แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Presenting global brands with celebrity endorsement through impression management: a case study of 12 brand archetypes

LCSH: Internet marketing
LCSH: Social media
LCSH: Branding (Marketing)
Abstract: This research aims to investigate the relation between 12 brand archetypal presentations and celebrity endorsement. As for bridging elements, they are impression management and storytelling techniques from celebrities. This research applies textual analysis to identify the results qualitatively. Moreover, the selected samples are 12 personal care brands’ endorsing advertisements within the period of 2018 - 2023 and corresponding globally famous or industry - excellent celebrities with more than 1 million fans on social media platforms. Accordingly, results identified that celebrities manage their public impression by enhancing expertise, trustworthiness, and attractiveness. Specifically, the integration between endorsement and lifestyle, archetypal performances and psychologically dimensional performances of celebrities devote to positive image establishment, which simultaneously reflect the archetypal positioning of brands. Lastly, referring to storytelling techniques, apart from traditional narrative structures, first - person narration, third - person narration and absent narrator narration, modern advertising narrative structures also provide effective guidance in analyzing storytelling effects. They are the 4P model with the “promise - picture - proof - push” procedure and Before - After - Bridge (BAB) model. Moreover, by utilizing narrative structures to simplify key messages in advertising, it could arouse resonance in the interactions between celebrities and audiences. Additionally, themes related to storytelling, such as spoken and written words, authentic realism, sensory appeal , and inclusive diversity , play essential roles in reflecting 12 brand archetypes.
Bangkok University. Library and Learning Space
Address: BANGKOK
Email: library@bu.ac.th
Role: Advisor of thesis
Role: Advisor of thesis
Created: 2024
Modified: 2024-08-14
Issued: 2024-08-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Bangkok University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 xiaolin.hu.pdf 5.2 MB
ใช้เวลา
0.023428 วินาที

Xiaolin, Hu
Title Contributor Type
Presenting global brands with celebrity endorsement through impression management: a case study of 12 brand archetypes
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Xiaolin, Hu
Ratanasuda Punnahitanond
Suwannamas Lekngam Wongwilatnurak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ratanasuda Punnahitanond
Title Creator Type and Date Create
Political media messages and their relationships with audience's attitudes toward the former Prime Minister Thaksin Shinawatra
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Ratanasuda Punnahitanond
Benjapa Kaithong
วิทยานิพนธ์/Thesis
การมีส่วนร่วมของประชาชนในการพัฒนาท้องถิ่น : ศึกษาเฉพาะกรณีโครงการของเทศบาลในจังหวัดสมุทรปราการ
มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ
Ratanasuda Punnahitanond
Benjapa Kaithong บุญลือ เพชรบดี
วิทยานิพนธ์/Thesis
Image to story : analysis of film codes in the era of digital cinema
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Boonlert Supadhiloke;Ratanasuda Punnahitanond
Landucci, Dean K.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Farming South Sudan : the portrayal of South Sudan in international news
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Boonlert Supadhiloke;Ratanasuda Punnahitanond
Rajatalo, Kari
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai millennials online political engagement investigating mechanisms behind their motivation
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Ratanasuda Punnahitanond
Poiluang Konsongsaen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Health communication via Line and Thai seniors impacts of content type and message framing on audiences responses
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Ratanasuda Punnahitanond
Opaporn Pasvekin
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analisys of the use of Facebook by the United Nations regional offices in Asia-Pacific for relationship cultivation with constituencies
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Ratanasuda Punnahitanond
De La Rosa, Diego
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influences of parasocial interaction between Mark Wien s travel vlogs and Indonesian viewers on their travel intentions to Thailand
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Ratanasuda Punnahitanond;Suwannee Luckanvanich
Triawan, Edwin Handriano
วิทยานิพนธ์/Thesis
Response strategy to negative electronic word-of-mouth: a case study of Marriott International in China
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin;Ratanasuda Punnahitanond
Zhang, Jiahui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Presenting global brands with celebrity endorsement through impression management: a case study of 12 brand archetypes
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Ratanasuda Punnahitanond;Suwannamas Lekngam Wongwilatnurak
Xiaolin, Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Move Forward Party (MFP) political communication and its effects on voters perceived political ideology, attitude homophily, and the 2023 Thailand general election decision: comparing four Thai generations
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Ratanasuda Punnahitanond;Pacharaporn Kesaprakorn
Salas Supalakwatchana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Suwannamas Lekngam Wongwilatnurak
Title Creator Type and Date Create
Presenting global brands with celebrity endorsement through impression management: a case study of 12 brand archetypes
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Ratanasuda Punnahitanond;Suwannamas Lekngam Wongwilatnurak
Xiaolin, Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,908
รวม 1,910 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 239,865 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 297 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 263 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 109 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 32 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 240,588 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124