แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

THE EFFICIENCY OF M-LEARNING MONITORING APPLICATION FOR HOME-SCHOOL INVOLVEMENT AT HIGH SCHOOL, PHNOM PENH, CAMBODIA

keyword: M-Learning Monitoring
; Mobile application
; Online-Learning
; ICT for Education
Abstract: Nowadays, the spread out of Covid-19 has been extreme widely in the world. There are many countries that get affects from this disease so they have problems of living in country, and they have to design a new rule for living as new normal. Also, in Cambodia, it is a chance that Cambodian find out the solution in living in this situation. Education is one of the necessary for adults and learning is non-stop in order to student achievement in education by using Online-Learning, so M-Learning Monitoring Application can help support Home-School Involvement. The study was delimited to a public school in grade 10 at Hun Sen Borey 100 Khnarng High School in Phnom Penh, Cambodia. An ICT teacher, 6 parents, and 30 students actively attending the focus school during the 2020-2021 academic year that were eligible to participate in this study. The descriptive statistics results of this study indicated that the higher the knowledge of using M-learning, and (b) attitude toward using Mlearning Monitoring Application with teacher, teachers: (c) knowledge of using Mlearning and Internet, (d) attitude toward using M-learning Monitoring Application with students, (e) attitude toward using M-learning Monitoring Application with teacher, parents, and (f) perceived usefulness of M-learning Monitoring Application, and Students: (g) knowledge of using M-learning, and (h) perceived usefulness of M-learning Monitoring Application, the greater the relationship between Home-School and student achievement. Pearson correlation analysis (1) Correlation between students and teachers of using M-learning Monitoring Application, there were moderate, positive correlation between students and teachers. Scale 1, r = .370, p = .044, and Scale 2, r = .366, p = .047. There was a high, positive correlation between the relationship between students and teachers by using M-learning Monitoring Application Scale 3, r = .667, p = 0.10. (2) Correlation between parents and teachers of using M-learning Monitoring Application. There was a high, positive correlation Scale 1, r = .926, p = .008, and Scale 3, r = .897, p = .006. There was a moderate, positive correlation between the relationship between parents and teachers by using M-learning Monitoring Application Scale 2, r = .857, p = 0.29. Result of analyses for research was significant. The experiment shows good efficiency of the proposed M-learning monitoring Application for learner achievement and suggest that it can be used for real application in situation Covid-19 and ICT for education.
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลอีสาน. สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ
Address: นครราชสีมา
Email: ่jiraporn@rmuti.ac.th
Role: Advisor
Created: 2564
Modified: 2024-03-13
Issued: 2024-03-13
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Rajamangala University of Technology Isan
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTI_Kitiya_Thes67-05.pdf 20.48 MB8 2024-12-24 17:43:46
ใช้เวลา
0.01877 วินาที

BUNRONG SOK
Title Contributor Type
THE EFFICIENCY OF M-LEARNING MONITORING APPLICATION FOR HOME-SCHOOL INVOLVEMENT AT HIGH SCHOOL, PHNOM PENH, CAMBODIA
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล อีสาน
BUNRONG SOK
Assistant Professor Jongkol Janruang, Ph.D
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assistant Professor Jongkol Janruang, Ph.D
Title Creator Type and Date Create
THE EFFICIENCY OF M-LEARNING MONITORING APPLICATION FOR HOME-SCHOOL INVOLVEMENT AT HIGH SCHOOL, PHNOM PENH, CAMBODIA
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล อีสาน
Assistant Professor Jongkol Janruang, Ph.D
BUNRONG SOK
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,720
รวม 2,727 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 161,007 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,003 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 191 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 25 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 15 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 162,245 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46