แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Digital reading on EIL materials for Thai undergraduate students
การอ่านสื่อดิจิทัลภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติสำหรับนักศึกษาปริญญาตรี

LCSH: Reading(Higher education)
LCSH: English language -- Reading
LCSH: Digital media
LCSH: Teaching -- Aids and devices
Abstract: This exploratory study had two research objectives. First, it aimed to investigate digital reading on EIL materials for Thai undergraduate students and, second, explore students' perceptions towards digital reading on EIL materials. The study involved two hundred and ninety-nine undergraduate students enrolled in an aviation business management program. The EIL Digital Reading Questionnaire is to collect quantitative data, while the semi-structured interview is to collect qualitative data. The result from descriptive statistics of the questionnaire and thematic analysis of the semi-interview reported that Thai undergraduate students tended to encounter, engage, and evaluate EIL materials frequently. Most of the participants strongly agreed on perceiving the use of these EIL digital reading strategies, including encountering, engaging, and evaluating. Furthermore, the implications of the findings were applied to develop and suggest materials for aviation business management instructional practices with a focus on English as an International Language digital reading.
Abstract: งานวิจัยแบบสำรวจนี้มีสองวัตถุประสงค์เพื่อ1) สำรวจการอ่านสื่อดิจิทัลภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติสำหรับนักศึกษาปริญญาตรี 2) สำรวจการรับรู้ของนักศึกษาต่อการอ่านสื่อดิจิทัลภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติ โดยกลุ่มตัวอย่างที่ได้เข้าร่วมการวิจัยนี้ได้แก่นักศึกษาระดับปริญญาตรีหลักสูตรการจัดการธุรกิจการบิน จำนวน 299 คน แบบสอบถามการอ่านสื่อดิจิทัลภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติมีไว้เพื่อเก็บข้อมูลเชิงปริมาณและการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้างสำหรับเก็บข้อมูลเชิงคุณภาพ ผลการวิเคราะห์ทางสถิติเชิงลึกของแบบสอบถามและการวิเคราะห์แก่นสาระของการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้างรายงานว่านักศึกษามีแนวโน้มที่ พบ (encounter) มีส่วนร่วม (engage) ประเมิน (evaluate) หลากหลายสื่อดิจิทัลภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติบ่อย นอกจากนักศึกษาส่วนมากเห็นด้วยอย่างมากในการรับรู้การใช้กลยุทธ์การอ่านสื่อดิจิทัลภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติ ซึ่งรวมถึงการพบเจอ การมีส่วนร่วม และการประเมิน นอกจากนี้ผลของการวิจัยนี้สามารถนำไปสู่การวางแผนและการพัฒนาสื่อสำหรับการเรียนการสอนของหลักสูตรการจัดการธุรกิจการบิน โดยเน้นการอ่านดิจิทัลภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติ
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Issued: 2022
Modified: 2025-01-04
Issued: 2025-01-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2022.145
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6488002120.pdf 2.19 MB
ใช้เวลา
0.04595 วินาที

Nopphanan Adungdejjaroon
Title Contributor Type
Digital reading on EIL materials for Thai undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nopphanan Adungdejjaroon
Apasara Chinwonno
วิทยานิพนธ์/Thesis
Apasara Chinwonno
Title Creator Type and Date Create
The effects of extensive reading and levels of reading proficiency on Thai university students' English reading comprehension using a self-regulated learning framework
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Chitchon Pratontep
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a web-based english reading instruction program based on the cognitive academic language learning approach on pre-cadets' reading comprehension ability and reading strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Kornwika Wongpattanakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of concept-oriented English reading instruction on reading comprehension and reading self-efficacy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Jarintip Worakitsawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the social constructivism blended learning module for enhancing reading engagement and English reading ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Pornpimol Sukavatee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of web- based english reading instruction using project-based language learning on reading comprehension ability of Phetchaburi Rajabhat University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Nantarat Kongkapet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of media-based instruction in English for junior tour guides on speaking ability of students at Kampong Chheuteal High School, Kingdom of Cambodia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno; Kanniga Sachakul
Kimcheang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Academic Literacy-based Intervention on Thai University Students’ English Reading Proficiency and Reading Self-Efficacy
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Sasima Charubusp
วิทยานิพนธ์/Thesis
การศึกษาการใช้สื่อในการสอนการอ่านของครูไทยที่สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Nutsareeya Sangpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of differentiated speaking instruction using computer-mediated communication and project work on Thai undergraduate students' English speaking proficiency and communication strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Sumanee Pinweha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the business English reading course using a problem-based learning approach to enhance English learning outcomes of the university of the Thai Chamber of Commerce undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Takwa Bosuwon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of scaffolded reading experience instruction on English reading ability of Thai students in physical education program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno;Pornpimol Sukavatee
Prasani Solihee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of English reading instruction using 'active' framework on reading abilities reading strategies of tenth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno
Piyapat Ruangroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of EFL preservice teachers’ perceptions of non-native English teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara chinwonno
Samanan Sudsa-Ard
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of personal intelligence reading instruction on English reading ability and reading engagement of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno
Salila Vongkrachang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of an english reading comprehension instruction using four-blocks literacy framework with repeated reading for university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Paradee Praphruetkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF PROJECT-BASED READING INSTRUCTION ON ENGLISH READING ABILITY AND INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Piboon Sukvijit Barr
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of reading materials to enhance English reading ability of students in Three Southern border provinces of Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Sophia Arwae
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of online self-regulation on English proficiency among Chinese EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Yong Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of digital literacies on English reading fluency for undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno
Pimpanitt Chottsawhas
วิทยานิพนธ์/Thesis
An implementation of close reading instruction to promote English reading comprehension of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Apiwat Piyasakulchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital storytelling for Cambodian undergraduate students\' EFL reading and digital literacy
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Vychan Otdom Hon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Chinese young learners' beliefs in eil project-based language learning in rural schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Xiaoli Zheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of students' reading engagement and perception of eil materials
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Tayaporn Nakornsut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Reciprocal teaching: an instructional strategy to enhance English reading comprehension of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Patsachon Ruangprasertkun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of extensive reading on English reading comprehension of Chinese EFL students with low and high reading self-efficacy
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Manman Dai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital reading on EIL materials for Thai undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Nopphanan Adungdejjaroon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The implementation of learning-oriented reading assessment to enhance secondary school students English reading ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Rinthip Chongsomboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teaching digital literacy to enhance reading comprehension for EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Thanchanok Rochanaphapayon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11,498
รวม 11,510 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 827,810 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 580 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 377 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
รวม 828,819 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104