แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The development of critical thinking skill in mathematics through problem-based learning in young learners

ThaSH: Critical thinking -- Study and teaching
ThaSH: Mathematics -- Study and teaching
ThaSH: Problem-based learning
ThaSH: Teaching Strategies
Abstract: This research aimed to compare critical thinking skill in Mathematics through problem-based learning (PBL) in young leaners before and after treatment and examine young leaners’ opinion towards the use of problem-based learning to develop critical thinking skill in Mathematics. The sample group size consisted of 30 grade 4 students who enrolled in Anglo Singapore International School of campus 31 in the academic year 2021-2022. The students were given a pre-test to check for their mathematical problem solving skills, and thereafter, underwent a treatment of PBL teaching approach. This was then followed by a post-test to compare the results of pre and post treatment. Mixed method research was used consisting of quantitative and qualitative data analysis. The result of each student was analysed using a paired sample T-test. The mean score of the post-test (x̅=7.26, SD=1.11) reflected a significant increase compared to that of the pre-test (x̅=4.26, SD=1.11). This suggested that the treatment using PBL learning approach yielded a positive the students’ learning outcome. The students’ responses on their opinion towards PBL were also collected using individual interview and 5-point Likert scale questionnaire. The findings revealed that the students displayed a positive opinion towards the usage of PBL. Thus, PBL learning approach may be considered fruitful in learning mathematics and developing critical thinking skills. (
มหาวิทยาลัยรังสิต. สำนักหอสมุด
Address: ปทุมธานี
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2024-01-23
Issued: 2567-01-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 TAY EE REN.pdf 1.19 MB3 2025-04-21 12:09:43
ใช้เวลา
0.093865 วินาที

Tay Ee Ren
Title Contributor Type
The development of critical thinking skill in mathematics through problem-based learning in young learners
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tay Ee Ren

วิทยานิพนธ์/Thesis
Nipaporn Sakulwongs
Title Creator Type and Date Create
The application of MOOC for careers guidance of year 3 university students in Heilongjiang Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Mingxue Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of WEIBO media for English vocabulary learning of grade 7 Chinese students in Hubei Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Yijun Zha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning management using schema theory for English listening skill : a case study of Chinese vocational high school students in Zhejiang province
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Chenjie Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The factor influences on education quality of online courses of Yaha School of built environment in Hainan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Yucheng Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The integration of web-applications and collaborative learning in mathematics for grade five Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Seldon, Pema
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of place-based education in social studies of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Dorji D., Leki
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of primary Bhutanese teachers perceptions and practices towards the use of technology in teaching
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Dorji, Pema
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of intensive reading approach with multimodal teaching for esl reading comprehension skill of grade 6 bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Pema, Tenzin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of play-based learning for a science subject of grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Pem, Tshering
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind mapping to improve Cinese writing skill of grade 7 students in Jiangsu Province China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs, Ed.D.
Shihui Hua
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of situational teaching method for English vocabulary skill in Chinese junior high school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Hu Na
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of school stage production technique for Chinese speaking skill of grade 5 Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Cao Jiajia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of problem based learning method in Chinese reading skill of grade 5 students in Guizhou Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Shiqi Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of picture books and heuristic teaching method for Chinese writing skill of grade 3 Chinese students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Bai Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of mind mapping for English vocabulary learning of grade 8 students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Rouyi Pu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of interactive game teaching method for English speaking skill of grade 6 students in Sichuan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Jia Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of humanistic theory in drama performance for grade 10 art students in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Yike Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of communicative language teaching method for English speaking skill of grade 6 students in Hunan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Junhao Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mobile assisted language learning (mall) through cake application to improve speaking skill of grade 6 Bhutanese ESL students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Dorji, Nima
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of imitation writing teaching method for an online Chinese writing course of grade 5 students in Singapore
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Yan Shan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of task-based learning approach to enhance the English speaking skill of grade 4 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Wangmo, Kezang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The integration of field trip with multimedia technology for learning achievement in social studies of grade 4 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Tshering, Nima
วิทยานิพนธ์/Thesis
The intergration of bilibili station media and cooperative learning method in English speaking skill of grade 5 Chinese students in Yunnan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Junqing Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of audio-assisted reading to enhance English reading comprehension skill for grade 5 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Lhamo, Jamyang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impacts of using visual images for mathematics achievement of grade 4 Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Lhaden, Kinzang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind mapping and game teaching method for English vocabulary skill of grade 8 students in Yunnan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Di Neng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of smart class with artificial intelligence for learning achievement of situation and policy course of year 3 university students in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Jiabei Tang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integration of Douyin media and heuristic teaching method in drama performance achievement of grade 10 students in Yunnan Province, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Songguanyi Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mobile-assisted language learning through liulishuo for English speaking skill of grade 7 Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Nipaporn Sakulwongs
Ying Xue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 21
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,027
รวม 2,048 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 107,949 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 138 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 137 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 37 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 19 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 5 ครั้ง
รวม 108,300 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124