แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Food inflation during the Covid-19 pandemic. A comparison between Brazilian and Thai food inflation during the years 2020 and 2021.
เงินเฟ้อด้านอาหารในช่วงโควิด-19 ระบาด. การเปรียบเทียบ ระหว่างอัตราเงินเฟ้ออาหารบราซิลและอาหารไทยในช่วงปี 2563 และปี 2564

LCSH: Food prices -- Inflation (Finance)
LCSH: Food prices -- Thailand
LCSH: Food prices -- Brazil
Abstract: Thailand and Brazil are two prominent net agro-exporters, and both countries were hit severely by the Pandemic of Covid-19. While Thailand's GDP decreased by 6.1% in 2020, the Brazilian economy shrank by 4.1%. Despite these similarities, during the acute phase of the pandemic, food prices in Brazil started to increase at an accelerated pace while, in Thailand, food prices remained low and stable. In 2020, the annual food inflation in Brazil was 14,11%, and Thailand's was 1.37%. Therefore, this study aims to contribute to the literature by filling the information gap about food inflation dynamics in those two countries during the Covid-19 pandemic. The Autoregressive Distributed Lag methodology was applied to 13 potential explanatory variables: Food Imports, Food Exports, Interest Rate, a proxy for Monthly DGP (one for each country), Crude Oil Index, Crude Oil Price, Global Food Index, Exchange Rate, Nominal Effective Exchange Rate, Agricultural Price Index, Agricultural Production Index, and Energy Inflation. Out of these 13 variables, only the last six were statistically significant. The key reasons for the food inflation hike in Brazil were: i) the country has not taken advantage of the international crude oil slump to provide more aggressive discounts in domestic energy prices ; ii) the production growth stagnation for some staple foods ; iii) high pass-through from Agricultural Price Index to Consumer Price Index ; and iv) large currency devaluation.
Abstract: ไทยและบราซิลเป็นผู้ส่งออกสินค้าเกษตรสุทธิที่โดดเด่น 2 ราย และทั้งสองประเทศได้รับผลกระทบอย่างรุนแรงจากการระบาดของโควิด-19 ในขณะที่ GDP ของไทยลดลง 6.1% ในปี 2020 เศรษฐกิจบราซิลหดตัว 4.1% แม้จะมีความคล้ายคลึงกันเหล่านี้ แต่ในช่วงระยะเฉียบพลันของการระบาดใหญ่ ราคาอาหารในบราซิลเริ่มเพิ่มขึ้นอย่างรวดเร็ว ในขณะที่ในประเทศไทย ราคาอาหารยังคงต่ำและคงที่ ในปี 2020 อัตราเงินเฟ้อด้านอาหารประจำปีในบราซิลอยู่ที่ 14,11% และของไทยอยู่ที่ 1.37% ดังนั้น การศึกษานี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อสนับสนุนวรรณกรรมโดยการเติมเต็มช่องว่างข้อมูลเกี่ยวกับการเปลี่ยนแปลงของอัตราเงินเฟ้อของอาหารในสองประเทศดังกล่าวในช่วงการระบาดใหญ่ของโควิด-19.วิธีการ Autoregressive Distributed Lag ถูกนำไปใช้กับตัวแปรอธิบายที่เป็นไปได้ 13 ตัว ได้แก่ การนำเข้าอาหาร การส่งออกอาหาร อัตราดอกเบี้ย พร็อกซีสำหรับ DGP รายเดือน (หนึ่งรายการสำหรับแต่ละประเทศ) ดัชนีน้ำมันดิบ ราคาน้ำมันดิบ ดัชนีอาหารโลก อัตราแลกเปลี่ยน ค่าที่กำหนด อัตราแลกเปลี่ยนที่แท้จริง ดัชนีราคาสินค้าเกษตร ดัชนีผลผลิตทางการเกษตร และอัตราเงินเฟ้อพลังงาน จาก 13 ตัวแปรเหล่านี้ มีเพียง 6 ตัวแปรสุดท้ายเท่านั้นที่มีนัยสำคัญทางสถิติ เหตุผลหลักที่ทำให้อัตราเงินเฟ้อด้านอาหารสูงขึ้นในบราซิลคือ: i) ประเทศนี้ไม่ได้ใช้ประโยชน์จากการตกต่ำของน้ำมันดิบระหว่างประเทศเพื่อให้ส่วนลดที่รุนแรงมากขึ้นในราคาพลังงานในประเทศ ; ii) ความชะงักงันของการเติบโตของการผลิตสำหรับอาหารหลักบางชนิด ; iii) การส่งผ่านสูงจากดัชนีราคาสินค้าเกษตรไปยังดัชนีราคาผู้บริโภค ; และ iv) การลดค่าสกุลเงินจำนวนมาก.
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2025-01-02
Issued: 2025-01-02
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2022.39
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6384055029.pdf 5.62 MB
ใช้เวลา
0.029934 วินาที

Lilian Cordeiro Prates
Title Contributor Type
Food inflation during the Covid-19 pandemic. A comparison between Brazilian and Thai food inflation during the years 2020 and 2021.
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Lilian Cordeiro Prates
Nipit Wongpunya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nipit Wongpunya
Title Creator Type and Date Create
The impact of public debt on economic growth: evidence from Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Kanpimon Chaisaard
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between growth rate and outward foreign dierct investment of Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Chonlakorn Kliakaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer perception and purchasing decisions toward environmental and animal friendly products : empirical analysis in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Paphawee Rojkiratikarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The determinants of unemployment rate: the case of Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Wasamon Posrie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of exchange rate, exchange rate volatility, and stock market return on foreign direct investment
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Nipit Wongpunya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing strategy analysis of Thailands tourism during covid-19 pandemic: a case study on Phuket Sandbox
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Michela Pia Di Cecco Dortona
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of Marketing Mix Factors and Brand Equity Factors on Huawei Brands Consumer Purchasing Decision Process in Bangkok
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Pakapol Uksornsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing analysis of China Eastern under the impact of Covid-19 how can CEA remain sustainable in the next decade?
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Ziyu Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of oil price on Thailands SET Index : quantile regression case study
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Jutinan Ruangopas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategic marketing analysis : a case study of Spotify
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Thanawat Chatsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of intercontinental Phuket resort’s crisis management strategies in response to COVID-19.
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Pimchon Chotikiat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Food inflation during the Covid-19 pandemic. A comparison between Brazilian and Thai food inflation during the years 2020 and 2021.
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya
Lilian Cordeiro Prates
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factor influencing customer satisfaction during crisis : a case of Netflix in Croatia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nipit Wongpunya;Rapeeporn Rungsithong
Nikolina Paut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,199
รวม 4,203 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 227,033 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,651 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 490 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 82 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 229,310 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212