แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of student teams achievement divisions technique to improve vocational English score: A case study of Jinchang secondary vocational school of technology
การใช้เทคนิคการเรียนรู้แบบร่วมมือ (STAD) ของนักเรียนมัธยมศึกษา ตอนต้นเพื่อปรับปรุงคะแนนภาษาอังกฤษอาชีวศึกษา: กรณีศึกษาของ Jinchang Secondary Vocational School of Technology

Address: PathumThani
Organization : Rajamangala university of technology Thanyaburi. Faculty of Technical Education. Learning Technology and Innovation
keyword: รูปแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือ (STAD)
ThaSH: Learning
Classification :.LCCS: LB 1028.5
; การเรียนรู้แบบร่วมมือกัน
ThaSH: Academic achievement
ThaSH: Participatory learning
Abstract: Many secondary school students are inefficient in learning English vocabulary and lack initiative. Cooperative learning has been widely recognized as one of the mainstream modes of international education reform. This study aimed to: 1) explore and compare learning achievement in English vocabulary teaching and 2) examine students' opinions after using The student teams achievement divisions (STAD) teaching technique. The population of this study was 60 students in Jinchang Secondary Vocational School of Technology. The researcher selected two classes by purposive sampling, including 60 students. The student teams achievement divisions (STAD) teaching technique was used in one class and the usual method in another class. Independent t-tests were used for interpretation by comparing the different teaching methods used in the classes. The research results were found that the vocabulary of the student teams achievement divisions (STAD) teaching technique was higher than that of the class taught using regular teaching techniques at a statistical significance level of .05. It was also found that in regard to the learning interest and learning efficiency of the students, using The student teams students preferred achievement divisions (STAD) teaching technique to learn English, students recited words more efficiently, and they had a better English learning atmosphere.
Abstract: นักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้นหลายคนขาดประสิทธิภาพในการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษและขาดความคิดริเริ่ม การเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมได้รับการยอมรับว่าเป็นหนึ่งในรูปแบบกระแสหลักของการปฏิรูปการศึกษาระหว่างประเทศ การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคำศัพท์ภาษาอังกฤษ และ 2) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนหลังจากใช้เทคนิคการสอนแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือ (STAD) ประชากรที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนในโรงเรียนอาชีวศึกษา Jinchang Secondary Vocational School of Technology จำนวน 60 คน ผู้วิจัยใช้การเลือกแบบเจาะจง โดยแบ่งออกเป็น 2 กลุ่ม ได้แก่ กลุ่มทดลองโดยใช้เทคนิคการสอนแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือ (STAD) ส่วนกลุ่มควบคุมใช้วิธีการสอนด้วยวิธีปกติ สถิติที่ใช้เปรียบเทียบวิธีการสอนที่มีความแตกต่างกันระหว่างสองชั้นเรียน ได้แก่ การทดสอบค่า t แบบอิสระ ส่วนความคิดเห็นของนักเรียนใช้วิธีการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพ ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลการจำคำศัพท์ของนักเรียนในชั้นเรียนที่ใช้เทคนิคการสอนแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือ (STAD) สูงกว่าชั้นเรียนที่ใช้วิธีการสอนแบบปกติ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ส่วนความคิดเห็นของนักเรียนจากการสังเกตพฤติกรรมการเรียน พบว่า กลุ่มนักเรียนที่ใช้เทคนิคการสอนแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือ (STAD) มีความสนใจในการเรียนรู้สูงกว่านักเรียนที่ใช้วิธีการสอนแบบปกติ นอกจากนี้ส่งผลให้นักเรียนชอบเรียนภาษาอังกฤษมากขึ้น รวมทั้งนักเรียนสามารถท่องคำศัพท์ได้อย่างมีประสิทธิภาพ โดยภาพรวมบรรยากาศ การเรียนภาษาอังกฤษของกลุ่มที่ใช้เทคนิคการสอนแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือ (STAD) เป็นไปอย่างมีชีวิตชีวา
Address: PATHUM THANI
Email: elibrary@mail.rmutt.ac.th
Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Office of Academic Resource and Information Technology
Role: Faculty advisor
Created: 2567
Modified: 2024-07-04
Issued: 2567-07-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: THE LB 1028.5 .Z46
eng
©copyrights Rajamangala Univetsity of Technology Thanyaburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTT-175908.pdf 4.09 MB8 2025-10-30 21:08:06
ใช้เวลา
0.024266 วินาที

Lijun Zhou
Title Contributor Type
The use of student teams achievement divisions technique to improve vocational English score: A case study of Jinchang secondary vocational school of technology
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Lijun Zhou
Metee Pigultong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Metee Pigultong
Title Creator Type and Date Create
The Needs Assessment of Electronic Media for Teaching and Learning in the 21st Century: A Case Study of Colleges of Education in Ghana
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Metee Pigultong
Frank Ofori
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of meditation music to reduce self-anxiety levels : A case study of the secondary vocational students, Anhui normal university, republic of China
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Metee Pigultong
Changchun Jin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of student teams achievement divisions technique to improve vocational English score: A case study of Jinchang secondary vocational school of technology
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Metee Pigultong
Lijun Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of multimedia for improving English listening comprehension skill for primary 2 (Grade 2) students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Metee Pigultong
Vipin Kumar Sheoran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effectiveness of self-regulated learning via infographics on the topic of traditional chinese artisan\'s tools: a case study of sichuan vocational college of health and rehabilitation, republic of china
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Metee Pigultong
Zeng Ying
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of picture book to enhance learning achievement on the chinese traditional culture course
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Metee Pigultong
Lan Lan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of english songs to enhance learning achievement for students with unequal cognitive
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Metee Pigultong
Deng Xiyin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,377
รวม 5,380 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 285,133 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,678 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 500 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 102 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 30 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 287,473 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212