แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Online classroom management framework using personal knowledge management
การจัดการห้องเรียนออนไลน์โดยใช้การจัดการความรู้ส่วนบุคคล

LCSH: Chinese language -- Study and teaching
LCSH: Classroom management
LCSH: Knowledge Management
LCSH: Teaching -- Aids and devices
Abstract: In recent years, introducing and implementing of the “Belt and Road” initiative have provided new opportunities for China’s development. As we all know, the arrival of the Covid-19 epidemic has accelerated the online teaching model, both an opportunity and a challenge for teaching Chinese as a foreign language. To pinpoint the causes of online Chinese teaching in classroom management, content gap analysis will conduct. Also, this paper will integrate the process of personal knowledge management into double diamond design thinking to form the whole research process. Therefore, this paper would be useful for limited teaching experience teachers to do the online Chinese classroom management to support the new learning style and environment for online Chinese learning. Classroom management is a critical component of successful teaching, whether in traditional or online settings. With the growth of online Chinese language instruction, there is a need for effective classroom management strategies that are tailored to the unique features of virtual classrooms. This study highlights the importance of establishing clear expectations and rules, building positive relationships with students, using technology to enhance instruction and communication, and providing frequent feedback and reinforcement. Additionally, the paper explores the challenges of classroom management in online settings, such as maintaining student motivation and attention, preventing, and addressing technical issues, and addressing cultural differences and language barriers. This paper has three strengths. First, this research has identified the key factors that contribute to effective management of online Chinese classrooms, including the development of a clear and structured teaching procedure, technical proficiency in online teaching tools, the use of appropriate teaching materials, and continuous evaluation and assessment of student learning outcomes. Second, the results of this study can be used in online Chinese teaching for classroom management, it can be used as the reference for future researchers. Moreover, this research has emphasized the importance of creating a conducive learning environment and fostering positive student-teacher interactions to promote student engagement and learning outcomes. Overall, this thesis provides insights and practical recommendations for online Chinese language instructors seeking to create a positive and effective virtual classroom environment.
Abstract: ในช่วงหลายปีที่ผ่านมาการนำเสนอและดำเนินการโครงการความร่วมมือ “สายแถบและเส้นทาง” ได้ให้ โอกาสใหม่ๆในการพัฒนาของจีน เป็นที่ทราบกันดีว่าการแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 ได้เร่งความเปลี่ยนแปลง รูปแบบการสอนออนไลน์ ซึ่งเป็นทั้งโอกาสและความท้าทายสำหรับการสอนภาษาจีนเป็นภาษาต่างประเทศ เพื่อวิเคราะห์ข้อบกพร่องในการจัดการห้องเรียนสอนภาษาจีนแบบออนไลน์ กระบวนการวิเคราะห์เชิงเนื้อหาได้ถูกนำมาประยุกต์ใช้ และมีการบูรณาการกระบวนการจัดการความรู้ส่วนบุคคลเข้ากับกระบวนการออกแบบการบริการ “โมเดลเพชรคู่” ตลอดกระบวนการวิจัย ดังนั้น งานวิจัยนี้จะมีประโยชน์สำหรับครูที่มีประสบการณ์ การสอนอย่างจำกัดในการจัดการห้องเรียนและการจัดการสิ่งแวดล้อมในการเรียนแบบออนไลน์ เพื่อสนับสนุนรูปแบบการเรียนการสอนและสภาพแวดล้อมการเรียนการสอนภาษาจีนแบบออนไลน์ใหม่ การบริหารจัดการห้องเรียนเป็นส่วนสำคัญในการสอนให้บรรลุความสำเร็จ ทั้งในรูปแบบการสอนแบบดั้งเดิมหรือการสอนแบบออนไลน์ จากการเพิ่มขึ้นของการเรียนการสอนภาษาจีนแบบออนไลน์ จึงมีความจำเป็นอย่างยิ่งที่ต้องมีการจัดการห้องเรียนที่มีประสิทธิภาพ เหมาะสมกับลักษณะเฉพาะของห้องเรียนออนไลน์ การศึกษานี้เน้นความสำคัญของการกำหนดความคาดหมายและกฎเกณฑ์ที่ชัดเจน การสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับ นักเรียน การใช้เทคโนโลยีเพื่อกระตุ้นการเรียนการสอนการสอนและการสื่อสาร และการให้ข้อคิดเห็นและการเสริมแรง นอกจากนี้ งานวิจัย ได้ศึกษาถึงความท้าทายในการจัดการห้องเรียนแบบออนไลน์ เช่น การกระตุ้นให้เกิดแรงบันดาลใจและความสนใจของนักเรียน การป้องกันและการแก้ไขปัญหาเทคนิค และข้อแตกต่างทางวัฒนธรรมและภาษา กระดาษวิจัยนี้มีจุดเด่น 3 ประการ 1) การระบุปัจจัยสำคัญที่มีส่วนในการจัดการชั้นเรียนภาษาจีนแบบออนไลน์ให้มีประสิทธิภาพ ซึ่งรวมถึงการพัฒนา กระบวนการสอนที่ชัดเจนและมีโครงสร้าง เทคนิคการใช้เครื่องมือการสอนอย่างมีประสิทธิภาพ การเลือกใช้สื่อการสอนที่เหมาะสม และการประเมินผลการเรียนรู้ของ นักเรียนอย่างต่อเนื่อง 2) สามารถนำผลการศึกษาไปใช้ ในการจัดการเรียนการสอนภาษาจีนแบบออนไลน์ได้ อย่างมีประสิทธิภาพ และสามารถใช้อ้างอิงสำหรับการวิจัยในอนาคตได้ นอกจากนี้ การวิจัยนี้ เน้นความสำคัญ ของการสร้างสภาพแวดล้อมการเรียนรู้ที่เหมาะสม และส่งเสริมสร้างความสัมพันธ์ที่ดีระหว่างนักเรียนและครู เพื่อสร้างผลสัมฤทธิ์ด้านการมีส่วนร่วมและการเรียนรู้ของนักเรียน โดยรวมแล้วงานวิจัยนี้นำเสนอความรู้เชิงลึกและข้อเสนอแนะสำหรับผู้สอนที่สามารถนำไปใช้ใน การสอนภาษาจีนแบบออนไลน์ได้อย่างมีประสิทธิภาพและสร้างสรรค์
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2024-01-11
Issued: 2024-01-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 642132013.pdf 3.31 MB8 2024-08-15 22:38:34
ใช้เวลา
0.016727 วินาที

Cao, Juanrui
Title Contributor Type
Online classroom management framework using personal knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Cao, Juanrui
Chalermpon Kongjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chalermpon Kongjit
Title Creator Type and Date Create
Data-Driven customer relationship management strategy for Chinese customers toward Thai products purchasing through cross-border E-commerce
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Dong, Zhaorui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing Competency Model to Enhance Knowledge Management Program
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairaks;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Wang Yujia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a Compilation Process for Handbook of Chinese for Specific Purposes for Trade Exhibition
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Gao Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design Model Tour Bus Route in Chiang Mai City for Chinese Independent Tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phoomhiphat Mingmalairks;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Li Jinghua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of Job Analysis Model for Nursing Personnel in Health Resort
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn tonmukayakul;Atichart Harncharnchai;Chalermpon Kongjit
Chen, Xiaoqiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge creation in service quality for vivo bene to attract Chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Ji Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Contemporary art museum promotional strategy development through creative problem solving
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Yang Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai law and regulation knowledge base for chinese souvenir shop investors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Zhang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge management on chinese tourist shopping behavior factors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pitipong Yodmongkol;Chalermpon Kongjit
Zhao Biyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge mapping of Thailand visa application for long-stay Chinese citizen
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Yanbo Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development a teaching model with the application of flipped classroom to improve students speaking skill
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Cheng, Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai to Chinese translation framework for Thai dishes
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhenyu, Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a new teaching approach of Chinese characters for beginner level of Thai students in language training center
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Xinyan, Ren
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of meditation services for Chinese meditate lovers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhang, Yi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online classroom management framework using personal knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Cao, Juanrui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration and exploitation of customer relationship management for Chinese consumer behavior within Xiaohongshu Online Platform
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Jiachen Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying a cultural perspective to promote cross border e-commerce product sales for Chinese consumers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhiying, Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a service quality model for Chiang Mai Chinese restaurant
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Wang, Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a spoken English teaching framework with the application of design thinking for junior high school English teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Zhang, Shiyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Comparative study of chatbots in terms of service function requirements and customer satisfaction according to the KANO model on the Sino-Thai E-commerce platforms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Li, Peiwen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Elicitation and exploitation of Thai influencer\'s fan economy factors towards Chinese consumers purchasing behavior on Thai products
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Huang, Haiwen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring the adoption of AI-powered translation tools to enhance intercultural communication competence of Chinese students in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Wang, Qin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimizing health insurance selection for Chinese students using the SECI model
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Chen, Yingfan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying lean forward learning online English education to improve students\' listening skill
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chalermpon Kongjit
Gui, Yingying
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,895
รวม 2,904 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 188,884 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,662 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 107 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 190,730 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28