แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Infilence of E-Commerce Marketing Mode on Consumers' Purchase Intention -- Taking the Emphasis Jewelry Brand as an Example
电商营销方式对消费者购买意愿的影响 --- 以艾斐诗珠宝品牌为例

ThaSH: Consumer behavior -- Research
LCSH: Electronic commerce -- Research
Abstract: 本文的研究目的,是探究电商营销方式对用户购买意愿的影响因素。本研究以小红书APP用户中艾斐诗珠宝消费者为研究对象,使用在线发放调查问卷的方式收集数据,研究艾斐诗珠宝品牌的广告和促销手段对消费者购买意愿的影响。问卷总计发出问卷400份,实际有效回收367份,有效回收率为 91.75%。 经研究发现,艾菲诗珠宝品牌商在小红书APP平台中使用的广告和促销手段均对消费者购买意愿产生显著的影响。 最后得出研究建议,电子商务企业在电商平台的营销活动中,应当注重提升品牌知名度,加强与消费者之间的互动,强化意见领袖的作用,重视活动营销和品牌信息的传递。
Abstract: The purpose of this study is to explore the factors that affect the purchase intention of users by e-commerce marketing methods. This study takes EMPHASIS Jewelry consumers among RED APP users as the research object, and uses the online distribution questionnaire to collect data to study the impact of EMPHASIS Jewelry brand's advertising and promotion methods on consumers' purchase intention. A total of 400 questionnaires were sent out, and 367 were actually effectively recovered, with an effective recovery rate of 91.75%. Through research, it is found that the advertising and promotion methods used by EMPHASIS jewelry brand in the RED APP platform have a significant impact on consumers' purchase intention. Finally, the research suggests that e-commerce enterprises should focus on enhancing brand awareness, strengthening interaction with consumers, strengthening the role of opinion leaders, and paying attention to event marketing and brand information transmission in the marketing activities of e-commerce platforms.
Address: BANGKOK
Email: library@dpu.ac.th
Role: Principal Supervisor
Modified: 2567-09-09
Created: 2022
Issued: 2024-09-06
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Jingxuan.Ma.pdf 1.24 MB
ใช้เวลา
-0.754911 วินาที

Jingxuan Ma
Title Contributor Type
The Infilence of E-Commerce Marketing Mode on Consumers\' Purchase Intention -- Taking the Emphasis Jewelry Brand as an Example
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Jingxuan Ma
Daoming Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Daoming Wang
Title Creator Type and Date Create
The Impact of Dynamic Absorptive Capacity on Firms\' Duality Innovation Capability : the Case of Quanchai Power
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Yan Yisong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Live Streaming Platform\'s Business Model : The Case of Douyin Application from Beijing Douyin Information Service Co., Ltd
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Rui Cao
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Empical Study on the Rrlationship Between Job Satisfaction and Turnover Intention of Interns on the Vision of Integration of Industry and Education
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang [Individual Study Advisor]
Chao Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of the Consumption Value of Cultural and Creative Products in the Palace Museum on Consumer Satisfaction [e
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Jianlong Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Infilence of E-Commerce Marketing Mode on Consumers\' Purchase Intention -- Taking the Emphasis Jewelry Brand as an Example
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Jingxuan Ma
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Relationship Between Job Satisfaction And Turnover Intention Of Counselors In Private Colleges Under The Moderation Of Organizational Commitment
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Xu Guo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Relationship Between the New Generation of Employee Relations and Job Satisfaction in the Internet Industry Adjustment of Work Motivation
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Tianjing Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Study on the Influence of Office Physical Environment and Organizational Culture Environment on the Work Efficiency of University Staff
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Xi Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of E-commerce Platform Live Streaming Marketing on Consumer Attitudes
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Xu Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing Factors of Job Satisfaction of Employees in Automobile Industry on Job Performance : Mediating Effect of Emotional Experience
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Zhao Yan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of Inclusive Leadership on Employees Voice Behavior in the Internet of Things Industry : the Mediating Role of Autonomy Motivation
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Ping Guan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on Corporate Liquor Brand Building Based on Emotional Marketing Strategy : A Case Study of Jiang Xiaobai Brand of Chongqing Jiang Xiaobai Liquor Company
มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์
Daoming Wang
Qiuyan Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,247
รวม 4,257 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 235,374 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,241 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 41 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 15 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 7 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 236,682 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33