แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Service marketing strategies applied by BYD automobile Nanchang Hongyun 4S store
比亚迪汽车南昌鸿运4S 店服务营销策略研究

LCSH: Marketing strategy
LCSH: Marketing -- Technological innovations
LCSH: Service industries -- Marketing
Abstract: In recent years, as affected by the COVID-19, there has been a decline in China's automobile industry and BYD Automobile Nanchang Hongyun’s 4S Store branches as well. During the epidemic, the development of auto 4S Store branches has been even more difficult. Therefore, in order to improve the competitiveness of 4S Store branches, it is necessary for BYD Automobile Nanchang Hongyun to improve its original service marketing model, service capabilities, and market competitiveness in a targeted manner. This paper aimed to investigate the service marketing strategies of BYD Auto Nanchang Hongyun 4S store through an analysis of the 7Ps of the marketing mix, its marketing environment based on the PEST analysis. In addition, the five forces model analysis and the SWOT analysis were employed. The result revealed that the company emphasized three out of the 7Ps marketing mix elements: Segmenting, Targeting, and Positioning. The research recommended that the company implement service marketing optimization for future development.
Abstract: 近年来,受新冠疫情冲击,中国汽车行业呈现下滑态势。加之疫情带来的不 确定性,汽车4S 店的发展更是举步维艰。因此,汽车厂商要提高当前在4S 店市 场的竞争力,汽车4S 店必须在原有服务营销模式的基础上进行创新,有针对性 地提升其服务能力和市场竞争力。 本文以比亚迪汽车南昌鸿运4S 店为例,详细梳理了服务营销策略相关领域 研究文献,阐述了4S 店当前服务营销现状,在调查问卷的基础上,结合7P 服务 营销组合理论分析了其在产品、定价、渠道等七个要素方面存在的问题,明确了 后文服务营销策略优化的导向;然后,全面地分析4S 店的营销环境,具体包括 基于PEST 分析工具对其外部宏观环境进行了分析,基于五力模型分析从微观层 面对其所处行业的竞争环境进行了分析,基于SWOT 分析法对其面临的竞争态势 进行了分析。 最后,以存在的问题为导向,结合STP 营销策略理论,明确了比亚迪汽车南 昌鸿运4S 店的营销三大要素:市场细分、目标市场和市场定位。并基于 7P 理 论提出服务营销优化策略,且进一步提出了服务营销优化策略实施的保障措施。
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: Pathum Thani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2567-03-01
Issued: 2024-03-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 YING XIONG.pdf 721.28 KB2 2024-03-07 16:40:20
ใช้เวลา
0.096091 วินาที

Ying Xiong
Title Contributor Type
Service marketing strategies applied by BYD automobile Nanchang Hongyun 4S store
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ying Xiong
Prof. Jin Maozhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prof. Jin Maozhu
Title Creator Type and Date Create
The impact of supply chain integration on companies performance amidst the COVID-19 pandemic COVID-19
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Liwei Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of business models on the performance of new retail enterprises
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Xingwen Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors of the COVID-19 epidemic on accommodation customers atisfaction : case study of Chengjiang Xiaowan Residential Village, Yunnan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Zhengxi Hou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service marketing strategies applied by BYD automobile Nanchang Hongyun 4S store
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Ying Xiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of green supply chain management on the performance of China furniture production company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Jiantao Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis on the influencing factors of network integrated marketing on the sales of brand milk tea taking honey snow ice city as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Prof. Jin Maozhu
Yang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,142
รวม 2,146 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 288,360 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 438 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 292 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 77 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 25 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 289,267 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28