แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Investigating the stiffness characteristics of waste tire for crash cushion design

LCSH: Cushioning materials
LCSH: Tires -- Recycling
LCSH: Recycling (Waste, etc.)
Abstract: Crash cushions are intended to absorb the vehicle’s kinetic energy to safely bring the vehicle to a stop. A further function of this kind of system is to reduce passenger injuries in the event of an accident. Currently, crash cushions are classified according to their characteristics, material composition, and price. The constraints of crash cushions (i.e., they can only be utilized once) necessitate maintenance after a collision. It is expected that the utilization of used materials to reduce costs requires that they be capable of absorbing multiple impacts, which waste tires have the ability to do at an affordable price. This research aims to study the effect of waste tire properties on the design of crash cushions and to suggest the corresponding arrangement pattern and quantity of waste tires for the appropriate crash cushion system. Wheels with a 15-in diameter or an 18-in diameter are the typical size used in sedans, SUVs, and minitrucks in Thailand. Waste tire stiffness was tested under quasistatic conditions, including load direction, repeatability, tire size, and quantity. After acquiring the properties of the waste tires, a mathematics model for crash cushions was developed by using MATLAB/Simulink. The model can be used to analyze the impact-absorbing parameters of waste tires cushion, such as stiffness, as well as the vehicle mass, velocity, and deformation length of the absorber system. The mathematics model was validated by comparing the results of the experimental sled test. Simulation results indicated that when a passenger car collided with the crash cushion at an impact speed up to 60 km/h, the resulting acceleration of occupant was maintained below 20 g. These findings align with the established standards outlined in NCHRP 350 and EN 1317. This research contributes to the assessment of vehicle crash safety performance and for guiding the future development of affordable safety technology.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: thesis advisor
Email : saharat.c@tggs.kmutnb.ac.th
Created: 2022
Modified: 2567-08-15
Issued: 2024-08-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B17655109.pdf 6.75 MB
ใช้เวลา
0.024369 วินาที

Chinnawut Ngiamngamsri
Title Contributor Type
Investigating the stiffness characteristics of waste tire for crash cushion design
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Chinnawut Ngiamngamsri
Saharat Chanthanumataporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saharat Chanthanumataporn
Title Creator Type and Date Create
Compatibility based design of truck rear underrun protection device
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saharat Chanthanumataporn;Saiprasit Koetniyom;Julaluk Carmai
Sivadon Pooudom.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating the stiffness characteristics of waste tire for crash cushion design
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saharat Chanthanumataporn
Chinnawut Ngiamngamsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Safe overtaking maneuver for autonomous vehicle in case of motorcycle riding on the wrong side of the road
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saharat Chanthanumataporn;Gridsada Phanomchoeng
Pichet Janpla
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,290
รวม 5,290 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 130,895 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,225 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 132,134 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212