แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Influences of moisture on brake pad properties and braking performance

keyword: Dynamic modulus
LCSH: Disc brake
; Friction materials
LCSH: Automobiles -- Brakes
; Friction coefficient
LCSH: Moisture
; Brake pad
LCSH: Adsorption
Abstract: Braking system safety depends on maintaining consistent friction coefficients, but environmental moisture can significantly alter brake pad friction, leading to unpredictable braking. Conventional testing often overlooks the dynamic behavior of friction materials under varied moisture conditions. This thesis addresses this gap by investigating the influence of moisture on copper-free brake pads, focusing on sorption-desorption processes. The study examines the impact of moisture sorption on physical properties such as weight and dynamic modulus across different humidity levels. It identifies three stages of weight gain due to moisture and uses empirical equations to correlate weight gain with exposure time. The interaction between moisture and dynamic modulus reveals that increased moisture uptake leads to higher modulus values. Brake pads act like desiccants, absorbing and desorbing moisture. The results show that moisture desorption is rapid at 130°C. Low-speed (5 km/h @ 0.1 g) and moderate-speed (50 km/h @ 0.25 g) tests were conducted to understand the frictional response under different driving conditions. Low-speed tests showed that initial humidity exposure causes a slight drop in the friction coefficient, which then stabilizes, while prolonged exposure results in a more consistent coefficient. Moderate-speed tests demonstrated that humidity exposure increases the friction coefficient with oscillations. The presence of a friction film and its sensitivity to moisture were identified as crucial factors affecting friction characteristics. Additionally, half-lifetime trends with repeated wear cycles (SAE J2707) simulate the aging process of brake pads. The dynamic modulus also increases by approximately 2% during waiting periods between tests due to moisture sorption, which impacts the friction coefficient. The study established a correlation between dynamic modulus and friction coefficient, showing that decreases in dynamic modulus correspond to increased friction coefficients. The quantified relationships between moisture, dynamic modulus, and friction coefficients provide valuable insights for developing moisture-resistant materials, surface treatments, and innovative designs to mitigate the adverse effects of environmental conditions on braking performance. This research contributes to improving the safety and reliability of braking systems by addressing the critical influence of environmental moisture.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: dissert advisor.
Email : saiprasit.k.ae@tggs-bangkok.org
Role: dissert advisor.
Created: 2023
Modified: 2567-07-16
Issued: 2024-07-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B17645359.pdf 4.7 MB
ใช้เวลา
-0.973516 วินาที

Meechai Sriwiboon
Title Contributor Type
Influences of moisture on brake pad properties and braking performance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Meechai Sriwiboon
Saiprasit Koetniyom
Seong Kwan Rhee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saiprasit Koetniyom
Title Creator Type and Date Create
Prediction of vertical vehicle dynamics using single track suspension model with identified parameters
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Chak Chantalakhana;Saiprasit Koetniyom
Chatchai Chumjun.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of intake valve timing and injection timing in a natural gas dedicated diesel engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Choi Gyeung Ho;Saiprasit Koetniyom
Chedthawut Poompipatpong.
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analytical model of spark ignition engine for performance prediction
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Suthum Patumsawad;Saiprasit Koetniyom
Sitthichok Sitthiracha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Experimental investigation of brake behaviour for double-decker bus
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Songwut Mongkonlerdmanee.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of smart start-riding system (SSRS) for safer motorcycle rider and pillion
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Sthaphorn Wannapor.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of field test procedure to assess the performance of used tire
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Jirawat Dockyaem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Compatibility based design of truck rear underrun protection device
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saharat Chanthanumataporn;Saiprasit Koetniyom;Julaluk Carmai
Sivadon Pooudom.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of motorcycle accident parameters on kinematics of motorcyclist and child pillion passenger
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Saiprasit Koetniyom
Pongsakorn Karnjanapollert.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of public-city bus assessment based on pedestrian injury criterion in Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Supachai Lakkam.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of stiffness and structural damping measurement for rubber engine mount
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Thira Jearsiripongkul
Thanitkit Waruttamaphanitchakul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Basic development of railway brake system
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Akara Sawardsuk.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of head injury for child pillion passenger in motorcycle-to-car crash
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Saiprasit Koetniyom
Rehman, Atiq Ur.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design and development of road load conditions for chassis dynamometer
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Jirapat Jirawattanasomkul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a single-wheel test rig for investigating traction dynamics and traction control of electric vehicles
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Suwat Kuntanapreeda
Apirath Kraithaisri.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of pressure increment in fuel consumption of diesel commonrail system
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Kitibodee Sethanunt.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimization of comfortable ride in vehicle based on modification of rear spring stiffness
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Phethai Prachongpim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementation and design braking force distribution for multi-purpose truck under various load conditions
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Nuttavut Wattanaphun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of CNG and its emissions for large diesel-engine trucks
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Direk Choowichien
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design and analysis of the skid base and enclosure for engine-generator set
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Wutthikrai Buakaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of brake noise on friction materials using single dynamometer and numerical method
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom
Supachai Lakkam.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influences of moisture on brake pad properties and braking performance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Seong Kwan Rhee
Meechai Sriwiboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of motorcyclist's thoracic injury mechanism and effectiveness of chest protective gear
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Julaluk Carmai
Pananya Chuadamrong.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Improvement of road traffic accident investigation process to develop injury risk function
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Julaluk Carmai;Saiprasit Koetniyom
Anyamanee Suksing.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Seong, Kwan Rhee
Title Creator Type and Date Create
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,824
รวม 1,824 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 31,449 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 21 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 31,477 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101