แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Chinese media narrative of Thailand as a tourist destination after the legalization of cannabis (for medical purposes or health concerns)
การบรรยายของสื่อจีนในแง่การนำเสนอเรื่องราวเกี่ยวกับประเทศไทยในฐานะประเทศท่องเที่ยวหลังจากการปลดล็อกกัญชาให้ถูกกฎหมาย(เพื่อวัตถุประสงค์ทางการแพทย์หรือปัญหาด้านสุขภาพ)

LCSH: Mass media and publicity -- China
LCSH: Cannabis -- Thailand
Abstract: Thailand, a world-renowned tourist destination, officially decriminalized cannabis (for medical purposes or health concerns) in June 2022. This policy has aroused widespread international attention and discussion. This study aims to analyze Chinese media narratives on the legalization of cannabis in Thailand and Chinese netizens' attitudes toward this policy. The research uses content analysis to analyze posts of 4 Chinese social media accounts related to Thailand (3 Mainland China, and 1 Thai-Taiwan). Posts about Thailand’s legalization of cannabis on Chinese social media Weibo from Jan 2022 - Oct 2022 are collected. Chinese media mostly adopted a neutral attitude when narrating the legalization of cannabis in Thailand, and did not reduce the number of posts that took Thailand as a travel destination after the legalization of cannabis in Thailand. However, Chinese netizens have always held strong opposition to this policy and expressed their unwillingness to travel to Thailand again. But whether Chinese media narratives on the legalization of cannabis in Thailand can change Chinese people's perception of cannabis and their intention to travel to Thailand still needs to be evaluated.
Abstract: ประเทศไทยซึ่งเป็นสถานที่ท่องเที่ยวที่มีชื่อเสียงระดับโลก ปลดล็อกกัญชาให้ถูกกฎหมายอย่างเป็นทางการ (เพื่อวัตถุประสงค์ทางการแพทย์หรือปัญหาด้านสุขภาพ) ในเดือนมิถุนายน พ.ศ. 2565 นโยบายนี้ได้กระตุ้นความสนใจและการอภิปรายในระดับนานาชาติอย่างกว้างขวาง การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์เรื่องเล่าของสื่อจีนเกี่ยวกับการปลดล็อกกัญชาให้ถูกกฎหมายในประเทศไทยและทัศนคติของชาวเน็ตจีนที่มีต่อนโยบายนี้ การวิจัยใช้วิธีวิเคราะห์เนื้อหาเพื่อวิเคราะห์โพสต์ของบัญชีโซเชียลมีเดียของจีน 4 บัญชีที่เกี่ยวข้องกับประเทศไทย ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าสื่อจีนส่วนใหญ่ใช้ทัศนคติที่เป็นกลางในการเล่าเรื่องการปลดล็อกกัญชาให้ถูกกฎหมายในประเทศไทย และไม่ได้ลดจำนวนโพสต์ที่นำเสนอเรื่องราวเกี่ยวกับประเทศไทยในฐานะประเทศท่องเที่ยวหลังจากการปลดล็อกกัญชาให้ถูกกฎหมาย แต่ชาวเน็ตจีนคัดค้านนโยบายนี้อย่างรุนแรงมาโดยตลอด และแสดงความไม่เต็มใจที่จะเดินทางมาประเทศไทยอีก แต่เรื่องเล่าของสื่อจีนเกี่ยวกับการทำให้กัญชาถูกกฎหมายในประเทศไทยสามารถเปลี่ยนการรับรู้ของชาวจีนเกี่ยวกับกัญชาได้จริงหรือไม่ และความตั้งใจที่จะเดินทางมายังประเทศไทย ยังคงต้องได้รับการประเมิน
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2022
Modified: 2024-12-13
Issued: 2024-12-13
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6488013228[1].pdf 2.32 MB
ใช้เวลา
0.030966 วินาที

Shuang Deng
Title Contributor Type
The Chinese media narrative of Thailand as a tourist destination after the legalization of cannabis (for medical purposes or health concerns)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Shuang Deng
Pavel Slutsky
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pavel Slutsky
Title Creator Type and Date Create
The relationship of emotional language on viewer shares within online news platforms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pavel Slutsky
Sutthichart Denpruektham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thais attitude towards product placement in gaming streamers on Youtube
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pavel Slutsky
Jiraphat Jirappapa
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of Samsung smartphone social media advertising on Thai consumers attitude and purchase intention
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pavel Slutsky
Seint Sandi Tun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Chinese media narrative of Thailand as a tourist destination after the legalization of cannabis (for medical purposes or health concerns)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pavel Slutsky
Shuang Deng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of Oppo's brand equity on purchasing intentions of Thai consumers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pavel Slutsky
Xiaoyuhui Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,903
รวม 4,914 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 246,526 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,247 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 57 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 19 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 247,862 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33