Shirley Worland;Prasit Leepreecha
Saw Ni Thaw Htoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Commodification of education in Myanmar’ Chin State under the shadow education system
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Mukdawan Sakboon;Prasit Leepreecha
Sui Meng par
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mother-tongue education among the Saho ethnic group in Eritrea
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Mahmud Mohammed Ahmed
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multicultural education in The Xavier learning community, Chiang Rai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Prasit Leepreecha;Mukdawan Sakboon
Cuong Nguyen Phu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Indigenous rights movement: lom people’s resistance to tin mining in Bangka island, Indonesia
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Siya Uthai;Prasit Leepreecha
Adriani, Dini
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tai Migrants\' access to land and their livelihood security in Loi Khur Village, Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Mukdawan Sakboon; Prasit Leepreecha
Nan, Mya Oo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,045
รวม 2,047 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 85,024 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 863 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
รวม 85,893 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46