แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Study influence of honeycomb foam filled structural parameters on impact responses using reduced order modelling

keyword: Expanded polystyrene.
LCSH: Finite element method.
; Honeycomb foam.
LCSH: Honeycomb structures.
; Reduced order models.
LCSH: Electric vehicles -- Batteries.
Abstract: The honeycomb structure filled with Expanded Polystyrene (EPS) foam presents a promising choice for electric vehicle battery enclosure design due to its lightweight and superior energy absorption capability. However, a comprehensive understanding of the mechanical behavior of both the honeycomb and EPS foam under impact load is essential. This study aims to investigate the influence of honeycomb structural parameters and the volume fraction of foam-filled on crashworthiness performance. A combined finite element simulations and machine learning approach was proposed to develop a so called reduced ordered model (ROM). The predictive capability of the ROM was reasonably accurate, with only a small discrepancy when compared with the corresponding finite element simulation result. However, the prediction capabilities of this ROM are limited to EPS foam with a density of 40 kg/m3 and the symmetrical arrangement of foam within the honeycomb structure. The validated ROM was used to predict the initial peak force, mean force, initial peak acceleration, and specific energy absorption (SEA) based on various input values of cell size, foil thickness, and volume fraction of foam for parametric study and optimization. The results indicate that the initial peak force, mean force, and initial peak acceleration increase with increasing cell size, foil thickness, and volume fraction of foam. In cases where the honeycomb has a small cell size or thin foil thickness, the volume fraction of foam has minimal impact on the initial peak force. Additionally, the mean force shows a minor correlation with the cell size and volume fraction of foam when the foil thickness is thin. On the other hand, the SEA decreases with increasing cell size, foil thickness, and volume fraction of foam. The SEA displays a slight correlation with thickness, but it demonstrates a significant dependency on the cell size and volume fraction of foam. Furthermore, the predicted results generated from the ROM were analyzed using the Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution to propose the optimal configuration of the honeycomb foam-filled structure suitable for use in battery enclosures. Considering the crashworthiness aspect in vehicles, the analysis suggested a cell size of 5 mm, a foil thickness of 0.1 mm, and a volume fraction of foam of 50%. This configuration demonstrated high crush force efficiency, high Specific Energy Absorption (SEA), high strength, and low peak acceleration.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: thesis advisor.
Email : julaluk.c@tggs.kmutnb.ac.th
Role: thesis advisor.
Created: 2022
Modified: 2567-09-18
Issued: 2024-09-18
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B17659188.pdf 4.17 MB
ใช้เวลา
0.024574 วินาที

Kamonchanok Hirunwat
Title Contributor Type
Study influence of honeycomb foam filled structural parameters on impact responses using reduced order modelling
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Kamonchanok Hirunwat
Julaluk Carmai
Anchalee Manonukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Julaluk Carmai
Title Creator Type and Date Create
Finite element analysis of a modified bumper structure with aluminium foam for minimization of pedestrain injury
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai
Wachirut Kongsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of pre-collision factors that influence pedestrian injury mechanisms using the finite element virtual human model
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai
Sujeepapha Charoenthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Compatibility based design of truck rear underrun protection device
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saharat Chanthanumataporn;Saiprasit Koetniyom;Julaluk Carmai
Sivadon Pooudom.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of motorcycle accident parameters on kinematics of motorcyclist and child pillion passenger
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Saiprasit Koetniyom
Pongsakorn Karnjanapollert.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of head injury for child pillion passenger in motorcycle-to-car crash
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Saiprasit Koetniyom
Rehman, Atiq Ur.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of aluminum extrusion dies design using finite element analysis
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Surangsee Dechjarern;Julaluk Carmai
Prasert Prachprayoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design of electric vehicle front-end structure for vulnerable road user safety using combined Taguchi-Reduced order modeling approach
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Anchalee Manonukul
Patcharadanai Vichachang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study influence of honeycomb foam filled structural parameters on impact responses using reduced order modelling
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Anchalee Manonukul
Kamonchanok Hirunwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of motorcyclist's thoracic injury mechanism and effectiveness of chest protective gear
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Julaluk Carmai
Pananya Chuadamrong.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Associations between accident parameters and injury responses in motorcycle vehicle collisions using decision trees
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai
Supasit Suerungruang.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parametric study of foam-filled honeycomb structure crushing characteristics
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Anchalee Manonukul
Itsara Rojana.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Improvement of road traffic accident investigation process to develop injury risk function
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Saiprasit Koetniyom
Anyamanee Suksing.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Anchalee Manonukul
Title Creator Type and Date Create
Design of electric vehicle front-end structure for vulnerable road user safety using combined Taguchi-Reduced order modeling approach
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Anchalee Manonukul
Patcharadanai Vichachang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study influence of honeycomb foam filled structural parameters on impact responses using reduced order modelling
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Anchalee Manonukul
Kamonchanok Hirunwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parametric study of foam-filled honeycomb structure crushing characteristics
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Anchalee Manonukul
Itsara Rojana.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6,249
รวม 6,253 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 400,893 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,831 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 218 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 16 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 12 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 403,003 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33