แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

Representation of motherhood identities to WeChat social media network of housewives in China
ภาพตัวแทนอัตลักษณ์ความเป็นแม่ผ่านเครือข่ายสื่อทางสังคมวีแชทของแม่บ้านในจีน

LCSH: Housewives -- China
LCSH: Mothers -- China
LCSH: Social networks
LCSH: Online social networks
Abstract: This study aims to draw on identity theory, the representation of motherhood, and social network theory to analyze how Chinese housewives, who engage in e-commerce via the WeChat social media network, portray the representation of motherhood to facilitate their e-commerce. It also examines how Chinese women of different socio-economic statuses use varying strategies to build the representation of motherhood via the WeChat social media network. Sixteen participants were divided into four groups by age and income for interviews and observations. Qualitative research is primarily used to understand the underlying reasons, opinions, and motivations of the phenomenon. The results of this study show that first, WeChat business housewives shape their persona through social networks to manipulate others' impressions of themselves, thereby shaping their identities as housewives and mothers. They create different images of traditional and new-age housewives to gain customer trust and promote WeChat business operations in relation to their ages and economic statuses, breaking the stereotype of housewives. However, the online image of a housewife is influenced not only by economic class and age but also by financial independence and the types of goods sold. The online and real personas of housewives do not usually influence each other. Finally, as a form of social capital, social networks help housewives expand their communication space, realize personal value, and expand interpersonal interactions with different groups.
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อใช้แนวคิดทฤษฎีเกี่ยวกับอัตลักษณ์ การสร้างภาพตัวแทนความเป็นแม่ และทฤษฎีเครือข่ายทางสังคมเพื่อวิเคราะห์ว่าแม่บ้านชาวจีนซึ่งทำอีคอมเมิร์ซผ่านเครือข่ายสังคมวีแชทได้นำเสนอภาพตัวแทนความเป็นแม่เพื่อส่งเสริมธุรกิจอีคอมเมิร์ซได้อย่างไร และผู้หญิงชาวจีนที่มีสถานะทางเศรษฐกิจ และสังคมต่างกันใช้กลยุทธ์ที่แตกต่างกันในการสร้างภาพตัวแทนความเป็นแม่ผ่านเครือข่ายสังคมวีแชทได้อย่างไร โดยแบ่งผู้เข้าร่วมสิบหกคนออกเป็นสี่กลุ่มตามอายุและรายได้เพื่อทำการสัมภาษณ์ และการสังเกตการณ์ ในการศึกษาใช้การวิจัยเชิงคุณภาพเป็นส่วนใหญ่เพื่อสํารวจเหตุผล มุมมอง และแรงจูงใจที่อยู่เบื้องหลังปรากฏการณ์ ผลการศึกษาในครั้งนี้แสดงให้เห็นว่า แม่บ้านที่ทำธุรกิจในวีแชทกำหนดบุคลิกของตนผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์เพื่อทำให้ผู้อื่นเกิดความประทับใจตนเอง ดังนั้น จึงกำหนดอัตลักษณ์ของตนในฐานะแม่บ้าน และแม่ พวกเขากำหนดภาพลักษณ์แม่บ้านแบบดั้งเดิม และแม่บ้านยุคใหม่ที่แตกต่างกันเพื่อช่วยทำให้ลูกค้าไว้วางใจและส่งเสริมธุรกิจในวีแชท โดยปรับวิธีการทำธุรกิจตามอายุและสถานะทางเศรษฐกิจของตน และภาพลักษณ์เหล่านี้ได้ทำลายภาพเหมารวมเกี่ยวกับแม่บ้าน อย่างไรก็ตาม ภาพลักษณ์ออนไลน์ของแม่บ้านไม่เพียงแต่เกี่ยวข้องกับชนชั้นทางเศรษฐกิจและอายุเท่านั้น แต่ยังรวมถึงความเป็นอิสระทางการเงินและประเภทของสินค้าที่ขายด้วย ภาพลักษณ์บนโลกออนไลน์ และตัวตนที่แท้จริงของแม่บ้านส่วนใหญ่ไม่ได้มีอิทธิพลซึ่งกันและกัน ในท้ายที่สุด เครือข่ายทางสังคมซึ่งเป็นทุนทางสังคมช่วยให้แม่บ้านขยายพื้นที่การสื่อสารตระหนักถึงคุณค่าส่วนบุคคล และขยายปฏิสัมพันธ์ระหว่างบุคคลกับกลุ่มต่าง ๆ
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2024-01-05
Issued: 2024-01-05
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
Descipline: Social Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 620435809.pdf 1.44 MB1 2024-05-16 10:15:00
ใช้เวลา
0.035585 วินาที

Liu, Runqiu
Title Contributor Type
Representation of motherhood identities to WeChat social media network of housewives in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Liu, Runqiu
Ariya Svetamra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ariya Svetamra
Title Creator Type and Date Create
Potential of blockchain technology on the real estate sector
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tyrell Haberkorn;Ariya Svetamra;Apinya Fuengfusakul;Rangsima Wiwatwongwana
Supharoek Siriphen
วิทยานิพนธ์/Thesis
New chinese mobility and religious enchantment: Case study of chinese christian s practices in Chiang Mai City
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Romyen Kosaikanont;Aranya Siriphon;Yos Sattasombat;Ta-Wei Chu;Ariya Svetamra
Lan Xiaoxia
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modern Jepanese femininity and subversive performance
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Yuki Miyake;Ariya Svetamra;Yos Santasombat;Senjo Nakai;Paiboon Hengsuwan
Pacharapan Kulpawaropas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Doing and undoing gender of Kathoei under heterosexual discourse
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tyrell Haberkorn;Ariya Svetamra;Wannapa Leerasiri
Chitsanupong Nithiwana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Performing gender roles in homestay tourism: place-making and social change for Lahu Women in Northern Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Hazel Tucker;Paiboon Hengsuwan;Ariya Svetamra;Mary Mostafanezhad;Kwanchewan Buadaeng
Tanya Promburom
วิทยานิพนธ์/Thesis
A moment of self-reflection: from stigmatized self to empowered self
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kosum Omphornuwat;Ariya Svetamra;Apinya Fuengfusakul;Paiboon Hengsuwan;Arratee Ayuttacorn
Jantanee Kanto
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vulnerable’s lives of women and empowerment process in urban flooding in Can Tho City, Vietnam
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Vanessa Lamb;Paiboon Hengsuwan;Ariya Svetamra;Santita Ganjanapan
Ly, Quoc Dang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese female writers production and female fans interpretation of Danmei novels
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Amporn Jirattikorn;Paiboon Hengsuwan;Ariya Svetamra
Su, Yiqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Everybody follow VER: glocal Drag performance in Chiang Mai and the challenge to dominant Phet discourse
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kangwan Fongkaew;Ariya Svetamra;Paiboon Hengsuwan
Shuttleworth, Clayton James
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sheng Nv: empowerment and identity formation of high educated and unmarried females towards marriage and family in urban China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paiboon Hengsuwan;Ariya Svetamra;Thannabhatr Rakmolaja
Yue, Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Representation of motherhood identities to WeChat social media network of housewives in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ariya Svetamra
Liu, Runqiu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ethnicity Gender and Minzu entrepreneurship in China s southwest frontier The Case of Tai Lue female entrepreneurs
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Aranya Siriphon;Roger Casas;Ariya Svetamra
Yu, Wanjiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,368
รวม 3,375 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 48,367 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 58 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 48,430 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101