แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Enhancing physical chemistry education : Active learning strategies, student engagement, and assessment alignment for successful learning outcomes

Organization : Kasetsart University. Faculty of Science at Sriracha
Email : wissawat.s@ku.th
LCSH: Chemistry, Physical and theoretical -- Study and teaching (Higher)
LCSH: Active learning
LCSH: Learning strategies
Abstract: Teaching physical chemistry in line with curriculum learning outcomes involves utilizing active learning techniques such as Think-Pair-Share, collaborative learning, games, and video analysis. Students actively participate by creating tests, taking notes, and utilizing technology for learning through models and data analysis with Excel. This approach enhances the overall learning experience, promotes informationseeking, and encourages opinion expression. Results from these activities indicate improved understanding of physical chemistry principles among students. They exhibit a more assertive attitude, engaging in increased opinion exchange and demonstrating greater determination in presentations. Evaluation results, including exam scores, work pieces, and presentations, are consolidated into a score scale aligned with the program learning outcomes (PLO) of the curriculum, providing a clear reflection of each student's characteristics. This teaching information informs the organization of future teaching activities, ensuring alignment with curriculum goals and facilitating continuous improvement. The aim is to guarantee that students successfully achieve the curriculum's learning objectives
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2024
Modified: 2024-11-28
Issued: 2024-11-28
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : In Kasetsart University. Faculty of Science. The Pure and Applied Chemistry International Conference 2024 (PACCON 2024) (pp.259-263). Bangkok : Kasetsart University, 2024
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 PACCON 2024pp.259-263.pdf 467.19 KB3 2025-10-26 15:30:25
ใช้เวลา
0.01737 วินาที

Wissawat Sakulsaknimitr
Title Contributor Type
Enhancing physical chemistry education : Active learning strategies, student engagement, and assessment alignment for successful learning outcomes
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Wissawat Sakulsaknimitr

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,715
รวม 1,723 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 338,124 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 378 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 308 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 123 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 73 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 37 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 339,062 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46