แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An implementation of an integrated performance assessment module to promote English speaking ability and learning engagement of undergraduate students
การใช้โมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสานเพื่อพัฒนาความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษและความยึดมั่นผูกพันกับการเรียนของนักศึกษาระดับปริญญาตรี

LCSH: English language -- Study and teaching (Higher)
LCSH: English language -- Usage
LCSH: College students -- Rating of
Abstract: Integrating assessment with instruction has been a challenge for English language teachers, especially in English speaking courses. Therefore, it is crucial to incorporate instruction and assessment methodologies that can help enhance students’ speaking ability. The Integrated Performance Assessment (IPA), designed by the American Council on the Teaching of Foreign Languages (Adair-Hauck et al., 2015), is a cluster assessment consisting of three modes of communication, namely interpretive, interpersonal, and presentational, to seamlessly connect instruction and assessment as well as reflect how students use the language. This study was conducted to 1) investigate the effects of an IPA module on undergraduate students’ English speaking ability, 2) examine the effects of an IPA module on undergraduate students’ learning engagement, and 3) explore undergraduate students’ opinions of the implementation of an IPA module. This mixed-methods research employed a one-group pretest and posttest design to collect both quantitative and qualitative data. The participants were 33 undergraduate students majoring in English who enrolled in an English speaking course at a Thai public university. The research instruments included the pre- and posttests, unit tests, an IPA opinion questionnaire, a self-report questionnaire on learning engagement, and a semi-structured interview protocol. Three IPA modules were taught over nine weeks in the first semester of the academic year 2020. The quantitative data were analyzed using descriptive statistics of mean, standard deviation, percentage, and the paired-samples t test, while content analysis was used to analyze the qualitative data. The findings suggested that the implementation of three IPA modules had a positive effect on students’ speaking ability in an English speaking course. Moreover, this study provides positive evidence that implementing the IPA module into an English speaking course increased students’ levels of learning engagement in three dimensions: behavioral, emotional, and cognitive engagement. Students also revealed positive opinions on the implementation of the IPA module. This study highlighted the importance of the seamless connection between instruction and assessment, which dynamically enhances students’ speaking ability while engaging them in the learning process. Therefore, it can be concluded that the implementation of the IPA module could be an alternative instructional and assessment model that can effectively improve undergraduate students’ English speaking ability as well as increase their level of learning engagement.
Abstract: การผสมผสานการประเมินผลกับการสอนถือเป็นความท้าทายของครูผู้สอนภาษาอังกฤษโดยเฉพาะอย่างยิ่งในวิชาการพูดภาษาอังกฤษ ดังนั้น จึงเป็นสิ่งคัญที่จะผสมผสานการสอนและการประเมินเพื่อเพิ่มพูลความสามารถในการพูดของนักศึกษา การวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสานซึ่งออกแบบโดย the American Council on the Teaching of Foreign Languages (Adair-Hauck et al., 2015) เป็นการประเมินผลแบบกลุ่มที่ประกอบไปด้วย การตีความหมาย การสื่อสารระหว่างบุคคล และการนำเสนอ เพื่อเชื่อมโยงการสอนและการประเมินอย่างเป็นเนื้อเดียวกัน รวมทั้งสะท้อนถึงวิธีการใช้ภาษาของผู้เรียน งานวิจัยฉบับนี้จัดทำขึ้นเพื่อ 1) ศึกษาผลกระทบของโมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสานต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักศึกษาระดับชั้นปริญญาตรี 2) เพื่อศึกษาผลกระทบของโมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสานต่อความยึดมั่นผูกพันกับการเรียนของนักศึกษาระดับปริญญาตรี และ 3) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาระดับชั้นปริญญาตรีต่อการใช้โมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสาน งานวิจัยนี้ใช้การวิจัยแบบผสมผสานโดยมีกลุ่มทดลองเพียงกลุ่มเดียว ใช้การทดสอบก่อนและหลังเรียนเพื่อเก็บข้อมูลทั้งในเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพ ผู้เข้าร่วมวิจัยคือนักศึกษาระดับปริญญาตรีเอกภาษาอังกฤษจำนวน 33 คนซึ่งเรียนในวิชาการพูดภาษาอังกฤษที่มหาวิทยาลัยของรัฐแห่งหนึ่ง เครื่องมือในการวิจัยประกอบไปด้วย แบบทดสอบก่อนและหลังเรียน แบบทดสอบท้ายบท แบบสอบถามความคิดเห็นต่อโมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสาน แบบรายงานตนเองเกี่ยวกับความยึดมั่นผูกพันกับการเรียน และการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้าง งานวิจัยใช้โมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสานจำนวน 3 โมดูลในการสอนโดยใช้เวลา 9 สัปดาห์ในภาคการศึกษาที่ 1 ปีการศึกษา 2563 สถิติในการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณประกอบไปด้วยค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ร้อยละและการทดสอบสมมติฐานเพื่อเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยของกลุ่มตัวอย่าง (T-test) ทั้งนี้ ทั้งนี้ใช้การวิเคราะห์เนื้อหาในการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพ ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าการใช้โมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสานจำนวน 3 โมดูลมีผลกระทบในเชิงบวกต่อความสามารถในการพูดของนักศึกษา นอกเหนือจากนี้ การวิจัยนี้ยังแสดงหลักฐานในเชิงบวกว่าการใช้โมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสานในวิชาการพูดภาษาอังกฤษเพิ่มระดับความความยึดมั่นผูกพันกับการเรียนในสามประเภทได้แก่ทางพฤติกรรม ทางอารมณ์และทางการรับรู้ นักศึกษายังแสดงความคิดเห็นในเชิงบวกต่อการใช้โมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสาน การวิจัยนี้เป็นการเน้นถึงความสำคัญของความเชื่อมโยงกันระหว่างการสอนและการประเมินผลอย่างเป็นเนื้อเดียวกันซึ่งสามารถเพิ่มพูนความสามารถในการพูดของนักศึกษาในแบบพลวัต ในขณะที่ทำให้นักศึกษามีส่วนร่วมในกระบวนการเรียนรู้ ดังนั้น การวิจัยนี้สามารถสรุปได้ว่าการใช้โมดูลการวัดและการประเมินผลสมรรถนะแบบผสมผสานสามารถใช้เป็นวิธีการเรียนการสอนและการประเมินที่มีประสิทธิภาพและสามารถเพิ่มพูนความสามารถในการพูดและเพิ่มระดับความยึดมั่นผูกพันกับการเรียนของนักศึกษา
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Issued: 2022
Modified: 2025-01-04
Issued: 2025-01-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2022.142
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6087777020.pdf 2.76 MB1 2025-02-08 13:40:36
ใช้เวลา
0.017074 วินาที

Benjawan Plengkham
Title Contributor Type
An implementation of an integrated performance assessment module to promote English speaking ability and learning engagement of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Benjawan Plengkham
Punchalee Wasanasomsithi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Punchalee Wasanasomsithi
Title Creator Type and Date Create
A development of the english oral communication course using the project-based laerning approach to enhance english oral communication ability of Kasetsart University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Nawarat Siritararatn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Thai substitles in English movies for English language learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Soranee Boonyarut
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of needs and problems of English for tourist police
มหาวิทยาลัยมหิดล
Boonjira Thungsuk;Punchalee Wasanasomsithi;Sukhuma-Vadee Khamhiran
Muntana Meemark
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of webquest modules to enhance English reading and writing abilities and learning engagement of undergraduate engineering students at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok Campus
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pornpilai Termsinsawadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of an English instructional model using the integration of drama and questioning techniques to enhance students' speaking achievement and critical thinking skill
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Ratchadaporn Janudom
วิทยานิพนธ์/Thesis
A needs analysis of secondary school students learning English as a third language in private Islamic schools in changwat Narathiwat
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pongrat Srisueb
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of out-of-class english language learning activities of secondary school students in english program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Atitaya Wiengnil
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a form-focused web-based instruction to enhance the English grammatical and writing competence of Thai undergraduate sports science students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Thanawan Suthiwartnarueput
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of extensive reading using a learner autonomy training on reading ability and reader autonomy of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Paweena Channuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF COMMUNICATION STRATEGY INSTRUCTION ON ENGLISH SPEAKING ABILITY AND CONFIDENCE OF EFL UNDERGRADUATES
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Korapin Paranapiti
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of English language learning needs and problems of underprivilged children in a slum area in Bangkok metropolis
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Punchalee Wasanasomsithi
Chanisara Tangkijmongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF AN ENGLISH ORAL COMMUNICATION COURSE FOR UNDERGRADUATE ADVERTISING STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Nasya Patiyasevi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of play-based language learning activities to enhance oral language skills of young EFL learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Rin Cheep-Aranai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A RELATIONSHIP BETWEEN SELF-ASSESSMENT OF THE ICAO LANGUAGE PROFICIENCY REQUIREMENTS AND TEST OF ENGLISH FOR INTERNATIONAL COMMUNICATION (TOEIC) OF THAI AIRWAYS INTERNATIONAL FLIGHT ATTENDANTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Narasak Sirikanjanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPING EFL STUDENTS' WRITING ABILITY AND PERCEIVED WRITNG SELF-EFFICACY THROUGH GENRE AWARENESS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Chayata Viriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF BLOGGING AND MICROBLOGGING ON THAI UNDERGRADUATE LEARNERS' ENGLISH WRITING PROCESS AND WRITING ANXIETY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Onuma Lakarnchua
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL) COURSE TO ENHANCE ENGLISH LANGUAGE ABILITIES, AGRICULTURAL CONTENT, AND CULTURAL KNOWLEDGE OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Charinee Chansri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Out-of-class language learning strategies of Thai university students during participant in the summer work and travel program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Thunyaporn Thanasumbun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a project-based blended learning with communication strategy instruction on English oral communication ability and learner autonomy of undergraduate engineering students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Pichai Pinphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based writing instruction on writing ability and critical thinking skills of Thai EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Apapan Ruengkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of a learning-oriented reading assessment model to improve English reading ability and promote learning engagement on EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Raveewan Viengsang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of out-of-class extensive reading to enhance perceived English reading self-efficacy of underserved students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Chanisara Tangkijmongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of a blended learning and extensive reading instructional model for enhancement of English reading comprehension and learner autonomy of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Naruethai Chanthap
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the writing instructional model with integration of inquiry-based learning and visual literacy on 21st century skills of EFL learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Patsawut Sukserm
วิทยานิพนธ์/Thesis
An implementation of an integrated performance assessment module to promote English speaking ability and learning engagement of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Benjawan Plengkham
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of using dynamic assessment to enhance English academic vocabulary knowledge of Thai low proficiency undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Punchalee Wasanasomsithi
Duangkamon Klungthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,141
รวม 2,150 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 25,450 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 29 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 19 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 25,506 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124