แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effect of customer perceived value on online purchasing intention of agriculture products in the southern part of Thailand

LCSH: Produce trade -- Thailand (southern)
LCSH: Online social networks
LCSH: Consumer satisfaction
Abstract: The objective of this study is to effect of customer perceived value which includes functional value, emotional value, social value, economic value, and image value on online purchase intention of agriculture products in the southern part of Thailand. This conducted a study on two important concerns no one had ever had with agriculture products and online purchase intention before. This research relies on a quantitative approach by designing questionnaires to survey opinions using online and offline surveys of people to identify the effect of customer perceived value on online purchase intention of agricultural products in the southern part of Thailand. The questionnaire is based on a review of relevant ideas and previous research. The Cronbach’s Alpha Coefficient of the total questionnaire test set is 0.960. The distribution of questionnaires by using two platforms such as online social commerce (i.e., Facebook, Google, and LINE) applications and going to markets and shopping malls which had in the southern regions of Thailand. This study used SPSS software version 29 to do the reliability analysis to investigate the relationship among the selected variables. All of the relationships between customer perceived value (functional value, emotional value, social value, economic value, and image value) have positive correlations with online purchase intention. In conclusion, the result of this study meets the objectives of this study. Agricultural products can maintain the quality of products to attract more customers from online purchase intention. It had several more chances to sell fresh and trustworthy agriculture products online to create social networks with attractive promotions and campaigns. It can easily manage the only purchasing system and maintenance for agricultural products based on this research. It had aware sure that on-time delivery, agriculture packaging and amount, product available timing for agriculture products. In conclusion, online purchase intention can be influenced by many factors functional value, emotional value, social value, economic value, and image value) in southern parts of Thailand. This study applied a quantitative study that gathered information by questionnaire survey. This study revealed that the customer perceived value (functional value, emotional value, social value, economic value, and image) is affected by online purchase intention in southern parts of Thailand. It can able to considered for future research the other products from southern parts of Thailand for online purchase intention, the agriculture products from other provinces from Thailand, and another online purchasing system to emphasize improving customer perceived value in the southern part of Thailand
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. Central Library
Address: BANGKOK
Email: Lifelong@kmitl.ac.th
Role: Thesis Advisor
Email : vasu.ke@kmitl.ac.th
Created: 2023
Modified: 2024-11-16
Issued: 2024-11-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Chitsanupong Chaiyo.pdf 731.25 KB
ใช้เวลา
0.028657 วินาที

Chitsanupong Chaiyo
Title Contributor Type
The effect of customer perceived value on online purchasing intention of agriculture products in the southern part of Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Chitsanupong Chaiyo
Vasu Keerativutisest
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vasu Keerativutisest
Title Creator Type and Date Create
The effect of customer perceived value on online purchasing intention of agriculture products in the southern part of Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Chitsanupong Chaiyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting employee loyalty among engineering employees in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Pitchsinee Shotsuwapathkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting purchase intention on online platform of high school student in Bangkok
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Thanaphat Permpornsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimizing Employee Satisfaction for Sustainable Growth: Insights from the Bangkok Banking Sector
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Anantaya Chinwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Actors affecting customer satisfaction : A case study of coffee and beverage shops in King Mongkut s Institute of Technology Ladkrabang
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Suphannachada Tongcha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring the impact of perceived value dimensions on repeat purchase intention: A study of processed chicken products in Central Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Thanawut Mewuttisom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing employee motivation, A study of the Ministry of Foreign Affairs in Myanmar
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Vasu Keerativutisest
Htet Aung Kyaw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,292
รวม 2,293 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 32,044 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
รวม 32,056 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33