แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An analysis of cultural contents represented in reading sections of EFL textbooks: a case study of Access 3 and New world 3
การวิเคราะห์เนื้อหาทางวัฒนธรรมในส่วนการอ่านแบบเรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ: กรณีศึกษา Access 3 และ New world 3

LCSH: English language -- Study and teaching (Secondary)
Classification :.LCCS: PE
LCSH: English language -- Reading (Secondary)
Abstract: The purposes of this study were to investigate the categories and aspects of cultures represented in reading sections of Access 3 and New World 3 textbooks used by grade 9 students and to compare which textbook’s contents better promote students’ intercultural awareness. This study analyzed data using qualitative research methods. Qualitative information focused on the relative details of cultural content and information. The cultural content from reading sections was analyzed and categorized according to types of culture. The frequency and percentage of cultural categories -source, target, and international cultures - and cultural aspects (big C and small c domains) were used to compare the cultural contents promoting intercultural awareness in the two EFL textbooks. The results of the study found both textbooks paid a great deal of attention to the target and international cultures while the source culture was least represented. In addition, both of the two EFL textbooks represented the large portion of Big C culture with a history/ geography theme found to be most common. On the other hand, both textbooks neglected small c cultures. In terms of cultural awareness, the “New World 3” textbook presented well-balanced categories of culture and emphasized the source culture, which may help foster students’ intercultural awareness.
Ubon Ratchathani University. The Office of Academic Resources
Address: UBON RATCHATHANI
Email: library@ubu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2020
Modified: 2567-09-26
Issued: 2024-09-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: PE T367 2020
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Ubon Ratchathani University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Thanyaphon Sasomphonsawat.pdf 3.05 MB
ใช้เวลา
0.021712 วินาที

Thanyaphon Sasomphonsawat
Title Contributor Type
An analysis of cultural contents represented in reading sections of EFL textbooks: a case study of Access 3 and New world 3
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Thanyaphon Sasomphonsawat
Wachiraporn Kijpoonphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wachiraporn Kijpoonphol
Title Creator Type and Date Create
The comparison of using SQ4R and applied SQ4R to promote English reading comprehension of grade 9 students at Kanthararom school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Sommai Poontha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The comparison of reading texts in team up in english 1-3 and grade 9 english o-net examinations
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Pornpimon Tangsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The comparison of using murdoch integrated approach (MIA) and normal approach (na) in reading comprehension for grade 8 studennts in Patummaswittaya school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Sakuna Yuangthonng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A critical analysis of intercultural representation in EFL textbooks
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Songwut Bhattarachaiyakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teaching english collocations to enghance Thai students' speaking ability
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Sukontip Yongkong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of applying quizizz games as a practice to promote English phrasal verbs learning
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Pannida Pimsorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of cultural contents represented in reading sections of EFL textbooks: a case study of Access 3 and New world 3
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Thanyaphon Sasomphonsawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of the effect of the two phonics instructional programs on students' english reading ability
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Ratchadamas Chaiyathip
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of gender refresentations in grade 6 English textbooks
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Natti Vardvichairood
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of grade 9 students' opinions about their English texebook
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Poramin Fraikrathoke
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of authentic reading materials and simplified reading materials to teach English reading in grade 8 students
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Phatsara Reanthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of brain-based learning on improving Thai EFL grade 4 students English speaking ability
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Nattinin Phompan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using synthetic and analytic phonics on young Thai students English pronunciation
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Sirichat Panyabaramee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Improving grade 3 students reading skills through interactive approach: a case study at Ban Nong Dum school, Ubon Ratchathani province
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Thanapa Phaprajong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using lexical approach to improve grade 6 students vocabulary knowledge
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Napajaree Thamwiset
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use authentic reading materials and simplified reading materials to teach English reading in grade 8 students
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Wasoonthra Panthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,618
รวม 2,620 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 14,484 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 1 ครั้ง
รวม 14,493 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46