แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Thai and non-Thai English language instructors' beliefs and attitudes towards the use of peer feedback activities in English oral presentations
รายงานการวิจัยความเชื่อและทัศนคติของครูไทยและครูต่างชาติที่มีต่อการใช้ข้อมูลป้อนกลับโดยเพื่อนในการนำเสนอผลงานเป็นภาษาอังกฤษ

Organization : Faculty of Applied Arts. Department of Languages
Email : rwanchid@hotmail.com

Organization : Faculty of Applied Arts. Department of Languages
Email : valaikorn.c@arts.kmutnb.ac.th
keyword: Peer Feedback.
LCSH: Teachers -- Thailand -- Attitudes.
Classification :.LCCS: LB2333.2
LCSH: Teachers, Foreign -- Attitudes.
LCSH: Teachers -- Self-rating of.
LCSH: English language -- Study and teaching.
LCSH: Learning behavior.
Abstract: The purposes of this research were 1) to investigate Thai and non-Thai teachers' beliefs and attitudes towards the use of peer assessment; 2) compare the beliefs and attitudes towards the use of peer assessment of Thai and non-Thai teachers; and 3) explore possible reasons affecting the Thai and non-Thai teachers' beliefs and attitudes towards the use of peer assessment in their real classroom practices. The study was conducted with 5 Thai and 5 foreign instructors and 250 Thai students. Questionnaire and interview were used to collect the data. The descriptive statistics and content analysis were used to analyze the data. The results revealed that teachers' beliefs, experiences, and cultures possibly influence the teachers' preferences toward the use of peer feedback in the presentation course. Pedagogical implications for EFL oral presentation instruction were also provided.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความเชื่อและทัศนคติของครูไทยและครูชาวต่างประเทศที่มีต่อการประเมินโดยการใช้ข้อมูลป้อนจากเพื่อน 2) เปรียบเทียบความแตกต่างด้านความเชื่อและทัศนคติของครูไทยและครูขาวต่างประเทศที่มีต่อการประเมินโดยการใช้ข้อมูลป้อนจากเพื่อน 3) ศึกษาเหตุผลที่เป็นทำให้เกิดความความเชื่อและทัศนคติที่แตกต่างของครูไทยและครูชาวต่างประเทศที่มีต่อการประเมินโดยการใช้ข้อมูลป้อนจากเพื่อนโดยการศึกษาครั้งนี้ได้ทำการศึกษากับครูผู้สอนชาวไทยจำนวน 5 คน ผู้สอนชาวต่างประเทศ 5 คน โดยใช้แบบสอบถามและการสัมภาษณ์ในการเก็บข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนาและการวิเคราะห์เนื้อหามีการนำแบบสอบถามการสัมภาษณ์ การสังเกตการณ์มาใช้เพื่อให้ได้ข้อมูลเชิงลึกมากขึ้น ผลการวิจัยพบว่าความเชื่อของครูผู้สอนประสบการณ์ และวัฒนธรรม อาจมีอิทธิพลต่อความชอบของการใช้ข้อมูล ป้อนกลับโดยเพื่อนในการนำเสนอผลงานเป็นภาษาอังกฤษ โดยมีการเสนอแนะการนำผลที่ได้จากการวิจัยไปใช้ในการเรียนการสอนการการนำเสนอผลงานเป็นภาษาต่างประเทศอีกด้วย
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: funding agency
Created: 2019
Modified: 2567-11-06
Issued: 2024-11-06
งานวิจัย/Research report
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B17669546.pdf 624.39 KB
ใช้เวลา
0.032891 วินาที

Raveewan Wanchid
Title Contributor Type
Attitudes toward speaking English at work : a case study of the employees of OMG Metal (Thailand) Co., Ltd.
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid
Suphat Sukamolson
Suwannee Panproegsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing effective online peer feedback activities in the EFL writing class
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid.

บทความ/Article
The development of an English course based on the integration of project-based learning approach and blended learning module for enhancing English communication skills at workplace for the ASEAN community of Thai undergraduate engineering students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid
King Mongkut\'s University of Technology North Bangkok
งานวิจัย/Research report
Thai and non-Thai English language instructors' beliefs and attitudes towards the use of peer feedback activities in English oral presentations
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid;Valaikorn Charoensuk
Grant Source From faculty of Applied Arts of Thailand and King Mongkut\'s University of Technology North Bangkok 2019.
งานวิจัย/Research report
Valaikorn Charoensuk
Title Contributor Type
Thai and non-Thai English language instructors' beliefs and attitudes towards the use of peer feedback activities in English oral presentations
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Raveewan Wanchid;Valaikorn Charoensuk
Grant Source From faculty of Applied Arts of Thailand and King Mongkut\'s University of Technology North Bangkok 2019.
งานวิจัย/Research report
Grant Source From faculty of Applied Arts of Thailand and King Mongkut's University of Technology North Bangkok 2019.
Title Creator Type and Date Create
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 15
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,464
รวม 3,479 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 254,891 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,030 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 960 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 127 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 72 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 16 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 15 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 9 ครั้ง
รวม 257,120 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101