แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of credit risk of Chinese small and medium-sized foreign trade enterprises in overseas market development : Case Study of X group
中国中小型外贸企业在海外市场开发中的信用风险研究 —以X集团为案例

LCSH: Risk management
LCSH: Risk (insurance)
LCSH: Small and medium enterprises
LCSH: Credit -- Management
Abstract: Under the circumstances of fully open of China, in the face of monetary, foreign exchange, and credit risk, it is not a timely, accurate, accurate assessment method; therefore, in the process of development, small and medium-sized foreign trade companies need to build a scientific and reasonable export credit risk management system. The study mainly focuses on X group as an example. This paper analyzes the current situation of export credit risk management of small and medium-sized foreign trade companies, and then proposes corresponding solutions to the problems existing in the export credit risk management of small and medium-sized foreign trade companies. Based on the documentary research method and case analysis method, this paper tries to carry out an analysis from the perspective of identification, assessment and management of export credit risks of small and medium-sized foreign trade enterprises in China's inland, and selects X Group as the case to explore the credit risks of small and medium-sized foreign trade enterprises in overseas market development. Moreover, this paper analyzes the credit risks of X market in overseas market development, and proposes strategies to deal with credit risks from three aspects: before, during and after the event, hoping to provide reference for the construction of credit risk control system and theoretical research of Ch
Abstract: 中国在全面开放的大环境下,在面对货币、外汇和信用风险的时候,还没 有一个及时、准确的、准确的评估方法,因此,在发展的过程中中小型外贸公 司急需建立起一个科学合理的出口信用风险管理体系,文章主要是以X集团为例, 对中小型外贸公司出口信用风险管理的现状进行分析,然后针对目前中小型外 贸公司出口信用风险管理存在的问题提出相应的解决策略。 本文基于文献法和案例分析法尝试从中国内陆中小外贸型企业的出口信用 风险识别、评估和管理等视角开展分析,以X集团为案例探究中国中小型外贸企 业在海外市场开发中的信用风险。分析X市场在海外市场开发中的存在的信用风 险,并从事前、事中、事后三方面出发提出应对信用风险的策略,希望能对中 国中小型外贸企业在海外市场开发中的信用风险控制体系建构,以及理论研究 提供借鉴
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: Pathum Thani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2567-03-07
Issued: 2024-03-07
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 LIANG FABIN.pdf 771.37 KB
ใช้เวลา
0.090202 วินาที

Liang Fabin
Title Contributor Type
A study of credit risk of Chinese small and medium-sized foreign trade enterprises in overseas market development : Case Study of X group
มหาวิทยาลัยรังสิต
Liang Fabin
Jiang Haiyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jiang Haiyue
Title Creator Type and Date Create
A study on the attraction of frontier tourism in Fangchenggang City, Guangxi, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Hong Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the causes of the stagnation of innovation of Chinese state-owned enterprises a case of a Stateowned Enterprises in Baoji City
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Wangzhi Jun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of family members participation on enterprise innovation in family enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Danyang Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employees satisfaction towards welfare benefits and turnover intention internet finacial companies a case study of company P
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Dianxiang Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between servant leadership and employee silence
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yushuang Tan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of credit risk of Chinese small and medium-sized foreign trade enterprises in overseas market development : Case Study of X group
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Liang Fabin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on green hotel management and cost management
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shixiang Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of apparel e-commerce companies corporate social responsibility on customer spurious loyalty : the mediating role of perceived risks
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Ziqiu Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of interactive marketing of webcast platform on users' willing to buy - intermediated by perceived information quality
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
An Changyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of consumer perceived value on the purchase intention of new energy vehicle consumers taking the degree of involvement as the moderating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Tao Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of entrepreneurs front stage behaviors on consumers loyalty in the new media environment
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Xi Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of Chinese tourists' satisfaction with Thailand's internet celebrity tourist attractions
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Guo Shiqin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of inclusive leadership style on the work performance of the new generation employees : taking employee happiness as the mediator
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Haowei Ou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of influencing factors of Thai consumers e-book purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Manatsawee Amonsetthakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing by regional dairy companies on consumer brand loyalty
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhiyin Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing on the consumer purchase intent of museum cultural creative products
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shiqi Lyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of the factors influencing consumer purchasing behavior in the unmanned retail industry : the mediating role of brand trust
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yue Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of job autonomy on job redesign behavior : the mediating role of psychological capital
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhendong Song
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,906
รวม 3,906 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 63,870 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 13 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
รวม 63,890 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28