แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The influence of AI chatbots on purchase intention of electric vehicles among consumers in China
อิทธิพลของ AI ต่อความตั้งใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าของผู้บริโภคในประเทศจีน

Name: Ning Fang
Abstract: The objective of the paper is to study the effects of perceived usefulness (PU), perceived ease of use (PEU) and perceived enjoyment (PE), perceived cyber risks (PCR) of AI chatbots on the purchase intention (PI) of EVs among consumers in China. The study is conducted in a quantitative approach by using online questionnaires as a tool to collect data from 300 Shanghai based respondents, aged between 31-40, and have intention or experience using AI chatbots or EVs. The results show that overall respondents have a possibilities attitude towards PCR (M=3.36), PEU (M=3.27), PU (M=3.26), and PEU (M=3.26) of AI chatbots. Furthermore, the correlation analysis shows that all the factors (PU, PE, PEU, PCR) of AI chatbots are positively related to purchase intentions. The multiple regression analysis reveals that PU (β=0.216), PE(β=0.222), and PCR (β=0.228), among them, the most influential factor towards PI is PCR. The study recommends embracing AI chatbots as an essential communication tool, particularly in the development of green products, leveraging the advancements in AI technology. Utilizing AI chatbots enhances consumer experiences and provides valuable information, facilitating informed purchase decisions. This strategic approach not only contributes to company revenue but also amplifies individuals' intentions and awareness of environmental protection, fostering a positive impact on sustainability efforts.
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัยนี้คือเพื่อศึกษาผลกระทบของการรับรู้ประโยชน์ (PU) การรับรู้ความสะดวกในการใช้งาน (PEU) และการรับรู้ความเพลิดเพลิน (PE) การรับรู้ความเสี่ยงทางไซเบอร์ (PCR) ของแชทบอท AI ต่อความตั้งใจในการซื้อ (PI) ของ EV ผู้บริโภคในประเทศจีน การศึกษานี้ดำเนินการใช้วิธีเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูลจากผู้ตอบแบบสอบถามชาวจีน ในเซี่ยงไฮ จำนวน 300 ราย ซึ่งมีอายุระหว่าง 31-40 ปี และมีความตั้งใจหรือมีประสบการณ์ในการใช้แชทบอทหรือรถยนต์ไฟฟ้าแบบ AI ผลลัพธ์แสดงให้เห็นว่าผู้ตอบแบบสอบถามโดยรวมมีทัศนคติที่เป็นไปได้ต่อ PCR (M=3.36), PEU (M=3.27), PU (M=3.26) และ PEU (M=3.26) ของแชทบอท AI นอกจากนี้ การวิเคราะห์ความสัมพันธ์แสดงให้เห็นว่าปัจจัยทั้งหมด (PU, PE, PEU, PCR) ของแชทบอท AI มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับความตั้งใจในการซื้อ การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณเผยให้เห็นว่า PU (β=0.216), PE(β=0.222) และ PCR (β=0.228) ในจำนวนนี้ ปัจจัยที่มีอิทธิพลมากที่สุดต่อ PI คือ PCR โดยการศึกษาแนะนำให้นำแชทบอท AI มาเป็นเครื่องมือสื่อสารที่จำเป็น โดยเฉพาะอย่างยิ่งในการพัฒนาผลิตภัณฑ์ที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อม โดยใช้ประโยชน์จากความก้าวหน้าของเทคโนโลยี AI การใช้แชทบอท AI ช่วยเพิ่มประสบการณ์ของผู้บริโภคและให้ข้อมูลที่มีประโยชน์ต่อการตัดสินใจซื้อ แนวทางเชิงกลยุทธ์นี้ไม่เพียงแต่ก่อให้เกิดรายได้ของบริษัทเท่านั้น แต่ยังขยายความตั้งใจและความตระหนักรู้ของบุคคลในเรื่องการปกป้องสิ่งแวดล้อม ส่งเสริมให้เกิดผลกระทบเชิงบวกต่อความพยายามสร้างความยั่งยืนของสิ่งแวดล้อม
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Issued: 2023
Modified: 2025-01-11
Issued: 2025-01-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2023.30
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6588016228.pdf 2.05 MB6 2025-10-04 15:58:12
ใช้เวลา
-0.967108 วินาที

Ning Fang
Title Contributor Type
The influence of AI chatbots on purchase intention of electric vehicles among consumers in China
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ning Fang
Worawan Ongkrutraksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Worawan Ongkrutraksa
Title Creator Type and Date Create
THAI PEOPLE'S ATTITUDES TOWARDS INFOGRAPHICS AND TEXTS AS MEANS OF COMMUNICATION FOR SOCIAL CAMPAIGNS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Tachapon Intaratayvee
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE INFLUENCE OF FOREIGN MARKETING COMMUNICATIONS ON MYANMARESE CONSUMERS BEHAVIOR
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Pamela Mulhern
วิทยานิพนธ์/Thesis
Symbology development for hazard communication in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Worawan Ongkrutraksa
Pornteera Imsuwansakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between Facebook users motivation on environmental issues, environmental awareness and behavioral tendency in Vietnam
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Linh Nguyen Ba Tue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between potential Chinese tourists' motivation, exposure to eWOM and intention to travel to Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Danxin Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers exposure to facebook fanpage, and their motivation, and loyalty to love and producer mobile game
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Bhichamon Manomaiphibul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers exposure to Facebook pages regarding environment, environmental awareness, and behavioral tendency in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Porntip Jakmongkolchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer s media exposure, motivation, and engagement on call me emperor mobile game
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Yun-jung Chung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai viewers exposure, engagement, and purchase intention on the Youtube advertisements during COVID-19 pandemic
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Xinxin Ye
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese consumers exposure to Weibo posts, awareness, and behavioral tendency regarding environmental issues
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Xue Gao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers exposure, attitude and purchase intention toward environmental communications on oil and gas business Facebook fan page
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Pornswan Wutthirakkhajohn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing consumers purchaseintention towards products endorsed by Korean boy bands on Youtube
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Wanthida Tiwari
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Chinese peoples intention to participate in livestream environmental marketing communications based on the technology acceptance model (tam)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Yanfei Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of AI chatbots on purchase intention of electric vehicles among consumers in China
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Worawan Ongkrutraksa
Ning Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,820
รวม 1,823 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 215,577 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 419 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 294 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 23 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 21 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
รวม 216,353 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104