แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Relationship between servant leadership and employee silence
服务型领导与员工沉默的关系

LCSH: Leadership
LCSH: Employees -- Attitudes
LCSH: Tradition
Abstract: Traditional Chinese culture emphasizes harmony and loyalty, and enterprises are deeply influenced by traditional cultural values. Influenced by traditional Chinese culture which emphasizes collectivism, Chinese employees choose to remain silent in order to take the overall situation into consideration and to avoid being regarded as destroyers of organizational harmony due to their voice. To break employee silence and to encourage employees to give suggestions has become a key to organizational reform and innovation. That is why this paper aimed to investigate the mechanism of servant leadership as well as its effects on employee silence based on theories of voice efficacy and to construct a theoretical model of servant leader-voice efficacy and employee silence. The results revealed a negative correlation between servant leadership and employee silence in three dimensions. Voice efficacy was found to play a partially mediating role in such relationship. Organizational support positively moderated the positive correlation between service-oriented leadership and voice efficacy. Traditionality moderated the negative correlation between voice efficacy and employee silence.
Abstract: 中国传统文化强调和谐忠诚,企业受传统文化价值观的影响深远,在注重 集体主义的中国传统文化环境下,员工为了顾全大局,对领导表现绝对服从, 为了避免因建言被视为组织和谐的破坏者,最终选择沉默。能否打破员工的沉 默,激发他们不断建言献策是企业内部改革创新的关键.本文从建言效能感视角 解释服务型领导对员工沉默的作用机制,构建“服务型领导-建言效能感- 员 工沉默”的理论模型。 研究得到的结论表明:服务型领导与员工沉默及其三个维度均存在负相 关;建言效能感在服务型领导与员工沉默行为间起到部分中介作用;组织支持 感对服务型领导与建言效能感的正相关具有正向调节作用;传统性对建言效能 感与沉默行为之间的负相关具有负向调节作用。传统性对服务型领导与沉默行 为及三个维度之间的负相关具有负向调节作用。
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: Pathum Thani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2567-03-01
Issued: 2024-03-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 YUSHUANG TAN.pdf 750.92 KB5 2025-10-16 20:14:26
ใช้เวลา
0.107842 วินาที

Yushuang Tan
Title Contributor Type
Relationship between servant leadership and employee silence
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yushuang Tan
Jiang Haiyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jiang Haiyue
Title Creator Type and Date Create
A study on the attraction of frontier tourism in Fangchenggang City, Guangxi, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Hong Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the causes of the stagnation of innovation of Chinese state-owned enterprises a case of a Stateowned Enterprises in Baoji City
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Wangzhi Jun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of family members participation on enterprise innovation in family enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Danyang Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employees satisfaction towards welfare benefits and turnover intention internet finacial companies a case study of company P
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Dianxiang Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between servant leadership and employee silence
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yushuang Tan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of credit risk of Chinese small and medium-sized foreign trade enterprises in overseas market development : Case Study of X group
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Liang Fabin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on green hotel management and cost management
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shixiang Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of apparel e-commerce companies corporate social responsibility on customer spurious loyalty : the mediating role of perceived risks
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Ziqiu Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of interactive marketing of webcast platform on users' willing to buy - intermediated by perceived information quality
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
An Changyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of consumer perceived value on the purchase intention of new energy vehicle consumers taking the degree of involvement as the moderating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Tao Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of entrepreneurs front stage behaviors on consumers loyalty in the new media environment
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Xi Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influencing factors of Chinese tourists' satisfaction with Thailand's internet celebrity tourist attractions
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Guo Shiqin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the influence of inclusive leadership style on the work performance of the new generation employees : taking employee happiness as the mediator
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Haowei Ou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of influencing factors of Thai consumers e-book purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Manatsawee Amonsetthakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing by regional dairy companies on consumer brand loyalty
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhiyin Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the impact of online marketing on the consumer purchase intent of museum cultural creative products
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Shiqi Lyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of the factors influencing consumer purchasing behavior in the unmanned retail industry : the mediating role of brand trust
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Yue Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of job autonomy on job redesign behavior : the mediating role of psychological capital
มหาวิทยาลัยรังสิต
Jiang Haiyue
Zhendong Song
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 26
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,994
รวม 3,020 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 209,888 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 329 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 262 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 72 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 53 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 23 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 210,635 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28