แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Developing ability to problem solving about Kirchoff's law by blended learning model using problem-based learning and peer-assisted learning technique for 1st year higher vocational certificate

Organization : King Mongkut's University of Technology Thonburi
Email : panuwit423@gmail.com

Organization : King Mongkut's University of Technology Thonburi
LCSH: Problem solving
LCSH: Blended learning
LCSH: Problem-based learning
LCSH: Peer teaching
Abstract: The purposes of this study were (1) To design and study the quality of integrated teaching and learning using problem-based and thinking partner techniques. To promote problem-solving ability (2) To measure the problem-solving ability of the sample group after learning with integrated teaching using problem-based and thinking partner techniques (3) To compare Academic achievement on Kirchoff’s law of the sample between before and after class (4) To study student satisfaction with integrated teaching and learning activities using problem-based and thinking partner techniques. Conducting research by collecting data from 1st year Higher Vocational Certificate students at Phichai Vocational College Who were enrolled in the course Electrical Circuits 1 in semester 1 at academic year 2023. The tools used in the research were 1) A lesson plan for the Electrical Circuits 1 course on Kirchoff’s law 2) Activities to practice problem solving ability 3) Academic achievement exercises 4) Experimental worksheets 5) Satisfaction measurement forms Statistics used include percentage, mean, and standard deviation. and t-test (t-test). The research results include: (1) Integrated teaching and learning activities using problem-based and thinking partner techniques it promoted the ability to solve problems The quality is at a very good level. (2) Integrated teaching and learning activities using problem-based and thinking partner techniques. It promoted the ability to solve problems 85.2%. Students had problemsolving skills at a better level. (3) Integrated teaching and learning activities using problem-based and thinking partner techniques had significantly higher achievement scores than before studying at the 0.05 level and (4) Students are satisfied with the blended teaching and learning activities using problem-based learning and thinking partner techniques at a high level
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2024
Modified: 2024-10-21
Issued: 2024-10-21
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : In King Mongkut's University of Technology Thonburi. Faculty of Industrial Education and Technology. The 7th International Conference on Learning Innovation in Science and Technology (ICLIST & NCLIST 2024) (pp.124-131). Bangkok : King Mongkut's University of Technology Thonburi
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ICLIST & NCLIST 2024pp.124-131.pdf 408.37 KB3 2025-02-01 13:41:19
ใช้เวลา
0.03481 วินาที

Phanuwit Kongpoon
Title Contributor Type
Developing ability to problem solving about Kirchoff's law by blended learning model using problem-based learning and peer-assisted learning technique for 1st year higher vocational certificate
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phanuwit Kongpoon;Tanapon Tomrongkunannun

บทความ/Article
Tanapon Tomrongkunannun
Title Contributor Type
Developing ability to problem solving about Kirchoff's law by blended learning model using problem-based learning and peer-assisted learning technique for 1st year higher vocational certificate
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phanuwit Kongpoon;Tanapon Tomrongkunannun

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 74
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9,393
รวม 9,467 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 184,701 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 363 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 242 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 13 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 185,333 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104