แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of problems and needs in English listening and speaking skills related to sales of Chatuchak Market vendors

keyword: Problems and needs
; English oral communication
; Chatuchak vendors
Abstract: The main purpose of this study was to investigate the problems of English listening and speaking skills related to Thai vendors’ sales interactions with foreign customers, and to identify the needs in English listening and speaking skills related to sales that Thai vendors want to improve. The sample of this study was 30 Thai vendors selling various types of products to foreign customers at the Chatuchak Market. The participants were selected by the purposive sampling method and were asked to complete a modified questionnaire, which included both close-ended questions with a checklist and a five-point Likert scale, as well as open-ended questions. The study revealed that vendors generally had more problems speaking English than listening when dealing with foreign customers. In terms of the skills related to sales, they had the most trouble convincing customers to buy products, and listening to customers’ comments or complaints (e.g., product, vendor, stall, etc.). Regarding vendors’ needs for improving their English related to sales, they had much higher needs for speaking than listening skills. It was found that both listening to and responding to customers’ comments or complaints (e.g., product, vendor, stall, etc.) were the aspects that sellers most needed to improve in their job
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2022
Modified: 2024-01-30
Issued: 2024-01-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 13282lattitan.pdf 1.06 MB
ใช้เวลา
0.034504 วินาที

Lattitan Luechatham
Title Contributor Type
A study of problems and needs in English listening and speaking skills related to sales of Chatuchak Market vendors
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Lattitan Luechatham
Tipamas Chumworathayee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tipamas Chumworathayee
Title Creator Type and Date Create
A study of Thai EFL learners' metacognitive awareness of reading strategies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Sujin Sinthopruangchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study on the use of reading strategies for general and academic English texts by an English teacher at university level
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Wichai Siriteerwsu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of evaluate young learners taught reading and spelling through word recognition and phonics
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Arisara Ali
วิทยานิพนธ์/Thesis
The readability of reading passages in prescribed English textbooks and Thai national English tests
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Thanaporn Srisunakrua
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of the relationships between the use of vocabulary learning strategies and their usefulness as perceived by English major students in a Thai university
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Tharin Pitakpong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of English communication problems among Thai employees in a Japanese trading company
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Chanannat Wisawajaroenkit
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of reading strategies taught by Thai secondary school EFL teachers in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Kamonchanok Pinmora
วิทยานิพนธ์/Thesis
Language learning beliefs of Thai upper secondary school students : a comparison of English program and science-maths program
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Patipat Boonlae
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai secondary school EFL readers' perceptions towards the use and usefulness of the quantum learning-and-teaching model in reading instruction
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Siriluk Pukdeyotin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of vocabulary self-collection strategy instruction on Thai EFL undergraduate students vocabulary knowledge, word consciousness, and perceptions
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Nuntiporn Raungsawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Thai primary school EFL learners motivation for extensive reading
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Nutthapong Poolsawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of problems and needs in English listening and speaking skills related to sales of Chatuchak Market vendors
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Lattitan Luechatham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai EFL secondary school teachers' perceptions and the challenges regarding the implementation of communicative language teaching (CLT)
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Pitchayada Sarikha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai EFL secondary school teachers' perceptions towards online assessments
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Natnaree Tanakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of reading anxiety of EFL secondary school students in a Thai government school
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Tipamas Chumworathayee
Suleeporn Nuchsomboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,716
รวม 1,716 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 3,746 ครั้ง
รวม 3,746 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33