แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

AI-powered enhancement of English writing skills in master s degree students

keyword: Artificial intelligence
; AI tools
; Academic writing
; Content generation
; Paraphrasing
Abstract: The remarkable progress of artificial intelligence (AI) has resulted in notable transformations in educational processes, specifically in the enhancement of students' academic writing abilities. This study examines the influence of artificial intelligence (AI) tools on the proficiency of master's degree students in English writing. The main objective is to examine the benefits and challenges associated with utilizing artificial intelligence (AI) tools in academic writing, as well as to comprehend students' viewpoints on AI tools for generating content and paraphrasing. The study involved 61 master's degree students from various academic disciplines, namely Business Management, Career English for International Communication, Development Planning Management and Innovation, Engineering, English Language Teaching, Gender Studies, Global Studies, and Law. A mixed-methods approach was employed, combining quantitative data obtained from a structured questionnaire and qualitative insights gathered from an open-ended survey. The quantitative findings demonstrated that AI tools have significant beneficial effects on writing speed, organization, creativity, and grammatical accuracy. Additionally, these tools received high mean scores in terms of user-friendliness and vocabulary enhancement. The qualitative analysis uncovered that student value AI tools for their practicality in managing citations, generating ideas, and delivering immediate feedback. However, certain difficulties such as the lack of acceptability in certain contexts, worries about privacy, and the possibility of excessive reliance were also emphasized.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2024
Modified: 2024-12-04
Issued: 2024-12-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 15916Phoo.pdf 1001.66 KB2 2025-09-27 12:55:20
ใช้เวลา
0.018672 วินาที

Phoo, Hnin Ei
Title Contributor Type
AI-powered enhancement of English writing skills in master s degree students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Phoo, Hnin Ei
Preechaya Mongkolhutthi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Preechaya Mongkolhutthi
Title Creator Type and Date Create
Thai secondary students opinions towards the characteristics and classroom management of native and non-native English-speaking teachers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Chakkapun Wangwiwattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of figurative language in advertisements from wellness tourism magazines
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Preeyaporn Seesaikam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using quizlet in vocabulary learning: experiences from Thai high school students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Nipathorn Sangtuptim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Adult learners' attitudes towards Skype mediated EFL class
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Wasaya Boonpairote
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting student choice to study English at private tutoring school : a case of a particular group of Thai upper-secondary school students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Chan, Chris
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of the translation quality and translation strategies used in the menus translated into English in the online food delivery service in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Kritsada Buranatrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs and challenges in professional development : a case of novice ELF teachers in Kalasin Province
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Jutanat Teepaddee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online learning readiness and challenges of EFL learners amidst the pandemic : a case of an undergraduate critical writing course
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Wiyawan Madsathan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online learning readiness and challenges of EFL learners amidst the pandemic : a case of an undergraduate critical reading course
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Suthida Ngoenyuang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of the translation strategies used in translating Thai food menus of the Michelin Guidebook 2021
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Phimlapat Thaweewattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A grammatical and sequential analysis on the code-switching behaviours of Thai multilinguals while gaming
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Achiraya Umpornpun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring online EFL instructors' perspectives on the impact of AI assessment tools on learner-to-instructor interaction in virtual classes
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Thinnaphat Kamnoedphruek
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of the translation strategies used in menu items translated into English from Thai restaurants operating in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Khochanipa Suwanthes
วิทยานิพนธ์/Thesis
Trends in English language teaching research among Thai scholars : a bibliometric study of Thai researchers' Scopus-indexed publications from 2010 to 2024
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Patcharapan Suwanmanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Identifying professional development needs of in-service primary school EFL teachers without an English major in Northeastern Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Jarawee Weerathong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of co-teaching practices among Thai and foreign primary school teachers teaching in a particular intensive English program
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Chakarin Sukkasem
วิทยานิพนธ์/Thesis
AI-powered enhancement of English writing skills in master s degree students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Preechaya Mongkolhutthi
Phoo, Hnin Ei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,917
รวม 1,923 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 241,976 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 302 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 263 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 111 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 32 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 242,706 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124