แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The impact of Oppo's brand equity on purchasing intentions of Thai consumers
การศึกษาปัจจัยด้านคุณค่าของตราสินค้า OPPO ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคชาวไทย

LCSH: Brand name products
LCSH: Consumers -- Thailand
LCSH: Willingness to pay
Abstract: Among the objective of this research are to study the brand equity and purchase intention of Oppo consumers and the relationship between brand equity and the purchase intention of Oppo consumers. The total number of participants in this study is two hundred and forty-two Thai consumers aged 18-45, who were required to complete the online questionnaire. The result portraited that, in general, Thai consumers’ perception toward the Oppo brand’s equity is positive with an average mean value (M = 3.25). There are four detentions under brand equity, esteem received the highest mean score (M = 3.4), and differentiation received the lowest score (M = 3.16). Meanwhile, the participants had a positive purchase intention toward the Oppo brand and were likely to purchase the smartphone from the brand Oppo with a mean value (M = 3.2). Regarding the correlation between brand equity and purchase intention, the result indicated that brand equity is positively related the purchase intention (r = 0.8). Furthermore, based on the result from one-way ANOVA compared the consumer’s purchase intention on Oppo smartphones with different brand preferences, age groups, and education levels. The significant level is all less than 0.05 (p < 0.05), which indicates that the Thai consumer’s purchase intentions on Oppo with different demographic backgrounds differ.
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณค่าของตราสินค้า และความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้บริโภค Oppo และความสัมพันธ์ระหว่างคุณค่าของตราสินค้ากับความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้บริโภค Oppo จำนวนผู้ตอบแบบสอบถามทั้งหมดในการศึกษานี้คือผู้บริโภคชาวไทยอายุระหว่าง 18-45 ปีจำนวน 242 คน ผ่านการตอบแบบสอบถามออนไลน์ ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าโดยทั่วไปแล้วการรับรู้ของผู้บริโภคชาวไทยที่มีต่อแบรนด์ Oppo มีความสัมพันธ์กันในเชิงบวกโดยมีค่าเฉลี่ย (M = 3.25) คุณค่าของตราสินค้านั้นมีองคประกอบ 4 อยางด้วยกัน การภาคดีต่อตราสินค้าได้คะแนนเฉลี่ยสูงสุด (M = 3.4) และความแตกต่างของตราสินค้าได้คะแนนเฉลี่ยต่ำสุด (M = 3.16) ในขณะเดียวกัน ความตั้งใจซื้อของผู้ตอบแบบสอบถามที่มีต่อแบรนด์ Oppo มีความสัมพันธ์กันในเชิงบวก และมีแนวโน้มจะซื้อสมาร์ทโฟนจากแบรนด์ Oppo ด้วยค่าเฉลี่ย (M = 3.2) ส่วนความสัมพันธ์ระหว่างคุณค่าของตราสินค้าและความตั้งใจซื้อ ผลการศึกษาส่วนของตราสินค้ามีความสัมพันธ์เชิงบวกกับความตั้งใจในการซื้อ (r = 0.8) นอกจากนี้ การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (one-way ANOVA) ใช้สำหรับการเปรียบเทียบความตั้งใจในการซื้อของผู้บริโภคบนสมาร์ทโฟน Oppo กับความชอบของแบรนด์ กลุ่มอายุ และระดับการศึกษาที่แตกต่างกัน ผลการวิเคราห์แสดงให้เห็นว่า ระดับนัยสำคัญทั้งหมดน้อยกว่า 0.05 (p < 0.05) ซึ่งบ่งชี้ว่า ผู้บริโภคชาวไทยที่มีภูมิหลังไม่เหมือนกันและมีความตั้งใจซื้อ Oppo แตกต่างกัน
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2022
Modified: 2024-12-14
Issued: 2024-12-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6488025828[1].pdf 1.67 MB
ใช้เวลา
0.025601 วินาที

Xiaoyuhui Yang
Title Contributor Type
The impact of Oppo's brand equity on purchasing intentions of Thai consumers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Xiaoyuhui Yang
Pavel Slutsky
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pavel Slutsky
Title Creator Type and Date Create
The relationship of emotional language on viewer shares within online news platforms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pavel Slutsky
Sutthichart Denpruektham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thais attitude towards product placement in gaming streamers on Youtube
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pavel Slutsky
Jiraphat Jirappapa
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of Samsung smartphone social media advertising on Thai consumers attitude and purchase intention
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pavel Slutsky
Seint Sandi Tun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Chinese media narrative of Thailand as a tourist destination after the legalization of cannabis (for medical purposes or health concerns)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pavel Slutsky
Shuang Deng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of Oppo's brand equity on purchasing intentions of Thai consumers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pavel Slutsky
Xiaoyuhui Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,358
รวม 3,359 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 184,504 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,229 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 185,749 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33